HaberlerMANŞET

Microsoft, LinkedIn’i Çin pazarından çekiyor

Amerikan teknoloji devi Microsoft, bugün profesyonel sosyal ağı LinkedIn'i bu yılın sonlarında Çin pazarından çekeceğini duyurdu.

LinkedIn’i 2016’da 26 milyar doları aşkın ücretle satın alan Microsoft’un bu kararı, Çin’deki bir dizi düzenleyici değişikliğine ek olarak, şirket ile ülke arasındaki artan gerilimlerin bir sonucu olarak görülüyor.

Çin’deki bazı ABD’li gazetecilerin profillerini engelleme kararı nedeniyle yoğun bir inceleme altına alınan Microsoft bu kararı, “Çin’de zorlu bir çalışma ortamı ve daha fazla uyumluluk gereksinimleriyle karşı karşıya kaldıkları” için verdiğini açıkladı.

Çin’in internet düzenleyicisi Mart ayında, LinkedIn yetkililerine içeriğini daha iyi düzenlemelerini söyleyerek 30 gün süre vermişti. Son aylarda ise LinkedIn, Çin odaklı birkaç insan hakları aktivisti, akademisyen ve gazeteciye profillerinin Çin’de engellendiğini ve yasaklanmış içerik barındırdığı gerekçesiyle bildirmişti. LinkedIn, bazı içerikleri yerel yönetim taleplerine uyacak şekilde kısıtlayan Çin’deki hizmetilerini, fikir ve haber paylaşma gibi sosyal medya özelliklerinden yoksun bir iş ilanı hizmetiyle değiştireceğini söylemişti. Ancak bugün şirket, Çin’de faaliyet gösteren profesyonel ağ sitesini kapatacağını duyurdu. Çin’de faaliyet gösteren son büyük Amerikan sosyal medya ağı da böylelikle son bulmuş olacak.

LinkedIn’in pazardan çıkışı, dünyanın en katı sansür kurallarından bazılarına sahip olan Çin’de faaliyet gösteren Batılı internet şirketlerinin karşılaştığı mücadelenin bir noktada sonunun geldiğine işaret ediyor. Twitter ve Facebook 2009’dan beri ülkede kullanılmıyor. Google da arama motorundaki sonuçları sansürlemeyi reddettikten sonra 2010’da ülkeye hizmet vermeyi sonlandırdı. Sohbet mesajlaşma uygulaması Signal ve sesli sohbet uygulaması Clubhouse da bu yıl ülkede engellendi.

LinkedIn, ülkede 50 milyondan fazla kullanıcısı olan Microsoft’un Çin’de sahip olduğu birkaç parlak noktadan biriydi. Fakat platform, bu yıl düzenleyiciler tarafından birçok kez inceleme altına alındı. Mayıs ayında Microsoft, Çin’in internet düzenleyicisi tarafından “uygunsuz veri toplama” için çağrılan 105 uygulama arasında LinkedIn ve Bing ile yer alan tek yabancı firmaydı.

Microsoft Başkanı Brad Smith ise Eylül ayında gazetecilere verdiği bir demeçte, Çin’den gelen gelirin, toplam gelirin yüzde 2’sinden daha azını oluşturduğunu ve bu oranın son birkaç yıldır düştüğünü söylemişti. Dolayısıyla şirket, bu kararının arkasında olacak gibi görünüyor.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
tr_TRTurkish