Pandemi nedeniyle artan uzaktan çalışma iş modeli ile birlikte, proje yönetim araçları önem kazanmaya başladı. Peki proje yönetim aracı nedir ve en iyi 5 proje yönetim araçları nelerdir?
Proje yönetim aracı nedir?
Proje yönetim aracı, proje yöneticisinin projeleri yönetmek için verdiği bir yanıt olarak karşımıza çıkıyor. Basit projeler bir kontrol listesinden başka bir şey gerektirmezken, diğer karmaşık projeler ise uygun planlama, görev atama, son tarihler belirleme, herkesin bu şartlara bağlı kalmasını sağlama ve projenin bitiş tarihi ile proje süresi boyunca harcanan zamanı takip etmeye yarıyor.
Görevleri doğru ve orantılı bir şekilde ölçümleyebilmek adına, somutlaştırma, ayırma ve devretme ihtiyacı oldukça önemlidir ve burada modern araçların kullanımı ön plana çıkar. Hali hazırda piyasada kullanıcıların ya da yöneticilerin işine yarayabilecek pek çok proje yönetim aracı bulunabilir. Bununla birlikte kullanıcılara ve yöneticilere gerçekten fayda sağlayacak olan araçların sayısı ile sınırlıdır.
2023 yılının en iyi 5 ücretsiz proje yönetim araçları

Kissflow Project
Tüm özelliklerin bir arada olduğu ve ücretsiz bir şekilde sunulduğu uygulama, piyasadaki en iyi ücretsiz proje yönetimi uygulamalarından biridir.
Modern bir proje aracının tüm yeteneklerine sahip olan Kissflow Project, sertifikalı proje yöneticileri yerine bertilmemiş bir proje yönetimi sorumluluğu olan fonksiyonel yöneticileri hedefler.

Trello
Ekiplerle çalışmak için yerleşik iş birliği araçlarına sahip olan lider bir çevrimiçi proje yönetimi yazılımı olan Trello, ücretsiz araçları ile ön plana çıkıyor. Kullanıcılarına artık sınırsız araç desteği sunan Trello, bu sayede kullanıcıların iş birliği yapmalarını kolaylaştırıyor ve bir görevi unutmalarının önüne geçiyor.

Asana
İş birliğine odaklanan bir yönetim aracı olarak karşımıza çıkan Asana, farklı görev ekranlarıyla sezgisel bir deneyim sunuyor. Sınırsız misafir kullanıcı davet edebilme imkânı sunan Asana, özel kurallar ve onay iş akışları oluşturmalara da olanak sağlıyor.

Zoho
Zoho, işletmelerin görevleri takip etmesine, iş birliği yapmasına ve hatta işleri izlemesine imkân tanıtan sezgisel bir araç olarak karşımıza çıkıyor.

Wrike
Wrike, işletmeler için büyük bir sorun olabilen proje planlamayı basitleştiren ve işletmenin ekibinin çalışmalarını takip etmene, teslim tarihlerini izlemenize ve tüm paydaşlarla kolayca iş birliği yapmanıza yardımcı olan bulut tabanlı bir proje yönetim aracıdır.

