COVID-19 sonrası ofislerde baskı nasıl bir rol oynayacak?

COVID-19 bu sürece kadar pek çok işletmeyi büyük ölçüde olumsuz etkiledi. Çoğunluk artık yeni normalden sorunsuz çıkmak için mevcut iklime ayak uydurmaya ya da krizden kurtulmaya odaklanıyor.

Bugüne kadar meydana gelen değişikliklerin bazıları kalıcı olabilir; birçok şirketin esnek çalışma düzenlemelerini desteklemeye ve teşvik etmeye devam etmesi muhtemeldir. Global Workplace Analytics, işçilerin yüzde 25’inin evden çalışmaya devam edeceğini tahmin ediyor. Daha az insanın işe gidiş-gelişinin bariz sürdürülebilirlik faydalarının yanı sıra, bu durum bazı ofisleri kısmen dolduracak ve birçok şirketin ofis alanını azaltmasına neden olacak. Peki, uzaktan çalışmanın dijital teknolojilere geçişi daha da hızlandırdığı bu yeni dünyada ofislerde baskı teknolojileri nasıl bir rol alacak?

Kriz sonrası iş yeri

Nihayetinde insanlar, uzaktan çalışırken bile sosyal olarak mesafeye alışkın değiller. Uzaktan çalışma üretkenliği artırsa da dikkat dağıtıcı unsurlar ve izolasyon bir dezavantaj olabilir. Kişisel etkileşimler, yenilikçi bir şirket kültürünün sürdürülmesi için anahtar olabilir. Sonuç olarak salgın sonrası çalışma alanı; ofis ve uzak çalışma ortamlarının harmanlanmış bir modeli olacaktır. Otomatik kapılar, ahizesiz ışık anahtarları, sesle çalışan asansörler ve sıcaklık kontrolleri gibi yeni bir dokunmasız teknoloji dalgası ile karakterize edilecektir.

Ofis baskı endüstrisi oyuncularının bu yeni normale nasıl uyum sağladıkları, esneklikleri açısından kritik öneme sahip olacaktır. Birçok uzaktan çalışanın ev ofis yazıcılarını kullanmaması veya bunlara erişememesi nedeniyle, ofise döndüklerinde dijital işbirliği tercihlerinin devam etmesi muhtemel. Gerçekten de, baskı endüstrisi yöneticilerinin yaklaşık yüzde 80’i krizi yenilik ve yeni ürün ve hizmetler sunma fırsatı olarak görüyor.

Bu arada pandemi, ofislerin sonunu getirebilir ve bu da merkezi ofis yazıcılarından daha fazla dağıtılmış yazdırma tercihlerine geçişe neden olabilir. Bu, işletmelerin baskı altyapılarını rasyonelleştirmek için yeni gereksinimler yaratabilir. Aynı şekilde, dijital dönüşüm çabaları hızlandıkça, bu tedarikçiler için yeni bulut ve dijital iş akışı hizmet tekliflerine dönebilecek fırsatlar da yaratacaktır.

Güvenli ev baskı çözümlerinin sağlanması

Quocirca son kullanıcı araştırması, ofiste düzenli olarak baskı yapan ve şu anda evden çalışan İngiltere çalışanlarının yaklaşık yüzde 30’unun bir ev yazıcısına erişiminin olmadığını ortaya koyuyor. Yapanlar bile, kurumsal bir ortamda beklenebilecek sıkı güvenlik standartlarına uyan bir cihaza sahip olamıyor. Tehdit, elbette, ofis çalışmasına geri dönenlerin yazıcıları kullanmaya alışık olmamasıdır. Quocirca’nın araştırması, evden çalışanların neredeyse yüzde 80’inin daha az baskı yaptığını ve daha dijital olarak çalıştığını ortaya koyuyor. Bu noktada uzmanlar MPS sözleşmelerinin, ihtiyaç duyanlar için ev tipi yazıcıların sağlanmasına izin vermesi gerektiğinin altını çiziyor.

Burada önemli bir nokta gündeme geliyor…

Bulut özellikli dijital iş akışı hizmetleri sunar. COVID-19’dan sonra işletmelerin dijital süreçlerle müşterilere nasıl değer kazandıklarını yeniden düşünmeleri gerekecektir. Kağıt tabanlı işlemlerin dijitalleştirilmesi daha da hızlanacak ve belge yakalamak ve otomatik iş akışlarının başlatılması için akıllı MFP’lerden daha iyi yararlanmak için sürekli fırsatlar yaratacaktır. Bu sadece ilk adımdır ve iş süreci otomasyonu projelerine daha fazla değer katabilen MPS sağlayıcıları oyunun önünde olacak. Genel olarak, basım endüstrisi katılımcılarının yüzde 89’u bulut tabanlı iş akışı hizmetlerine olan ihtiyaçta bir artış beklemektedir ve yüzde 75’i kağıt tabanlı süreçlerin dijitalleştirilmesi talebinde artış beklemektedir.

Pandemi, daha fazla şirketi gelecekteki virüs bulaşma riskini azaltmak için dokunmasız teknolojiyi kullanmaya zorlamaktadır. Bu, akıllı kart kimlik doğrulaması yoluyla çekme baskısı gibi dokunmasız biyometriklerin daha geniş bir şekilde uygulanması için fırsatlar yaratabilir. Yüz veya ses tanıma gibi biyometri kullanmak bir sonraki adım olabilir.

Özetle, ofis baskı tedarikçilerinin işlerini özetlemeye ve portföylerindeki boşlukları doldurmaya yardımcı olabilecek paydaşlarla ortak olmaya hazır olmaları gerekir. Teknoloji ve hizmet ortaklıkları halihazırda dijital dönüşümü hızlandırmak için etkili bir tepkinin temel taşı haline geliyordu ve ancak yeni iş normalinin şekli belirginleştikçe daha da zorunlu hale gelecektir. Hiç kimse mevcut krizin ne kadar süreceğini veya küresel etkisinin boyutunu bilmiyor.

Kuşkusuz, çalışma kalıpları söz konusu olduğunda, ev ve geleneksel ofis çalışma alanları arasındaki boşluğu köprüleyen yeni baskı teknolojilerine ihtiyaç olacak. Ofis yeniden keşfedilecek ve baskı teknolojileri oyuncuları, COVID-19 sonrası çalışanlarla bağlantılı kalmak için çalışmalarını sürdürecek.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu