Çalışanların IT hakkında hoşlanmadıkları 4 konu (ve çözüm yolları)

Günümüzde her şirket bir IT şirketidir, fakat bazı şirketler IT departmanlarına diğer şirketlerden daha fazla değer verirler. Peki ama iyi bir IT departmanı olmanın sırrı nedir?

 

Yönetim danışmanlığı ve kullanıcı memnuniyeti araştırma yazılım şirketi Green Elephant’ın kurucusu ve CEO’su Simon Chapleau bu detayı keşfetmek için çabalayan kişiler arasında yer alıyor. Chapleau’nun ekibi geliştirdikleri PÜLS yazılımı ile dünya genelinde farklı sorumluluk kademelerinde yer alan yaklaşık olarak 100 bin IT kullanıcısının katıldığı aylık memnuniyet anketi yaptı. IT departmanına yönelik en önemli eleştiriler ve IT departmanının şirketlerinde nasıl daha fazla değer sağlayacağını konularında soruların yer aldığı anket sonuçları Green Elephant tarafından IT Kullanıcı Memnuniyeti Yıllık Raporu’nda yayınladı. Yayınlanan sonuçlara göre IT yönetiminde serbest bir yaklaşımın ortaya koyulması kullanıcı memnuniyeti konusundaki en kilit nokta olarak ön plana çıkıyor.

İlgili Makaleler

Chapleau, yaptıkları çalışma ile yapmak istedikleri en önemli konunun IT departmanının kullanıcı ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak kullanıcı memnuniyetinin yanında daha fazla kurumsal değer kazandırmasını sağlamak olduğunu söylüyor. Ancak genel olarak bakıldığında kullanıcı memnuniyetini sağlamanın yolu en temel beklentilerin karşılanmasından geçiyor. Temel ihtiyaçların karşılanamaması halinde IT departmanıyla ilgili güvenin sağlanamayacağına dikkat çeken Chapleau, güven ortamının oluşmaması halinde yeni ve yenilikçi teknolojilerin kullanıcılara sunulabileceği yönünde olumlu düşüncelere sahip olunamayacağını dile getiriyor. İşte size IT ile ilgili hoşa gitmeyen dört konu ve üstesinden gelme yolları.

  1. Temel araç-gereç

Anket sonuçlarına göre donanım konusu kullanıcıların IT departmanından yakındıkları konuların başında geliyor. IT departmanları teorik olarak bilgisayar ve donanım altyapısından daha fazlasını sunmasına karşın pratikte eldeki veriler çalışanların mesai saatlerini beş veya altı saatini kendi makinelerini kullanarak tamamladıklarını ortaya koyuyor.

Kullanıcıların önemli bir kısmının, yüzde 55’inin temel iş bilgisayarından memnun olmadığına dikkat çeken Chapleau, performans ve güvenilirlik anlamında sunulan cihazların beklentileri karşılamadığını dile getiriyor. Bu durumun kendisini rahatsız ettiğini söyleyen Chapleau, bütçe yetersizliği gibi nedenlerin ihtiyaçların karşılanamaması konusunda geçerli bir neden olmadığını vurguluyor.

Chapleau, pek çok organizasyonunun her yıl kullanıcı başına yaklaşık 15 bin dolar IT bütçesi ayırdığının altını çizerek üç ile dört yıl arasında değişen donanım yenileme döngüsünün uzun olduğunu belirtiyor. Chapleau’ya göre yeni, daha hızlı ve daha güvenilir modern bir bilgisayar pek çok organizasyonda kaldırılabilecek yüzde 1’lik bütçe yükü getiriyor.
Memnuniyet ve üretkenlik hızlı bir şekilde yayılan detaylar olmakla birlikte rekabetçi avantajı sağlayacak yeni teknolojilerin ve son gelişmelere adaptasyonun sağlanması halinde IT departmanına olan güvenin artacağını söylemek mümkün. Fakat güven oluşmaması halinde üst düzey işlevselliğe sahip ekipmanların kullanıcılara sağlanmasında dahi istenilen sonuçların elde edilebilmesi mümkün değil.

CIO olarak markanın bir parçası olmanın organizasyon içerisindeki güvene ve bu güven üzerine inşa edilen detaylara bağlı olduğunu söyleyen Chapleau, kullanıcıların güven konusundaki düşünce yapısının şu şekilde olduğunu belirtiyor: “Temel bilgisayar işlevlerini düzgün şekilde kullanamadıktan sonra daha karmaşık teknoloji çözümlerini sorunsuz şekilde kullanabilmem mümkün olabilir mi? Yeni iş zekası çözümü mükemmel olabilir fakat bilgisayarımdan yeterince performans alamadığım takdirde bu yeniliği kullanmayı ve hatta denemeyi düşünmüyorum.”

1 2 3Sonraki sayfa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu