Tesla, batarya arızası nedeniyle binlerce aracını geri çağırdı

Üretim hattında tespit edilen kontaktör hatası, Tesla’nın binlerce Model 3 ve Model Y aracını geri çağırmasına yol açtı.

Tesla, ABD’de bu yıl üretilen binlerce Model 3 ve Model Y aracında tespit edilen batarya arızası nedeniyle geri çağırma programı başlattı. Şirket, arızanın sürüş sırasında güç kaybına yol açabileceğini belirterek güvenlik riskini ortadan kaldırmak için ücretsiz parça değişimi yapılacağını açıkladı.

Yeni veriler, Tesla batarya arızasının kapsamını daha da genişletti

Tesla, ağustos ayında kullanıcılarından gelen güç kaybı şikâyetleri üzerine teknik inceleme başlattı. Şirketin iç raporlarına göre, 36 garanti talebi ve 26 saha raporu incelendi. Yapılan analizlerin ardından Mart ve Ağustos 2025 tarihleri arasında ABD’de üretilen yaklaşık 8.000 Model Y ve 5.000 Model 3 aracın aynı arızadan etkilenme ihtimali bulunduğu belirlendi.

Söz konusu araçlarda kullanılan batarya paketlerinde yer alan kontaktörlerin, üretim sürecinde oluşan bir hata nedeniyle zaman zaman aniden açıldığı tespit edildi. Bu durum, aracın hareket halindeyken güç iletimini keserek tork üretimini durdurabiliyor. Tesla mühendisleri, arızanın nadiren meydana geldiğini ancak oluştuğu durumlarda sürüş güvenliği açısından risk oluşturduğunu açıkladı.

Üretim hatasının kaynağı tedarik zincirinde bulundu

Tesla, batarya kontaktörlerindeki sorunun tedarik zincirine dayandığını bildirdi. Arızalı parçaların Meksika merkezli Sistem Mecatrónicos InTiCa S.A.P.I. tarafından üretilen solenoid bileşenlerinden kaynaklandığı belirtildi. Şirket, Tayvan merkezli birinci seviye tedarikçi SongChuan’ın üretim süreçlerinin de bu bileşenlerle bağlantılı olduğunu bildirdi.

Tesla, hatalı kontaktörlerin elektriksel bağlantıyı kararlı şekilde sürdüremediğini, bunun da yüksek akım altında aşırı ısınma ve deformasyona yol açtığını ifade etti. Üretim sırasında uygulanan montaj basıncındaki farklılıkların da bileşen ömrünü kısalttığı tespit edildi. Bu kapsamda şirket, kalite kontrol protokollerini güncelleyerek batarya sistemlerinde daha sıkı test uygulamaları başlattı.

Şirket, batarya arızası yaşayan araçlar için geri çağırma sürecini başlattı

Tesla, geri çağırma programının 8 Mart ile 15 Ağustos 2025 arasında üretilen araçları kapsadığını açıkladı. Şirket, etkilenen tüm araç sahipleriyle doğrudan iletişime geçerek bilgilendirme sürecini başlattı. Yetkili servis merkezlerinde yapılacak onarımlarda InTiCa solenoidi içermeyen, yeni nesil sertifikalı kontaktörler kullanılacak. Tüm işlemler ücretsiz olarak gerçekleştirilecek.

Tesla yetkilileri, parça değişiminin ardından araçların batarya performansında herhangi bir kayıp yaşanmayacağını belirtti. Şirket, güncel üretimlerde yeni batarya sistemleri kullandığını açıkladı. Bu sistemler farklı bir tedarik zinciri üzerinden temin ediliyor. Aynı sorunun yeniden yaşanmasının önüne böylece geçildi.

Güvenlik politikaları yeni testlerle güncelleniyor

Tesla, bu olayın ardından üretim sürecinde tedarikçi denetimlerini sıkılaştırdı. Şirket, kalite güvence süreçlerine yeni test protokolleri ekledi. Her batarya modülü, montaj hattından çıkmadan önce yüksek akım dayanıklılık testinden geçirilecek. Ayrıca InTiCa ve SongChuan gibi tedarikçilerin üretim tesislerinde denetim sıklığı artırıldı.

Tesla, sürücü güvenliğini öncelikli hedef olarak gördüğünü belirterek tüm geri çağırma sürecinin tamamlanmasının ardından ayrıntılı bir değerlendirme raporu yayımlayacağını duyurdu. Şirket, gelecekte benzer teknik sorunların erken aşamada tespit edilmesi için veri analiz sistemlerinde de güncellemeye gideceğini açıkladı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu