Site icon CIO Update

Otomobil üreticileri çip sıkıntısı nedeniyle araç üretimini azaltıyor

LOUISVILLE, KY-OCTOBER 27: The all-new 2018 Ford Expedition SUV goes through the assembly line at the Ford Kentucky Truck Plant October 27, 2017 in Louisville, Kentucky. Ford recently invested $900 million in the plant for upgrades to build the all-new Expedition and Lincoln Navigator, securing 1000 hourly U.S. jobs. (Photo by Bill Pugliano/Getty Images)

Raporlara göre, salgın nedeniyle tüketici talebinin yön değiştirmesi otomobil ve elektronik üreticilerinin küresel çip sıkıntısı ile karşı karşıya kalmasına neden oldu. Evden çalışma ile dizüstü bilgisayarlarda oluşan talep, PC’ler ve oyun konsollarında olduğu gibi önemli ölçüde arttığından çip üretim kapasitesi küresel olarak azaldı.

NXP Semiconductor gibi büyük otomatik çip tedarikçileri, otomobil üretiminin pandemiden beklenenden daha hızlı toparlandığını ve çip üreticilerinin yetişmekte zorlandığını söyledi. 

Tüm bunların etkisiyle Toyota, Nissan, Ford ve Fiat Chrysler Automobiles (FCA) gibi üreticiler, yarı iletkenlerdeki kıtlık nedeniyle araç üretimini azaltma kararı aldı. Honda da parça tedarikindeki etkiyi görmeye başladığını ve Suzuka fabrikasındaki Jazz (Fit) yerli üretimini bu ay yaklaşık 4 bin adet azaltacağını bildirdi.

Üretim adeti hakkında bilgi vermeyen Toyota, Texas fabrikasında Tundra pick-up kamyonunun üretimini azaltacağını söyledi. Nissan ise Japonya’daki Oppama fabrikasında üçüncü nesil Note’un üretimini azaltmayı planladığını açıkladı fakat kesintinin ne ölçekte olacağına dair ayrıntıları paylaşmadı. 

Kuzey Amerika’da Ford da Ford Escape ve Lincoln Corsair SUV’ları inşa eden Louisville, Kentucky montaj fabrikasındaki üretime ara vereceğini paylaştı. Daha önceden planlanmış bir haftalık tatili öne çeken otomobil üreticisi, hafta dolduğunda tesisin tekrar faaliyete geçmesini umuyor.

FCA’ya geldiğimizde ise üretici, Meksika’daki Toluca fabrikasında Jeep Compass üretimini erteleyeceğini açıkladı. Aynı şekilde üretimi ay sonuna kadar devam eden Brampton, Ontario fabrikası da bir müddet faaliyet göstermeyecek. 

Volkswagen de geçen ay karşılaştığı yarı iletken arzındaki kıtlık nedeniyle Çin’in yanı sıra, Kuzey Amerika ve Avrupa’daki tesislerindeki üretimde zorladığını söylemişti. Alman otomotiv bileşen tedarikçileri Continental ve Bosch, yarı iletken bileşenlerin yetersizliği konusunda uyarıda bulundu ve üretimi artırdıklarını ancak bu tedarikin seviyelendirilmesinin zaman alacağını söyledi.

General Motors ve BMW ise çip kıtlığından henüz etkilenmediklerini ancak durumu yakından takip ettiklerini bildirdi.

Exit mobile version