sahibinden.com CTO’su Gökhan Ergül: “Her şirket bir teknoloji şirketi olmalıdır”

“Her şirket bir teknoloji şirketi olmalıdır” mottosu ile teknolojiyi vizyonunun merkezine koymayan şirketlerin rekabet dezavantajı yaşayacaklarını belirten sahibinden.com CTO’su Gökhan Ergül, “Bu pencereden bakınca dijital çağda CTO’ların önü daha açık” dedi.

sahibinden.com CTO’su Gökhan Ergül, başarılı bir Boğaziçili… Üniversitede okurken profesyonel hayatına Günaydın Gazetesi’nde yazılımcı olarak başlıyor. Ardından da sırasıyla; Protel’de Kıdemli Yazılımcı, Pos’da Kurucu Ortak ve Yazılım Departmanı Yöneticisi, ABD Boston’da bulunan TPMC’de Kıdemli Yazılımcı olarak görev yapıyor. Telenity’de Baş Yazılım Mimarı olarak çalıştıktan sonra, 2010 Eylül ayında Teknoloji Yönetiminden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak sahibinden.com ailesine katılan Ergül ile sahibinden.com’un pandemi sürecini ve e-ticaret sektörünü konuştuk…  

sahibinden.com’da neler yapıyorsunuz, biraz o tarafı dinlemek istiyoruz. Özellikle pandemi döneminde süreçlerinizde ne tür değişiklikler yaptınız? Bu dönemde farklı teknolojiler kullandınız mı örneğin, ya da başlattığınız bir sürece ara verdiniz mi?

sahibinden.com 2017’den bu yana kendi Ar-Ge merkezinde teknoloji üreten 20 yıllık bir kurum. 150’si Ar-Ge merkezinde olmak üzere 700’den fazla çalışanımız var ve büyümeye devam ediyoruz. Teknoloji yönetimi olarak sahibinden.com site ve mobil uygulamaları üzerinden kullanıcılarımıza verdiğimiz hizmetin devamlılığını ve kalitesini sürekli olarak artırmaya çalışmanın yanında her departmanımızın verimliliğini ve iş yapış şekillerini iyileştirmek üzere destek veriyoruz.

Pandemi döneminde çalışanlarımız ve üyelerimiz için pek çok proje hayata geçirdik. sahibinden.com altyapısını oluşturan çeşitli bileşenlerde veri merkezlerimizde yaptığımız teknoloji güncellemelerinin yanında İnsan Kaynakları birimiyle birlikte tüm uygulamaları, dijitalde çalışanların yakınlığını sürdürülebilir kılacak şekilde yeniden tasarladık. Bu kapsamda çalışanların başlangıç, oryantasyon ve adaptasyon aşamalarını içeren “yeni başlayan çalışan deneyimi” yeniden ele alındı ve yeni başlayan çalışanların yüksek motivasyonla kolaylıkla adapte olabilecekleri şekilde dijital platform üzerinde inşa edildi. Çalışanların gelişimini desteklemek adına uzaktan eğitim süreçleri daha da geliştirildi.

Bu dönemde sizin tarafınızda hangi başlıklar daha fazla ön plana çıktı? Yatırımlarınız yön değiştirdi mi?

Kullanıcı deneyimi bizim için çok kıymetli. Bu kapsamda veri analitiği, makine öğrenmesi ve yapay zekâ destekli yeni özellikler ve deneyim iyileştirme bizim en çok yatırım yapmaya devam ettiğimiz alanların başında geliyor. sahibinden.com kurulduğu günden beri dijital düşünmeye odaklı bir kurum olduğu için pandemi döneminde teknoloji ve ürün stratejimizde ciddi bir değişiklik olmadı, ancak ürün yol haritamızda “yeni normal”e daha iyi hizmet edeceğini düşündüğümüz bazı ürün özelliklerini önceliklendirdik.

Dijital dönüşüm çerçevesinde önemli projeler gerçekleştirdiğinizi düşünüyoruz. Bu noktada; kazanımlarınız neler oldu?

Pandemi koşullarına rağmen hem çalışanlarımız, hem de kullanıcılarımızla olan bağımızı kesintisiz olarak devam ettirdik. İçeride işlerimizi fiziksel olarak bir arada çalışıyor gibi verimli yürütmeyi başarırken, kullanıcılarımıza da verdiğimiz desteği kesintisiz olarak sürdürdük. Bunun en önemli kazanımımız olduğunu düşünüyoruz. Kullanıcılarımızdan aldığımız geri bildirim ve yorumlar da aynı yönde. 

Peki, veriyi nasıl kullanıyorsunuz? Veriyi kullanırken KVKK kapsamında nelere dikkat ediyorsunuz?

Platformda çeşitli kategorilerdeki ürün ve hizmetleri sunanlar ile potansiyel alıcılar, sahibinden.com’un sunduğu güvenli ortam üzerinden buluşarak alışverişlerini yapmakta. Bu faaliyet içerisinde kişisel veriler sahibinden.com fonksiyonlarının kullanılabilmesinin gereği olarak işlenmekte. Kullanıcılara daha iyi hizmet vermek için sürekli yenilenmekteyiz, aynı zamanda kişisel verilerin hukuka uygun olarak toplanması, saklanması ve paylaşılmasını sağlamak ve gizliliğini korumak amacıyla mümkün olan en üst seviyede güvenlik tedbirlerini alıyoruz.

COVID-19’un e-ticaret üzerine etkilerini kendi perspektifinizden değerlendirecek olursanız neler söylersiniz?

COVID-19 tüm e-ticaret analistlerinin de söylediği gibi daha önce hiç internet üzerinden alışveriş yapmamış geniş bir kullanıcı kitlesini bu deneyimle tanıştırdığı gibi daha önce deneyimi olanların da kullanım sıklığını ve e-ticaret üzerinden işlem gören ürün çeşitliliğini ciddi şekilde artırdı. Özellikle yeni kullanıcılara tavsiyemiz güvenilirliğini kanıtlamamış ve güvenlik sertifikaları eksik platformlarda işlem yapmaktan kaçınmaları. Ayrıca kullanıcılar hangi siteden olursa olsun tanımadığı kişilere TC kimlik numarası ve cep telefonu numaraları kullanarak para transferi yapmamalı ve tanımadıkları kişilere kesinlikle para göndermemelidir.

20 yıllık bir kurum olarak, güvenlik ve şeffaflık çok ciddiye aldığımız ve kaçınılmaz olarak önemli yatırımlar yaptığımız bir alan. Alıcı ve satıcının iletişim ve alışveriş aşamasında güvenli işlem yapmaları için gerekli altyapıda sürekli iyileştirmeler ve güncelleştirmeler yapıyoruz. Sunduğumuz Güvenli e-Ticaret (GeT) sistemi alışveriş sonrasındaki ödeme sürecini güvence altına alıyor.

Sektörün yön vereni olarak, Türkiye’de e-ticaretin eksik noktaları için neler söylersiniz?

Mobil iletişim teknolojilerinin gelişimi ve toplumda kullanımının artmasına bağlı olarak e-ticaret Türkiye için yüksek büyüme potansiyeli olan bir alan. Sektörün güvenlik, şeffaflık, lojistik alanına yapacağı yatırımlar da bu büyümeye ivme kazandıracaktır. Sektöre uzun yıllardır yazılımcı yetiştiren, okul niteliğinde bir kurum olarak sahibinden.com bu alandaki sorumluluklarını ciddiye almakta ve geliştirdiği öncü uygulamalarla sektöre iyi bir örnek teşkil etmeyi hedeflemektedir.  

2021 planlamalarınızı da merak ediyoruz… Yeni yılla birlikte Türkiye’de sektörünüzde ve teknoloji alanında nelerin değişmesini öngörüyorsunuz?

Umut veren gelişmelere rağmen gerek Türkiye’de gerekse dünyada bireylerin yüz yüze alışverişten ve yakın temastan kaçındığı bir dönemdeyiz. Bu da uzaktan iş yapış şekillerinin bir süre daha hayatımızın ayrılmaz bir parçası olacağına işaret ediyor. Şirket içinde ve tüm paydaşlarımızla bu koşullara uygun olarak işlerimizi en verimli şekilde yürütmek için gerekli planlamaları yaptık, 2021’de bu kapsamda yeni projeler hayata geçirmeye devam edeceğiz.

Son olarak bir CTO olarak; CIO ve CTO kavramının görev tanımlarının yakınlığını da göz önüne alırsak, hangi kavramın gelecek dijital çağda yaşamaya devam edeceğini öngörüyorsunuz?

Çeşitli sektörlere bakarsak CTO’ları genellikle teknoloji odaklı kurumlarda, CIO’ları ise çoğunlukla asıl işi teknoloji olmayan, ancak teknolojiyi destekleyici ve tamamlayıcı unsur olarak konumlayan kurumlarda görürüz. Dijital çağ ise “her şirket bir teknoloji şirketi olmalıdır” mottosu ile teknolojiyi kurumsal kimliğinin ve vizyonunun merkezine koymayan şirketlerin gittikçe artan bir rekabet dezavantajı ile karşı karşıya olacaklarını bize gösterdi. Bu pencereden bakınca dijital çağda CTO’ların önü daha açık diyebiliriz.

CIO ile Kısa Kısa…

Sosyal çevrenizin ve ailenizin profesyonel hayatınıza etkilerini nasıl oranlarsınız?

Bir oran veremesem de yaptığınız işin niteliği ne olursa olsun her insanın sağlıklı ve destekleyici bir sosyal hayatı olmasının iş hayatındaki başarısı için çok önemli olduğunu düşünüyorum.

İş hayatındaki en büyük motivasyonunuz nedir?

Yapabileceğimin en iyisini yapıyor olmak ve takımımla birlikte insanların hayatında iyi yönde fark yaratabilmek.

Dünya çapında yapılan en çok hangi teknoloji etkinliğini beğeniyorsunuz?

Apple WWDC ve Google Next etkinliklerini her zaman fikir açıcı bulurum.

Başarısızlığı nasıl tanımlarsınız?

Daha iyisini yapmak mümkün iken ve yapabileceğini bilirken yapmamak.

Kurumsal üyelerin iş sürekliliği için ‘Görüntülü Arama ile Gezilebilir’ özelliği hayata geçti!

COVID-19 öncesinde de zaten bir e-ticaret şirketi olarak faaliyetlerinizi aralıksız sürdürüyordunuz. Pandemi sonrası müşteri tarafında ne tür değişimler fark ettiniz ve buna bağlı olarak geliştirdiğiniz yeni çözümler neler oldu?

Pandemi döneminde önlemlere bağlı olarak Mart ayından itibaren kullanıcıların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değiştiğini gözlemledik. Bu beklentilerden yola çıkılarak, üyelerin ev, vasıta ve diğer kategorilerde arayışların en güvenli şekilde gerçekleşmesi ve kurumsal üyelerin işlerini kesintisiz sürdürmeleri için «Görüntülü Arama ile Gezilebilir» özelliği hayata geçirildi. Videolu ilan özelliğinin kullanım oranı da yüzde 100’e yakın arttı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu