IT ekiplerini elde tutmanın 8 yolu

4. Kendi Firmanız İçinden Terfi Edin

Eğer bir çalışan sonu olmayan bir iş içerisindeymiş ve gelişim imkanı yokmuş gibi hissederse, onun yeni bir iş arayışına girmesi daha olasıdır. Gelişmeye yönelik belirginlik kafa rahatlığı sağlar ve çalışanların farklı bir iş arayışına girme fikrinden vazgeçmesine yardımcı olur.

uShip’te Chasen “harika bir danışmanlık ve eğitime sahibiz. İnsanlar birilerinin daha fazla sorumluluk ve kredibiliteyi üstlendiğini, ardından hızlı bir biçimde o yöne ilerlediklerini gördüklerinde, bu diğer çalışanlara bunun nasıl yapılacağına dair güçlü sinyaller gönderir,” diyor ve bu moralleri oldukça arttırabilir.

5. Para Ödülleri Verin

Paradan daha iyi bir takdir göstergesi nedir? Her yıl artan geçim maliyetinden daha fazlasını vermek sadakati arttırmanın güçlü bir yolu. Bir diğer teknik de beklentileri karşılayan veya daha fazlasını sağlayan çalışanlara hisse seçenekleri ya da diğer finansal ödüller vermektir. Sonuç: önde gelen personelinizi genel artışlarla değil de yetenek bazında ödüllendirin.

6. Fırsatlar Sunun

uShip’te her gün öğle yemeği ve Cuma’ları kahvaltı hazırlayan bir aşçı bulunuyor. Chasen’a göre “çalışanlar öğle yemeği için ayrıldıklarında kopukluk yaşıyorlar.” İş yerinde yemek hazırlanması “çalışanların bir arada yemek yemesini ve birbirleriyle kaynaşmasını sağlıyor.” Bu, yapmak istediğinizden daha fazlası olabilir ancak konuya açıklık getiriyor. Chasen aynı zamanda uShip’te aşçıya verilen paranın ve sağlanan diğer avantajların, işi hızlandırmak için yeni birilerini bulup getirme maliyetinden daha düşük olduğunu belirtiyor. Sizin için çok fazla şey ifade etmeyen küçük şeyler çalışanlarınızın işe coşkulu bir biçimde gelmesini sağlamak için çok şey sağlayabilir.

7. Çalışanlarınızı Tanıyın

Çoğu firma bir çalışan ayrıldığında onlarla bir görüşme yapar ama bunlar genellikle çalışanları korumak için gerekli olan doğru enformasyon türünü sağlamaz. Sorulabilecek daha iyi bir soru şudur; çalışanlar neden kalır?

Columbia Medcom başkanı ve CEO’su Susan Torroella geçenlerdeki bir Forbes makalesinde, “Ayrılış görüşmeleri güven gerektirir ve küçük işletmeler için daha etkin bir araç olabilir.” Çalışanlarınızla ilgili problemli meseleleri bilmek, onların mutluluğunu korumak için ihtiyaçlarınızı bilmenin harika bir yoludur.

8. Güzel Yardımlar Sunun

Sağlık yardımları çalışan tazminatının önemli bir parçasıdır. Bunlar genellikle medikal, diş sağlığı, göz sağlığı ve hayat sigortasını içerir. Diğer avantajlar arasında çalışanlara uzaktan çalışma esnekliği sağlanması, esnek çalışma saatleri ve çocuk bakımı yer alabilir. Çalışanlarınıza güzel fırsatlar sunduğunuzda onlar çalışmak için başka bir yer aramak hususunda iki kez düşüneceklerdir.

Önceki sayfa 1 2 3Sonraki sayfa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu