Connect

Yapı Kredi Bankası, Oracle EPM ile 150 iş biriminin gider yönetimini hızlandırdı

Yapı Kredi Bankası Gider Yönetimi Direktörü Seçil Ayıntap, Oracle EPM ile gelir yönetimini nasıl optimize ettiklerini anlattı…

Şirketler büyüdükçe en çok zorlandıkları şeylerden bir tanesi planlama yapabilmek. Bu noktada bankaların işleri ise daha da zor. Yapı Kredi Bankası Gider Yönetimi Direktörü Seçil Ayıntap, Oracle EPM ile bu zorluğun üstesinden nasıl geldiklerini anlattı…

Gider yönetimi gün geçtikçe daha da önemli hale gelen bir alan. Bankacılık sektöründe ise gerilerin olduğu kadar kaynakların verimli kullanılması da gider yönetimi, planlama ve sürdürülebilir verimlilik anlamında ön plana çıkıyor. 150’den fazla departmanla bağlantılı olan Yapı Kredi Bankası ise Oracle EPM ile gider yönetimini optimize etti. Yapı Kredi Bankası Gider Yönetimi Direktörü Seçil Ayıntap, bir banka için hayati olan gider ve bütçe planlamasını, aynı zamanda Oracle EPM sayesinde sağladıkları faydayı şöyle aktardı:

“Planlama her şirket için çok önemli. Sınırlı kaynaklar var ve bu kaynakların etkin ve katma değer yaratan alanlarda kullanılabilmesi için planlama çok etkin bir metod. Yapı Kredi Bankası olarak, 150 daha fazla departmanla bağlantı halindeyiz. Bu da 300’ün üzerinde işlem çeşitliliği demek. Tüm bunların sağlıklı bir şekilde planlanması ise çok meşakkatli bir süreç. Biz de Koç Holding insiyatifi ile gerçekleştirilen ‘Sıfır Bazlı Bütçeleme’ projesi başlattık ve 2021 yılı itibarıyla planlamamızı bu metodoloji çerçevesinde gerçekleştirdik. Sıfır Bazlı Bütçeleme yaklaşımı ise gider kalemlerinin KPI’larının dikkate alınarak sıfır bazlı bakış açısı açısıyla yapılandırılması ve planlanmamasıdır. Bunun sistematik bir şekilde takibini sağlamayı da bu projeyle birlikte gerçekleştirdik. Bu projenin hayata geçirilmesi için Oracle EPM’i kullanmaya karar verdik ve birçok kazanım sağladık.”

Pandemi döneminde, kimsenin evden çıkamadığı bir ortamda çok kısa bir süre içerisinde Oracle EPM’i entegre ettiklerini dile getiren Ayıntap, platform ile elde ettikleri iyileştirmeleri şu sözlerle ifade etti:

“Oracle EPM ile bütün giderlerimizi en detaylı seviyede KPI’lar bazlı şablonlar hazırlayarak oluşturduk. Böylece iş birimlerinin gider bazlı belirlenen KPI’lar bazında planlamalar yapabilmelerine olanak tanıdık. Önceden daha merkeziyetçi bir yapıyla gider yönetimi tarafından planlanan bütçe söz konusuydu. Fakat Oracle EPM ile iş birimlerinin kendi beklentileri doğrultusunda iş gerekliliklerini dikkate alarak planlamalar yapmalarını mümkün hale getirdik. Merkeziyetçi bir yapıdan dağıtık bir planlama yapısına kavuştuk. Bu da iş birimlerinin kendi bütçesini bu detay bazda planlıyor olmasına, gerçekleşmelere, daha hassas takibe, potansiyel verimlilik fırsatlarını görerek kendi kendilerine bu verimlilik alanlarını da gerçekleştirecek aksiyonlar alabilmelerine yarar sağladı. Oracle EPM ile bundan sonraki dönemde, sadece planlama tarafında değil, planlamaların gerçekleşenlerini de en detaylı seviyede takip ederek işleyişimizi geliştirmeyi hedefliyoruz.”

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
tr_TRTurkish