Giyilebilir cihaz pazarında COVID-19 ile birlikte neler değişti? İşte rakamlar

Dünya çapında giyilebilir cihaz sevkiyatı, piyasa liderlerinin yeni ürün lansmanları ile 2020’nin ilk çeyreğinde bir önceki yıla göre %29,7 büyüdü.

IDC’ye göre toplam cihaz hacmi 72.6 milyon birime ulaştı. Fitbit’in Charge 4 lansmanı, bileklik kategorisindeki %16,2’lik büyümeye katkıda bulunan önemli bir faktördü. Ancak, giyilebilir ürünler için büyümenin çoğunu taşıyan, tüm pazarın %54,9’unu oluşturan ve bu çeyrekte %68,3 ile büyük bir büyüme gören akıllı kulaklık pazarı oldu.

IDC’ye göre özellikle evden çalışan tüketiciler, bu gelişmiş kulaklıkları sadece ses çalma yeteneği için değil, aynı zamanda üretkenliği artırmalarına yardımcı olmak için ve akıllı telefonlarına bağlı kalmak için tercih etti.

Apple, %29,3 pazar payı ile giyilebilir pazarda en üst sıralarda yer aldı. İkincisi sıraya 7.3 milyon bileklik ve saat sevk eden Xiaomi yerleşti. Samsung üçüncü çeyrekte, akıllı kulaklık ile yıllık %58.9 artışla çeyrekte toplam sevkiyatlarının %74’ünü oluşturdu. Çeyrek boyunca son nesil Galaxy Buds ve Buds+ 4 milyondan fazla sevkiyat yaptı.

Diğer sağlayıcıların aksine Huawei, güçlü çevrimiçi varlığı ve yerel perakendecilerle yakın bağları sayesinde Çin’de tecrit önlemlerine rağmen büyüme gösterdi. Ayrıca Avrupa, Latin Amerika ve Asya’nın bazı bölgelerinde de büyüdü.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu