Bulut bilişimin işletmelere sağladığı 5 fayda!

İşte bulut teknolojisinin işletmenize yardımcı olabileceği 5 fayda:

Giderek daha fazla şirket işlerini çevrimiçi yapmak zorunda kalıyor ancak hepsi gerekli dijital altyapıya sahip değil. Bu nedenle işletmeler pandemi sürecinde bulut bilişime daha fazla ihtiyaç duyuyor.

Bulut bilişim uzun süredir iş ortamını değiştirmeye hazırlanıyor. Cisco, tüm iş yüklerinin yüzde 94’ünün önümüzdeki yıl bulutta ele alınacağını tahmin ediyor ve COVID-19 da süreci hızlandırıyor.

İşte bulut teknolojisinin işletmenize yardımcı olabileceği 5 fayda:

  1. Belge paylaşımı

Bu gibi zamanlarda işletmeler artık sonsuz e-posta zincirlerinde önemli belgelerin kaybolmasına izin veremez. Bulut tabanlı belge paylaşımı, önemli içeriği görmesi gereken herkes tarafından görüntülenmesini ve bunlara erişilmesini sağlamanın harika bir yoludur.

COVID-19 çalışanları evlere taşıdığından birlikte çalışmak her zamankinden daha zor ve daha önemlidir. Neyse ki, belge paylaşım platformları pandemiye yanıt vermeye başladı ve lider Dropbox, sorunsuz işbirliği sağlamak için birçok özelliğini Zoom ile entegre etti. Dropbox veya Google Dokümanlar gibi uygulamalar, temel içeriğinizi sıkı bir şekilde tutmanızı kolaylaştırır.

  1. Siber güvenlik

Siber saldırılar, giderek dijitalleşen iş dünyası için her zaman ciddi bir tehdit oluşturuyor ancak pandemi sadece sorunu daha da ağırlaştırıyor. McKinsey araştırması, evden çalışanlardaki artışın ve bazı kuruluşların karşılaştığı baskının, ihlal olasılığını önemli ölçüde artırdığını gösteriyor.

Bulut tabanlı siber güvenlik, işletmelerin bu alanda karşılaştığı birçok sorunu çözebilir. Güvenlik operasyonlarını bulutta tutmak, şirketinize tehditleri gerçek zamanlı olarak tespit etmek ve etkisiz hale getirmek için yapay zekayı kullanan en iyi güvenlik platformlarının birçoğuyla önemli ölçüde daha fazla dijital güç sağlıyor.

  1. Müşteri hizmetleri

Salgın hastalığa yakalananlar sadece işletmeler değil. Dünyadaki tüketiciler de belirsizlik ve düşük gelirle boğuşuyor. Harvard Business Review’da yayınlanan araştırmalar, virüsün çağrı merkezlerinin başa çıkmasını çok daha zor hale getirdiğini ve bunun sadece zaman geçtikçe daha da karmaşık bir hal alacağını ortaya koydu.

Müşteri hizmetlerinizi buluta taşımak, bu sorunları hafifletmeye yardımcı olmanın kesin bir yoludur. Bulut tabanlı müşteri hizmetleri, ek hız ve bant genişliğinin avantajlarını sunarken çağrı merkezi temsilcileriniz için de hayatı kolaylaştırabilir. Bulut iletişim merkezi Five9, temsilcilerin ilgili müşteri bilgilerine gerçek zamanlı olarak daha fazla erişebilmeleri için kısa süre önce Google Cloud ile ortaklık kurdu. Firmaların yüksek çağrı hacimleriyle sorunsuz bir şekilde başa çıkabilmeleri gerekir ve bulut bilişimi bunu dönüştürebilir.

  1. Uzaktan çalışma

COVID-19, kısa vadede ofislerin kapanmasına neden oldu ancak uzun vadeli etkiler, virüsün azalmasından sonra bile işletmelerin yüzde 74’ü için ofislerindeki çalışan sayısını azaltması yönünde.

Uzaktan çalışma son birkaç yıldır artan bir şekilde ilerliyor fakat evden çalışanların son zamanlardaki artışı, işletmelerin ofis dışında bulunan tüm ekipleri idare edebilmesi gerektiği anlamına geliyor.

  1. Ölçeklendirme

Neredeyse tüm işletmeler için ölçeklendirme, boyut açısından büyük bir belirsizlik dönemidir. Çözüm odaklı kalabilmek için işinizi yukarı ve aşağı doğru ölçeklendirebilmeniz gerekir.

Çalışması için fiziksel bir sunucu gerekmediğinden bulut teknolojisi, ihtiyacınız olduğu kadar çok veya az bilgi işlem gücü kullanmanızı sağlar. Bulut bilişim, beklemeye gerek kalmadan dinamik olarak ölçeklendirmeyi mümkün kılıyor.

Şirketinizi buluta taşımak, işyerinizde ya da evde olmanız gibi tüm önemli işlemlerinizi yürütmenize izin verirken işinize bir dizi yeni avantaj da sunuyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu