Federal Havacılık İdaresi, Hava Görevlerine Bildirim sistemi başarısız olduktan sonra ABD’deki bütün yurt içi kalkışları durdurdu. Ajans daha sonra, kesintinin “prosedürleri takip etmeyen personel” tarafından zarar gören bir veri tabanı dosyasından kaynaklandığını açıkladı. Konuyla ilgili olarak yayınlanan yeni bir rapora göre veri tabanı hatası ABD askeri pilotları tarafından kullanılan araçlar için de sorunlar yarattı.
Etkilenen sistemlerden biri, tipik olarak uçuş tehlikeleriyle ilgili FAA uyarılarıyla birlikte gelen Savunma İnterneti NOTAM Hizmeti. Kesinti sırasında, askeri pilotlar ya iki kopya halinde NOTAM alıyorlardı ya da hiç alamıyorlardı. Elde edilen bilgilere göre bir FAA bülteninin askeri kullanıcılara sistemin “bozuk ve güvenilmez” hale geldiğini bildirdiği söyleniyor. Yere indirilmesi gereken sivil uçuşların aksine, askeri uçuşlar bu gibi durumlarda ilerleyebilir.
Bir Hava Kuvvetleri sözcüsü de askeri şubenin pilotlarının potansiyel uçuş tehlikelerini kendilerinin sormak için etrafa telefon etmeleri gerektiğine dikkat çekiyor. Kesinti geçtiğimiz günlerde sisteme gönderilen bütün NOTAM’ları da sildi, bu yüzden havaalanı ve hava trafik kontrolörlerinden bunları yeniden göndermeleri istendi. Ayrıca, FAA, yüksek sistem yükü sebebiyle sistem tekrar açıldıktan sonra gecikmeler ve diğer zorluklarla uğraşmak zorunda kaldı.
FAA, kesintinin sebep olduğu şeyin yüklenicilerin gerçekten hata yapmış olabileceğini ve eylemlerinin arkasında hiçbir kötü niyet olmadığını söylüyor. Milletvekilleri bu fırsatı FAA’nın modası geçmiş teknolojisine dikkat çekmek ve yükseltmeler için fon aramak amacıyla kullanıyor. Başarısız olan ve kesintiye neden olan bilgisayar sistemi zaten otuz yıllık ve yükseltme yapılmasına da en az altı yıl kaldı. Olayın bu zaman çizelgesini değiştirip değiştirmeyeceği henüz belli değil.
