DAS, çalışan kullanımını, katılımını ve üretkenliğini nasıl iyileştirecek?

DAS özellikle, COVID-19 salgınından sonra, şirketlerde daha hızlı bir şekilde kullanılmaya devam edecek.

Bildiğimiz gibi dijital benimseme çözümleri (DAS), kuruluş genelinde birden fazla aracın benimsenmesini iyileştirmek için kullanılan yeni bir teknoloji türünü ifade ediyor ve dünya çapında oldukça ihtiyaç duyulan bir yazılım kategorisi olarak tanımlanıyor. Bu teknoloji özellikle COVID-19 salgınından sonra, şirketlerde daha hızlı bir şekilde kullanılmaya devam edecek.

Dünya çapında çoğu şirketin karşılaştığı zorluklar, onları bir dönüm noktasına sürükledi ve dijital benimseme çözümleri’ne (DAS) ihtiyacı zorunlu kıldı; iyi haber şu ki, Gartner’a göre bu teknoloji çalışanların 2021’de kullanımını, katılımını ve üretkenliğini artırmaya yardımcı olabilir.

DAS nedir?

DAS, çalışanların uygulama portföylerinden en iyi şekilde yararlanmalarına yardımcı olan yeni bir teknoloji kategorisidir. DAS platformları, kullanıcı deneyimini geliştirerek sorunsuz yazılım öğrenmeyi kolaylaştırır. Herhangi bir yazılım platformunun, web sitesinin veya uygulamanın yeterliliğini sağlayan ve şirketlerin, özellikle pandemi sırasında ve sonrasında pazardaki konumlarını güçlendirmelerine yardımcı olan çok önemli bir teknolojidir.

2020’de Şirketlerin Karşılaştığı Zorluklar

2020’de birçok şirket, COVID-19 operasyonlarını engellediği veya durdurduğu için, bu durumun stratejik yönleriyle mücadele etmek durumunda kaldı. Çalışanlar da teknolojiyi benimseme sorunları, azalan rehberlik ve genel yönelim nedeniyle birçok zorluk yaşadı.  

Spesifik olarak bu temel zorluklar; çalışanların işlerini yapmaları için çok fazla çözüm noktası gerektirdiği, yeni işe alınanların öğrenme uygulamaları veya yeni yayınlanan özellikler için eğitimin yetersiz olduğu, çalışanların nerede ve nasıl çalıştığına uyum sağlamak için organizasyonel değişikliklerle ilgili sorunlarla karşılaşıldığı ve liderler tarafından benimsenme düzeylerini ölçmek için belirlenen metriklerin eksikliği olarak sıralanabilir.

Constellation Research ve WalkMe’nin raporunda, CIO’ların %77’sinin dijital dönüşümü 2021’in en büyük bütçe önceliği olarak adlandırılmasına rağmen, Gartner’ın 2020 Dijital İşyeri Anketi, dijital dönüşüm konusunda hala sınırlı bir anlayış olduğunu gösterdi. Özellikle, dijital benimseme ve dijitalin çalışma alanlarındaki rolü hakkında hala kafa karışıklığı var. Ancak dijital dönüşüm sadece büyük ölçekli değişim yönetimi projeleriyle ilgili değildir. Daha fazla dijital dönüşüm girişimlerinin nerede olabileceğini anlamak CIO’ların görevidir. CIO’ların, mevcut yazılımdan maksimum değerin çıkarılmasını ve inovasyon boşluklarının belirlenip bunlara göre hareket edilmesini sağlamak için tüm teknoloji portföylerine, kullanıcı hareketlerine ve yazılım kullanımlarına görünürlük kazandırılması gerekir.

Birçok şirket, çalışma alanlarında daha geniş bir ihtiyaç yelpazesine hitap ederek teknoloji yatırımlarını artırmak için dijital benimseme platformlarına yöneliyor. Gartner, 2020’de özellikle DAS’ı organizasyonel teknoloji yığınında kullanıma sunma arzusuna odaklanan sorgu ve tartışmalarda istikrarlı bir artış olduğunu belirtti. Kuruluşların %70’inin, 2025 yılına kadar kullanıcı deneyiminin hala yetersiz uygulanmasının üstesinden gelmek için tüm teknoloji yığını boyunca dijital benimseme çözümlerini kullanacağı tahmin edilmektedir.  

CIO’lar, büyük altyapı yatırımları gerçekleştirmeden bugün sahip oldukları araçları ve teknolojileri kullanarak etkili bir dijital teknoloji stratejisini nasıl sunabilirler? İşte bazı öneriler:

2021 Yılı İçin Gartner Öneriyor:

Gartner raporu; 2021’de çalışan kullanımını, katılımını ve üretkenliğini iyileştirmek için uygulama liderlerinin üç unsura dikkat etmelerini öneriyor:

İlk katılımı iyileştirmek için tek bir işlevsel alandaki temel uygulamalara odaklanarak, kuruluş genelindeki teknoloji yığınında DAS’ı üst üste kullanabilirsiniz. Birçok sorunu çözüme kavuşturmak için harcanan zamanı azaltın ve ek eğitim için kullanılan bütçeyi düşürün.

Kullanımı anlamak ve güvenilir son kullanıcı deneyimleri elde etmek için DAS tarafından sağlanan analitiği kullanarak yazılımın benimsenmesini ve kullanımını hızlandırın.

Bir dijital benimseme çözümü ile uygulama dağıtımlarının başlangıcında metrikler oluşturarak ve kıyaslama yaparak performans takibini veya maliyet tasarruflarını iyileştirin.

Ankete katılan satış temsilcilerinin yaklaşık %22’si, kullandıkları uygulamalardan memnun olmadıklarını dile getirdi. Uygulamaların daha etkili çözümleri sunulduğunda ise yetersiz kullandıkları veya kullanmaktan kaçındıkları gözlemlendi. Bunu ele almak için şirketlerin çalışan bağlılığını artırmaya ve anlaşmazlığı azaltmaya yönelik bir strateji geliştirmesi gerekir. Bu durum, aşağıda yer alan işlevsel alanlara odaklanarak ve onları önceliklendirerek çözülebilir:

Gelir yaratma, müşteri deneyimi ve memnuniyetle bağlantı, yüksek veri hata oranları, düşük çalışan bağlılığı, düşük kullanıma sahip yüksek değerli uygulamalar, düşük teknoloji kullanımı, çalışanlar için sorunsuz iş akışları sağlamak için işlevsel bir etki alanında sistematik olarak bir DAS dağıtım planı geliştirme ve DAS’ın çalışan kullanımını, katılımını ve üretkenliğini nasıl iyileştireceğine dair notların bulunması olarak sıralanabilir.

DAS ayrıca, kullanıcıların görevlerini tutarlı ve verimli bir şekilde yürütmesini ve teknolojiyi süreçlerle uyumlu hale getirmesini sağlamak için güdümlü bir iş akışı oluşturmalıdır.

Bu akış ise şöyle olabilir: Destek bileti sayısını azaltarak son kullanıcı memnuniyetini artırılması ve böylece daha yüksek katılım sağlanması, yanıt süresinin kısaltılması, uygulama içi öğrenme sayesinde eğitim maliyetlerinin azaltılması, değişim yönetimi eğitiminin azaltılması veya ortadan kaldırılması, ilk katılım süresinin azaltılmasıyla maliyetten tasarruf edilmesi ve çalışanlar için katkı oranının artırılması, veri sorunlarının azaltılması ve veri bütünlüğünün artırılması, kullanıcı memnuniyetinin artırılarak daha yüksek etkileşim ve üretkenlik sağlanmasıdır.

Dünyadaki birçok sektörde meydana gelen karışıklıkla, dijital benimseme çözümleri (DAS), 2021 ve sonrasında çalışanların kullanımını, katılımını ve üretkenliğini iyileştirmek isteyen şirketler için bir gereklilik olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu