Hyundai, Türkiye’de elektrikli araç üretimine başlıyor

Hyundai, 2030’a kadar global çapta 35 yeni tam elektrikli ve hibrit modeli piyasaya sürmeyi planlıyor.

Hyundai Motor Türkiye Genel Müdürü Murat Berkel, şirketin 2024 yılı performansını ve 2025 yılı beklentilerini değerlendirdiği toplantıda önemli açıklamalarda bulundu. Berkel, Hyundai’nin küresel ve Türkiye pazarındaki başarısını vurgularken, İzmit fabrikasında üretilecek ilk tamamen elektrikli modelin müjdesini de verdi.

Küresel ve Türkiye pazarı büyüme devam ediyor

Hyundai’nin Türkiye’deki üretim planları hakkında önemli açıklamalarda bulunan Berkel, İzmit fabrikasında tamamen elektrikli araç üretimine başlanacağını duyurdu. 2026 yılının ikinci yarısında başlayacak üretimle Hyundai, Türkiye’de Togg’un ardından elektrikli araç üreten ikinci marka olacak. Yabancı menşeli markalar arasında ise Türkiye’de ilk kez tamamen elektrikli bir model üretme ayrıcalığına sahip olacaklarını belirten Berkel, bu yatırımın Hyundai’nin Türkiye’ye ve Türk otomotiv sanayisine olan güveninin göstergesi olduğunu vurguladı.

Berkel, 1997’den bu yana İzmit fabrikasında üretim yaptıklarını ve bugüne kadar 3 milyondan fazla araç ürettiklerini ifade etti. Hyundai Motor Türkiye’nin bugüne kadar 2,5 milyon adedin üzerinde ihracat gerçekleştirdiğini belirten Berkel, geçen yıl fabrikada 245 bin araç üretildiğini, bunun 204 bin adedinin 40’tan fazla ülkeye ihraç edildiğini söyledi.

2024 yılında küresel araç satışlarının bir önceki yıla göre %1,7 artarak 88,2 milyona ulaştığını belirten Berkel, elektrikli araçların yükselişine dikkat çekti. 2019’da 2 milyon seviyesinde olan global elektrikli araç satışlarının, 2024’te 17 milyonu geçtiğini vurgulayan Berkel, “Dünyada şu anda 500 farklı tam elektrikli model satılıyor. 2030’a kadar bu rakamın 1.000’e ulaşması bekleniyor,” dedi.

Hyundai’den elektrifikasyon atağı

Hyundai, 2030’a kadar global çapta 35 yeni tam elektrikli ve hibrit modeli piyasaya sürmeyi planlıyor. Bunların 21’inin tamamen elektrikli, 14’ünün ise hibrit olacağını açıklayan Berkel, ayrıca 4 yeni fabrikanın devreye alınacağını belirtti. Hyundai’nin 2030’a kadar yıllık küresel satışlarını %30-35 artırarak 5,55 milyon adede çıkarmayı hedeflediğini söyleyen Berkel, bu rakamın 2 milyonunun elektrikli araçlardan oluşacağını kaydetti.

Elektrikli araç üretimine yönelik AR-GE yatırımlarına hız verdiklerini de belirten Berkel, batarya teknolojilerinin geliştirilmesi ve daha uygun fiyatlı elektrikli araçlar sunulması için çalışmaların devam ettiğini söyledi.

Hyundai’nin Türkiye’de tamamen elektrikli araç üretimi yapacak ilk yabancı marka olması, ülkenin otomotiv sektöründeki konumunu daha da güçlendirecek. Hyundai, yeni yatırımlarıyla hem istihdama hem de ihracata katkıda bulunmayı sürdürecek.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu