Site icon CIO Update

IT ekiplerini elde tutmanın 8 yolu

Çalışan kaybı işverenler için maliyetli bir mesele. Yeni çalışanların bulunması ve eğitimi için harcanan süre hızla artabilir. Doğal olarak yatırımınızı korumak istersiniz. Firmanızın çalışanları elde tutma oranını arttırmak için ne yapabilirsiniz?

Hem çalışanların ilgisini çekmek hem de onları elde tutmak için önemli olan şey firma kültürüdür, diyor Teksas merkezli nakliye hizmetleri firması uShip’in CEO’su Matt Chasen. “Bu mülakat sürecinde başlıyor; adayların ofisimize gelmesi önemli.”

Bir kez geldikten sonra, amaç onları mümkün olduğunca çok insanla bir araya getirmektir. Böylelikle uShip’de çalışmanın nasıl bir şey olduğuna dair bir his elde edebilirler. Çalışanlar da adayların firma kültürüne uygun olup olmadığını görürler, diyor Chasen. “Bizim uShip’te iyi yaptığımız şey harika bir kültür oluşturmaktır. Bana göre bu yeni yeteneklerin ilgisini çekmenin ve var olanları korumanın en etkin yolu.”

İşgücü istatistikleri bürosunun (BLS) Temmuz ayına dair çalışan kaybı oranı yüzde 3 iken uShip’de bu oran yüzde 1.5’lardaydı. uShip’in elde ettiği sonuçları tartışmak güç.

Peki mevcut çalışanlarınızı korumanızı ve yenilerinin ilgisini çekmenizi sağlayacak harika bir kültürü inşa etmek için ne gerekli? Çalışanlarınızın gemiden atlamasını engellemenize yardımcı olacak sekiz başlığı paylaşıyoruz.

1. Beklentileri Belirginleştirin

Bu çok aşikar gibi görünebilir ve muhtemelen kariyerinizin herhangi bir noktasında görevleri, sorumlulukları ve projeleri dağıtırken patronunuzun daha net olmasını istemişsinizdir. Günümüz IT çalışanları başa çıkılmayacak kadar çok görev ve sorumluluklarla donatılıyor. Eğer gerçekte işlerinin ne olduğunu netleştirmezseniz performanslarını nasıl değerlendirebilirsiniz? Net beklentiler herkesin hayatını kolaylaştırır.

2. Açık İletişim İmkanları Sağlayın

uShip’te her hafta takımların bir araya geldiğini ve tüm tartışma konularının açık olduğunu söylüyor Chasen. En yenisinden en kıdemlisine herkes grup içerisinde fikirlerini paylaşmaya cesaretlendiriliyor. Çalışanlarınızla bir açık kapı politikasına sahip olmak aynı zamanda iletişimi geliştirmeye de yardım edebilir. Bunu nasıl yaparsanız yapın, çalışanlarınızın daha fazla iletişim kurmasını sağlamak moraller üzerinde olumlu bir etki bırakacak ve çalışanlarınızın aynı fikirde olmasına yardımcı olacaktır.

3. Çalışanların Gelişimine Yardımcı Olun

Bu, iş üzerindeyken eğitim veya eğitim harcamalarını karşılama formunda olabilir. Chasen, “Gelişmeye yönelik bir yol olmadığı takdirde büyük yıldızları kaybedersiniz,” diye konuşuyor. Kariyer gelişimi için belirgin bir yolunuz olsun ve çalışanlarınızın kendilerini eğitmelerine ve hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak için yapabileceğiniz her şeyi yapın. Bu bir sonraki başlıkla kesişiyor.

4. Kendi Firmanız İçinden Terfi Edin

Eğer bir çalışan sonu olmayan bir iş içerisindeymiş ve gelişim imkanı yokmuş gibi hissederse, onun yeni bir iş arayışına girmesi daha olasıdır. Gelişmeye yönelik belirginlik kafa rahatlığı sağlar ve çalışanların farklı bir iş arayışına girme fikrinden vazgeçmesine yardımcı olur.

uShip’te Chasen “harika bir danışmanlık ve eğitime sahibiz. İnsanlar birilerinin daha fazla sorumluluk ve kredibiliteyi üstlendiğini, ardından hızlı bir biçimde o yöne ilerlediklerini gördüklerinde, bu diğer çalışanlara bunun nasıl yapılacağına dair güçlü sinyaller gönderir,” diyor ve bu moralleri oldukça arttırabilir.

5. Para Ödülleri Verin

Paradan daha iyi bir takdir göstergesi nedir? Her yıl artan geçim maliyetinden daha fazlasını vermek sadakati arttırmanın güçlü bir yolu. Bir diğer teknik de beklentileri karşılayan veya daha fazlasını sağlayan çalışanlara hisse seçenekleri ya da diğer finansal ödüller vermektir. Sonuç: önde gelen personelinizi genel artışlarla değil de yetenek bazında ödüllendirin.

6. Fırsatlar Sunun

uShip’te her gün öğle yemeği ve Cuma’ları kahvaltı hazırlayan bir aşçı bulunuyor. Chasen’a göre “çalışanlar öğle yemeği için ayrıldıklarında kopukluk yaşıyorlar.” İş yerinde yemek hazırlanması “çalışanların bir arada yemek yemesini ve birbirleriyle kaynaşmasını sağlıyor.” Bu, yapmak istediğinizden daha fazlası olabilir ancak konuya açıklık getiriyor. Chasen aynı zamanda uShip’te aşçıya verilen paranın ve sağlanan diğer avantajların, işi hızlandırmak için yeni birilerini bulup getirme maliyetinden daha düşük olduğunu belirtiyor. Sizin için çok fazla şey ifade etmeyen küçük şeyler çalışanlarınızın işe coşkulu bir biçimde gelmesini sağlamak için çok şey sağlayabilir.

7. Çalışanlarınızı Tanıyın

Çoğu firma bir çalışan ayrıldığında onlarla bir görüşme yapar ama bunlar genellikle çalışanları korumak için gerekli olan doğru enformasyon türünü sağlamaz. Sorulabilecek daha iyi bir soru şudur; çalışanlar neden kalır?

Columbia Medcom başkanı ve CEO’su Susan Torroella geçenlerdeki bir Forbes makalesinde, “Ayrılış görüşmeleri güven gerektirir ve küçük işletmeler için daha etkin bir araç olabilir.” Çalışanlarınızla ilgili problemli meseleleri bilmek, onların mutluluğunu korumak için ihtiyaçlarınızı bilmenin harika bir yoludur.

8. Güzel Yardımlar Sunun

Sağlık yardımları çalışan tazminatının önemli bir parçasıdır. Bunlar genellikle medikal, diş sağlığı, göz sağlığı ve hayat sigortasını içerir. Diğer avantajlar arasında çalışanlara uzaktan çalışma esnekliği sağlanması, esnek çalışma saatleri ve çocuk bakımı yer alabilir. Çalışanlarınıza güzel fırsatlar sunduğunuzda onlar çalışmak için başka bir yer aramak hususunda iki kez düşüneceklerdir.

Pozitif Firma Kültürü Oluşturun

Ekonomik durgunluktan çıktığımızda ve daha fazla IT iş fırsatı ortaya çıktığında, çalışanların işverenlerinin ihtiyaçları ve istekleriyle uyum sağlaması gerekir. Aksi halde iş değiştirme oranları gecelik bazda artıp azaldığı bir ortamda beyin göçü riskiyle karşı karşıya kalabilirler.

Rekabetin had safhada olduğu bu zamanlarda daha fazla para her zaman için doğru cevap olmayabilir. “İnsanların ilgisini çekmek ve onların ayrılmasını engellemek için maaştan daha fazlasını sunmak zorundasınız,” şeklinde konuşuyor Chasen. Pozitif bir kültür oluşturmak ve belirgin bir görev tanımına sahip olmak iyi bir başlangıç ancak rekabetin yüksek olduğu dönemlerde en büyük yeteneklerin dikkatini çekmek için daha fazla ne yapabileceğinizi kendinize sormak zorundasınız.

Exit mobile version