Direksiyonsuz ve pedalsız Tesla Cybercab üretimi Nisan 2026’da başlıyor

Tam otonom sürüşe göre geliştirilen Cybercab, Tesla’nın gelecekteki üretim stratejisinin merkezine yerleşiyor.

Tesla CEO’su Elon Musk, tamamen otonom, direksiyon ve pedalı olmayan elektrikli araç modeli Cybercab’in üretimine 2026 Nisan’ında Austin fabrikasında başlanacağını duyurdu. Açıklama, hissedarların Musk’a toplam değeri 1 trilyon dolara ulaşabilecek dev tazminat paketini onaylamasından hemen sonra geldi.

Tesla tam otonom araçta yeni dönemi başlatıyor

Musk, yıllardır üzerinde çalıştıkları tam otonom sürüş sisteminin artık üretime hazır hale geldiğini belirterek, Cybercab’in pedallar ve direksiyon olmadan tamamen kendi kendine hareket edebilen ilk Tesla modeli olacağını açıkladı. Ayrıca aracın yan aynalara da ihtiyaç duymayacak şekilde tasarlandığını vurguladı.

Aracın tamamen otonom modda, km başına en düşük maliyet hedefiyle üretileceğini söyleyen Musk, bu yaklaşımıyla şehir içi ulaşımı yeniden tanımlamayı planlıyor.

Ancak bu açıklama, Tesla Başkanı Robyn Denholm’un Cybercab’ın bazı versiyonlarında direksiyon ve pedalların yedek olarak bulunabileceğini söyleyen önceki açıklamalarıyla çelişti. Musk ise bu planı “gereksiz derecede geleneksel” bularak tamamen kaldırdığını ve aracın tam otonomiye göre tasarlandığını ifade etti.

Yüksek hızda üretim hedefi: Yılda 3 milyon araç

Musk, Cybercab üretim hattının saniyede bir aracı ilerletecek şekilde tasarlandığını ve üretim sürecinin sadece 10 saniyelik çevrimlerle işleyeceğini açıkladı. Bu hız, Model Y montaj hattının yaklaşık 60 saniyelik üretim döngüsüne kıyasla altı kat daha hızlı bir sistem anlamına geliyor. Musk, bu tempoyla yılda 2 ila 3 milyon Cybercab üretilebileceğini belirterek, modelin gelecekte şehirlerde sıkça görüleceğini ifade etti.

Düzenleyici engeller ve rakipler

Cybercab’ın direksiyonsuz versiyonunun trafiğe çıkabilmesi için ABD federal makamlarının onay sürecinden geçmesi gerekiyor. Daha önce Amazon destekli Zoox benzer bir izin almış, ancak bu yetki yalnızca test sürüşleriyle sınırlı kalmıştı. General Motors’un Cruise Origin modeli ise gerekli onayı alamamıştı.

Musk, olası yasal engellerden çekinmediğini belirterek, Waymo’nun sektöre öncülük ettiğini söyledi. Tesla, halihazırda Austin’de belirli bölgelerde sınırlı bir robotaksi hizmeti yürütüyor. Ancak bu testlerde Cybercab yerine sürücüsüz yazılımın denendiği Model Y araçlar kullanılıyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu