Çinli otomobil üreticisi BYD, elektrikli araçların şarj süresini önemli ölçüde kısaltacak yeni batarya ve şarj sistemini tanıttı. Yeni teknoloji, araçların yalnızca 5 dakikada 470 km menzil kazanmasını sağlıyor. BYD’nin yeni platformu, içten yanmalı motorlu araçlarla rekabet edebilecek hızda şarj imkânı sunarak elektrikli araçların yaygınlaşmasını hızlandırabilir. Şirketin yeni Han L sedan modelinde test edilen sistem, yalnızca 5 dakikalık bir şarj ile 470 kilometreye kadar menzil sağladı.
Şarj süresinin bu kadar kısalması, uzun bekleme süreleri nedeniyle elektrikli araçlara mesafeli duran sürücüler için büyük bir dönüşüm anlamına geliyor. BYD, bu teknolojiye sahip ilk modellerin Han L sedan ve Tang L SUV olacağını ve Nisan ayından itibaren satışa sunulacağını duyurdu.
Tesla ve Mercedes’e kıyasla daha hızlı
BYD’nin yeni şarj teknolojisi, rakiplerine kıyasla büyük bir hız avantajı sunuyor. Tesla’nın Supercharger ağı, 15 dakikalık şarj ile 275 kilometre menzil kazandırırken, Mercedes-Benz’in yeni CLA elektrikli sedanı 10 dakikada 325 kilometre menzil sağlayabiliyor.
Ancak Tesla, dünya genelinde 65.000’den fazla Supercharger istasyonuna sahip geniş bir şarj ağıyla avantajını koruyor. BYD ise bu yeni teknolojiyi desteklemek için 4.000’den fazla şarj istasyonu kuracağını duyurdu.

100 km/s hıza 2 saniyede ulaşacak
Yeni platform, yalnızca şarj süresinde değil, performans açısından da iddialı. BYD’nin açıklamasına göre, bu sistemle donatılmış araçlar 0’dan 100 kilometre/saat hıza sadece 2 saniyede ulaşabiliyor. Han L modelinin başlangıç fiyatı 270.000 yuan (yaklaşık 37.338 dolar) olarak belirlenirken, Tang L SUV modeli ise 280.000 yuan (yaklaşık 38.700 dolar) fiyat etiketiyle satışa çıkacak.
BYD 2025’e güçlü başladı
Elektrikli ve hibrit otomobil üretimine odaklanan BYD, 2025 yılına hızlı bir giriş yaptı. Şirket, yalnızca Ocak ayında 318.000’den fazla binek araç satarak, önceki yıla göre %161 büyüme kaydetti. Çin’in en büyük otomobil üreticisi olan BYD, ülkenin toplam pazar payının yaklaşık %15’ini elinde bulunduruyor. BYD’nin bu atılımı, bataryalı elektrikli araç (BEV) satışlarını artırma potansiyeline sahip.
BYD, yalnızca batarya ve şarj teknolojisinde değil, otonom sürüş sistemlerinde de önemli yatırımlar yapıyor. Şirket, bu yılın başında, şerit takip ve adaptif hız sabitleyici gibi gelişmiş sürüş destek sistemlerini en uygun fiyatlı modellerinde bile sunacağını duyurdu.
BYD’nin yeni Super e-Platform teknolojisi, yalnızca elektrikli araç üreticileri için değil, aynı zamanda batarya tedarikçileri için de büyük bir rekabet yaratabilir. Dünyanın en büyük batarya üreticisi Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), elektrikli araçlar için geliştirdiği en yeni batarya ile 12 dakikalık şarj süresiyle 500 kilometre menzil sunabiliyor.
BYD’nin sunduğu bu yenilikler, elektrikli araç sektöründe oyunun kurallarını yeniden yazabilir.