CIO’ların pandemi sonrası için takip etmesi gereken 6 maliyet optimizasyonu

Gartner, CIO’ların COVID-19 krizinin ekonomik serpintisi nedeniyle BT ve işletme maliyetlerinin nerelerde azaltılacağını belirlemeye yardımcı olması için bir maliyet optimizasyonu yapısı izlemesi gerektiğini söylüyor.

Analist firması Gartner, COVID-19 krizinin CIO’lara daha azıyla daha fazlasını yapmaları ve zor kararlar vermeleri konusunda baskı yaptığını söylüyor. Bir Gartner araştırma analisti ise maliyet optimizasyonu fikirlerinin, önerilen maliyet tasarruflarının işletme üzerindeki etkileri göz önüne alınmaksızın, neredeyse sadece potansiyel maliyet tasarrufları üzerinde değerlendirildiğini belirtiyor. Analiste göre bu, etkilerini düşünmeden sadece potansiyel faydalarına dayanan yeni girişimlere öncelik vermek ile eşdeğerdir. 

Gartner, şirketlerin en sürdürülebilir iş sonuçlarını elde etmesi için yöneticilerin, maliyet yönetiminin sadece maliyet azaltma, harcama dondurma veya genellikle kısa vadeli düşünme olan personel azaltmanın ötesine ulaşması gerektiğini belirtiyor. Gartner’a göre kuruluşlar, maliyet yönetimine, iş performansı üzerinde anında ve uzun vadeli bir öneme sahip olabilecek geniş bir çaba olarak yaklaşmalıdır. Maliyet yönetimi, kuruluşa gerçekten hizmet etmek istiyorsa, kuruluşun her bölümüne dokunan yaklaşımlar ve iyileştirmelerden oluşan bir karma gerektirir. 

Analist firması, farklı maliyet optimizasyonu girişimlerinin maliyetlerini, faydalarını ve uygulanabilirliğini değerlendirirken CIO’ların ve BT liderlerinin altı alana odaklanmalarını öneriyor:

Potansiyel finansal fayda: Bilişim yöneticileri, maliyet inisiyatiflerinin maliyet girişimlerini ne ölçüde (küçük, orta, büyük ve pozitif, negatif) etkileyeceğini belirlemelidir. Liderlerin, “eylemin uygulanması halinde işletmenin ne kadar tasarruf sağlayacağı” ve “eylemin işletme nakit akışını nasıl etkileyeceği” gibi soruları sorması gerekir.

İş etkisi: Bir girişimin çalışanların ve günlük iş operasyonlar üzerindeki etkisinin, örneğin bir girişimin üretkenlik veya ürün lansmanı üzerinde olumsuz etkisi olup olmayacağı belirlenmelidir.

Zaman gereksinimi: Yönteme bakılmaksızın, işletmenin maliyet tasarrufu ve iyileştirilmiş iş değerini maliyet optimizasyonu girişimlerinden gerçekleştirmesi zaman alacaktır. CIO’ların sorması gereken soru, zaman çerçevesinin ne olması gerektiğidir (haftalar, aylar veya daha uzun süreli).

Organizasyonel riskin derecesi: Maliyet optimizasyonu girişiminin etkinliği, kısmen takımların yeni gerçekliği değiştirme ve uyum sağlama yeteneğine bağlıdır. Maliyet optimizasyonu girişiminin faydalarını örgütsel süreçlerde minimum değişikliklerle ifade edebilen liderler, başarı için bir temel sağlayarak iş sonuçlarının ne kadar etkili olacağını gösterebileceklerdir.

Teknik risk derecesi: Teknik riski azaltmak için CIO’lar, maliyet optimizasyonu girişiminin mevcut operasyonlarına ve kurumsal mimarisine nasıl entegre edileceğini değerlendirmelidir. Girişimin neden olduğu veya bu girişime atfedilen gecikmeler, hizmet sunumunun veya üretkenliğin kaybedilmesine neden olabilir.

Yatırım gereksinimi: Herhangi bir maliyet optimizasyonu projesi veya girişimi başlamadan önce, yönetim kurulu bunu desteklemeli ve finanse etmeyi kabul etmelidir. CIO’lar, statüko ile devam etmenin aksine, maliyet optimizasyonu girişiminin iş süreçlerini, üretkenliği, pazara sunma süresini ve benzerlerini nasıl geliştireceğini gösteren bir iş vakası sunmalıdır. Herhangi bir tasarruf gerçekleştirilmeden önce gerekli yatırım seviyesinin değerlendirilmesi esastır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu