Ticaret Bakanlığı, 1 Ocak’tan itibaren internet alışverişlerinde iade sürecini değiştiriyor. “Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” kararına göre, ürün hasarlı olmadığı takdirde iade kargo ücretini tüketici ödeyecek.
İade ücretini tüketici ödeyecek
Tüketicilere tanınan 14 günlük cayma hakkı süresinde, ürünü iade etmek isteyenler bu süre içinde gerçekleşecek iade işlemleri için kargo ücretini kendileri ödeyecekler. Ancak, eğer ürün ayıplı bir durumdaysa, yani beklenen özellikleri taşımıyorsa, tüketiciler iade masraflarından sorumlu tutulmayacaklar.
Son yıllarda internet üzerinden yapılan alışverişlerin artmasıyla birlikte, kargo şubelerindeki iade işlemlerinde yaşanan sorunlara çözüm getiriliyor. Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan ‘Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’ kararı ile, tüketicilerin ürün iade süreçlerinde önemli değişikliklere gidiliyor. İnternetten alınan ürünlerin iadesinin, tüketiciler tarafından karşılanacağı düzenleme, 1 Ocak’tan itibaren uygulanmaya başlayacak.