2016 yılının en beğenilen oyunu Battlefield 1 oldu

GittiGidiyor, toplam 6 bin 224 kişinin katılımı ile oyunseverlerin alışkanlıklarına dair bir anket düzenledi. Anket sonucunda yılın en çok beğenilen oyunu Battlefield 1 oldu. 

GittiGidiyor’un sosyal anket servisi Poltio.com üzerinden yaptığı ankette, oyunseverlerin oyunlardan beklentilerine bu yıl en çok beğeni toplayan oyuna kadar birçok konuda sorular yöneltildi. Ortaya ise oldukça çarpıcı sonuçlar çıktı:

Yılın en beğenilen oyunu “Battlefield 1” oldu
Katılımcıların yüzde 42’si oyunların beklentilerini karşılamadığını belirtse de yüzde 26’sı Ekim ayında çıkan ve I. Dünya Savaşı’nı konu alan “Battlefield 1” oyunun beklentileri en çok karşılayan oyun olduğunu ifade etti. Bu oyunu yüzde 11 ile “Uncharted 4” takip ederken diğer oyunlar için oy oranları ise şöyle: “Mafia 3” yüzde 7, “Civilization VI” yüzde 4, “Doom” yüzde 2, “Forza Horizon 3” yüzde 2, “Deus Ex: Mankind Divided” yüzde 2, “Titanfall 2” yüzde 1, “Gears of War 4” yüzde 1 ve “XCOM 2” yüzde 1.

En çok spor ve aksiyon oyunları oynuyoruz
Diğer yandan ankete göre en çok tercih edilen oyun türü yüzde 32 ile “Spor” türü oyunlar oldu. Bu türü, “Aksiyon” yüzde 29, “Açık dünya temalı oyunlar” yüzde 12, “Strateji” yüzde 15, “Simülasyon” yüzde 5, “Yarış” yüzde 4 ve “Müzik” yüzde 3 ile takip etti.

Oyunlarda masaüstü hakimiyetini koruyor
“Masaüstü Bilgisayar” ile oyun oynamayı tercih edenlerin oranı yüzde 39 olurken yüzde 31 ile “Dizüstü Bilgisayar” ikinci tercih oldu. Katılımcıların yüzde 26’sı ise “PlayStation” ve yüzde 4’ü “Xbox” ile oyunlarını oynadıklarını belirtti. Bu dağılım oyunlar konusunda masaüstü bilgisayarların hala ilk tercih olarak yerini koruduğunu göstermesinin yanı sıra Sony’nin geliştirdiği oyun konsolu PlayStation’ın Microsoft’un geliştirdiği Xbox oyun konsolu karşısındaki açık ara liderliğini de ortaya koydu.

En çok “PlayStation VR” gözlüğüne ilgi var
Oyunseverlerin VR (Sanal Başlık) teknolojisine bakış açısını da ortaya çıkaran ankette katılımcıların yüzde 48’i bu teknolojinin ilgilerini çektiğini ancak şu an için satın almayı düşünmediklerini ifade ederken yüzde 41’i ilgilerini çekmediğini kaydetti. Diğer yandan “PlayStation VR alacağım” diyenlerin oranı yüzde 6, “HTC Vive alacağım” diyenlerin oranı yüzde 3 ve “Oculus Rift alacağım” diyenlerin oranı ise yüzde 2 oldu. Bu sonuçlar, oyun konsollarında olduğu gibi yine VR teknolojisinde de Sony’nin önde olduğunu göstermesi açısından önem taşıyor.

Yeni çıkan oyunlarda grafiğe bakılıyor
Oyunseverlerin her yıl yenisi çıkan oyunlarda ilk baktıkları özelliğin yüzde 44 ile “Grafik Geliştirmesi” olduğunu gösteren ankette bu seçeneği yüzde 43 ile “Yeni Özellikler” takip etti. “Özellikleri önemli değil, her sene alırım” diyenlerin oranı yüzde 5 olurken “Sadece arkadaşlarım aldığı için alıyorum” diyenlerin oranı ise yüzde 8 oldu.

Grafik ve hikaye oyun alırken en çok önem verilen iki kriter
Ankete katılanların yüzde 26’sı oyun alırken kendileri için en önemli kriterin oyunlardaki “Grafik Kalitesi” ve ardından yüzde 24 ile “Hikayesi” olduğunu belirtti. Oyunseverlerin önem verdikleri diğer kriterler ve oy dağılımları ise şu şekilde oldu: “Türü” yüzde 17, “Popüler bir oyun olması” yüzde 9, “Dil seçenekleri” yüzde 6, “Çok oyunculu modları” yüzde 6, “Oynayan/alacak olan arkadaşınızın olması” yüzde 5, “Sistem gereksinimleri” yüzde 4 ve “İnceleme puanları” yüzde 3.

Oyunseverler oyunlarda Türkçe destek olmasına önem veriyor
Son olarak katılımcıların yüzde 68’i oyunların Türkçe olmasının satın alma kararlarını etkilediğini ifade ederken yüzde 32’si oyunların Türkçe dil desteğinin olup olmamasının kararlarını etkilemediğini kaydetti.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu