Neden önemli: Chery’nin katı hal batarya atağı, Çin’in elektrikli araç rekabetinde yeni bir dönemi başlatıyor. 1.300 kilometre menzil hedefi, yalnızca enerji verimliliğinde değil güvenlikte de yeni bir standart anlamına geliyor.
Çinli otomobil üreticisi Chery, elektrikli araçlarda menzil rekoru hedefleyen katı hal batarya modülünü tanıttı. Şirket, yeni nesil bataryayla 1.300 kilometrelik menzil hedeflerken, güvenlik testlerinden de etkileyici sonuçlar elde etti.
Chery katı hal batarya yarışında kritik eşiği geçti
Chery, Wuhu Küresel İnovasyon Konferansı’nda tamamen kendi mühendislik ekibi tarafından geliştirilen ilk tam katı hal batarya modülünü duyurdu. 600 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip sistem, Çin otomotiv endüstrisinde bugüne kadar açıklanan en yüksek enerji yoğunluklarından biri oldu. Yeni batarya, lityum zengini manganez bazlı katot ve polimerize katı elektrolit teknolojisini birleştiriyor. Gerçekleştirilen çivi batırma ve delinme testlerinde batarya, alevlenme ya da duman oluşumu olmadan enerji iletimini sürdürmeyi başardı.
Gerçek koşullarda 1.300 kilometre menzil hedefi
Chery, teorik olarak 1.500 kilometreye ulaşabilen bu bataryanın gerçek yol koşullarında 1.300 kilometre civarında menzil sunacağını açıkladı. Şirket, 2026’da pilot üretime, 2027’de ise ticarileştirmeye geçmeyi planlıyor. Bu hamle, Chery’yi BYD ve CATL gibi Çinli devlerle aynı dönemde katı hal batarya pazarına taşıyacak.
Katı hal bataryalar hızla olgunlaşıyor
Çin genelinde yürütülen Ar-Ge çalışmaları da bu alandaki ilerlemeyi destekliyor. Tsinghua Üniversitesi araştırmacıları, 604 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip esnek bir pil hücresi geliştirerek laboratuvar ortamında önemli bir aşama kaydetti. Ancak halen en büyük engel yüksek üretim maliyeti. Katı hal bataryaların geleneksel lityum-iyon pillere kıyasla yaklaşık 2,8 kat daha pahalı olduğu tahmin ediliyor.



