Türkiye’nin ilk yerli personel verimlilik ölçüm programı Antizan’ın çalışan verimliliğini ölçen yazılımı, işverenin aklındaki soru işaretlerini yok ederken, diğer taraftan da verimliliğe dayalı zam, prim gibi ek fırsatları çalışanlara ardına kadar açıyor.
Koronovirüs nedeniyle pek çok şirket evden çalışma modeline geçiş yaptı. Ama bugünlerde işverenlerin de çalışanların da kafasında aynı soru var: Evden çalışmak verimli mi?
Personelin evden çalıştığını kontrol etmek için sürekli mail gönderen ya da farklı zamanlarda görüntülü arayan yöneticiler var. Bu durum çalışanları da rahatsız ediyor. Çünkü, onlar zan altında. Antizan personel verimliliği konusundaki tartışmaları sona erdiriyor.
Evden çalışan pek çok kişi ise ofistekinden daha yoğun çalıştıklarından, saat ve gün kavramının artık yok olduğundan dem vurmaya başladı bile. Peki bu duruma çözüm ne olacak? Türkiye’nin ilk yerli personel verimlilik ölçüm programı Antizan, bu sorunu ortan kaldıracak çözümlerden biri.
Kendi alanında dünyada ilk ve tek patentli program olan Antizan, çalışanların bilgisayar kullanma etkinliğini izleyen, sürelerini ölçen, puanlayarak verimliliğini belirleyen bir yazılım. Çalışan verimliliğini ölçen bu yazılım işverenin aklına kazınan ve genelleştirdikleri zanları yok ederken, bir diğer taraftan da verimliliğe dayalı zam, prim gibi ek fırsatları çalışanlara sunuyor.
Koronavirüs ilgiyi arttırdı
Antizan, 2010 yılında kurulan Aydos Yazılım Geliştirme ve Robot Teknolojileri’nin İstanbul Teknopark bünyesinde geliştirdiği ilk yerli personel verimlilik programı. Bugün ulusal ve uluslararası pek çok kurumun kullandığı Antizan’a, koronovirüs salgını sonrası ilgi iyice artmış durumda.
Aydos Yazılım Geliştirme ve Robot Teknolojileri Genel Müdürü Hüseyin Sarıyar, özellikle koronavirüs sonrasında hızla geçilen evden çalışma sistemi nedeniyle çalışanların da işverenlerin de verimlilik konusunda kafalarında soru işaretleri oluştuğunu söylüyor. “Özellikle evden çalışma sonrasında sosyal medyadan dizi ve kitap önerisi isteyen, sıkıldığını yazan kişilerin olması işverenlerin de, çalışanların da gerçekten verimli çalışılıyor mu sorusunu gündeme getirdi.” diyen Sarıyar, konuşmasını şöyle sürdürüyor:
“İster ofiste, ister evde ya da nerede çalışılıyorsa çalışılsın yapılan işin verimliliğini ölçmek gerekiyor. Çalışanlar arasında adaleti sağlamak için de bu çok önemli. Antizan’la süre ya da verimlilik bazlı çalışan performansını analiz edebiliyorsunuz. Çalışan temelli kişisel verimlilik raporu, haftanın en verimli günleri gibi çıktılar alma imkanı da sunuyor size. Pek çok şirketin performans odaklı zam yaptığı ve yapacağı şu dönemde bu program adaleti sağlıyor.”
Kısıtlama değil teşvik!
Türkiye’de üretildiği için Türk iş yapış şekillerine de tamamen uyumlu olan bu program sayesinde verimli çalışanların zam dışında farklı şekillerde ödüllendirilmesi de sağlanabiliyor.
Sarıyar, bugüne kadar yaptığı çalışmalardan yola çıkarak şirketlerde program ilk kurulduğunda genellikle çalışan verimliliğinin yüzde 30’larda olduğunu, ancak programdan sonra verimlerin yüzde 70’lere kadar çıktığını net olarak gördüklerini ifade ediyor.
Şirketlerin verimliliği artırmak amacıyla çoğu zaman sosyal medyayı ya da farklı siteleri yasakladığına tanık olduklarını belirten Sarıyar “Çalışanlarınızı kısıtlamayın. Onları verimliliğe teşvik edici Antizan uygulaması ile, şirketinizin bir parçası yapın.” diye konuşuyor.
Nasıl çalışıyor?
Antizan programı aldıktan sonra süreç şöyle ilerliyor:
Program ölçüm yapılacak tüm bilgisayarlara kuruluyor. Yöneticilere de aynı zamanda yönetici yetkisi olan bir program kuruluyor. Kurumun ihtiyaçlarına göre tanımlamalar yapılıyor ve sistem hemen çalışmaya başlıyor. Bilgisayarların sürekli internete bağlı olması gerekmiyor. Kurulum yapıldıktan sonra 1-2 haftalık sürecin ardından, bilgisayarlar Antizan’ın eşsiz makine öğrenme algoritmasıyla tam uyum sağlıyor. Böylece verimlilik ve performansta ciddi artışlar gözleniyor.
Süreç içinde bilgilendirme ve programın benzersiz özellikleri sayesinde, verimlilik sürekli artıyor. Antizan, belli aralıklarla yeni özelliklerini de güncellemelerle kullanıcılara düzenli aktarıyor. Bilgisayar internete bağlandığında kendini güncelliyor.
Raporlama ve müşteri ilişkileri konusunda kurum şu destekleri veriyor:
Antizan’a karar vererek başlayan kurumların yöneticileri, Aydos Yazılım ve Robot Teknolojileri tarafından bir eğitim alıyorlar. Bu eğitimde program hakkında bilgi aktarımı ve kullanım konusunda bilgiler veriliyor. Sonrasında ise Antizan, süreç içinde her türlü desteği vermeye devam ediyor.
