Her üç şirketten biri dijital felaketle karşı karşıya

Türkiye, siber saldırılara en çok uğrayan 5 ülkeden biri… Siber saldırılar yüzünden ABD’de yılda 114 milyar dolarlık zarar yaşanıyor. Türkiye’de de milyar dolarlar seviyesinde ve hızla artıyor.


Siber saldırılar başta olmak üzere, dijital ortamdaki tüm felaketlere karşı felaket kurtarma ve iş sürekliliği hizmetini sunan Clonera, yaşanan iş kayıplarını ortadan kaldırmayı hedefliyor. Son yıllarda Türkiye’de çok fazla siber saldırı yaşandığına dikkat çeken Clonera Bilişim Hizmetleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Evren Ballı şu açıklamaları yaptı: “Geçtiğimiz günlerde hastane ve devlet kurumları başta olmak üzere yaşanan siber saldırılar sonrasında, birçok kurum iş kayıplarına uğradı. İnsanların özel bilgilerinin ele geçirilmesinin yanı sıra, sistemlerin durması ve iş sürekliliğinin sağlanamaması herkesi mağdur etti. Artık terör örgütlerinin bile siber saldırılar yoluyla devletlere zarar vermesi, felaket kurtarma ve iş sürekliliğine yatırım yapılmasını zorunlu kılıyor. Dijitalleşmenin de gün geçtikçe arttığını düşünürsek, iş sürekliliğinin sağlanması ve herhangi bir kesinti durumunda sistemlerin anında ulaşabilir olması, özel işletmelerin ve kamu kuruluşlarının faaliyetlerinin vazgeçilmez bir parçası haline gelmek zorunda…” dedi.evren_balli-clonera-cw

Son 5 yılda dünyadaki her 3 şirketten birinin dijital felaketle karşı karşıya kaldığına, bunların da %93’ünün 5 yıl içinde yok olduğuna dikkat çeken Ballı, “Aslında ortaya çıkan maddi kayıplar, şirketlerdeki çalışamama ve iş kesintisi süreleri de eklendiğinde, çok daha büyük rakamlara ulaşıyor. Bu tür yasa dışı eylemlerin karşısında, Türkiye’deki şirketlerin felaket kurtarma ve iş sürekliliği yatırımına gitmeleri kaçınılmaz oluyor” dedi.

Ballı sözlerine şöyle devam etti; “Kurumların dijital sermayelerinin büyük bir risk altında olduğu açıkça görülüyor. Siber saldırılar ile birlikte iş sürekliliği oldukça önemli hale geldi. Biz de felaket kurtarma ve iş sürekliliğine yönelik bir ürün geliştirirken, Clonera müşterilerinin bilgi, iş, prestij, zaman ve para kaybına uğramadan işlerini sürdürebilmelerini sağlamayı hedefledik. Dijital olarak çöküntüye uğrayan şirketlerin, işlerini dakikalar içerisinde yeniden devreye alarak kesintisiz hizmet vermelerini sağlıyoruz” şeklinde konuştu.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu