Reklam teknolojilerinde yapılan 7 büyük hata

Adform Türkiye, markaların reklam yolculuklarında daha başarılı ilerleyebilmeleri için dikkat etmeleri gereken 7 kritik hatayı listeledi.

Reklamcılığın temel kuralları, bundan tam 25 yıl önce yayına giren ilk dijital reklamdan bu yana
değişmedi. Net mesajlarla hedef kitlelere ulaşmak, ilgilerini çekerek bunu satışa dönüştürmek, hâlen
geleneksel olduğu kadar dijital reklamların da ana amacı olmayı sürdürüyor. Ancak bu süreçte, dijital
reklamcılık teknolojileri büyük bir ilerleme gösterdi. Markalar güncel teknoloji ve araçları kullanarak kitleleri
analiz edebilir, segmentlere ayırabilir, hedefleyebilir ve hatta ölçekleyebilir durumda.
Bu hızlı ve yenilikçi değişim karşısında, markalar ve dijital reklam uzmanları bazen gelişmelere ayak
uydurmakta zorlanabiliyorlar. Her geçen gün daha fazla reklam kanalı, yeni özellikler ve optimizasyon
yetenekleri karşımıza çıkarken, markalar yeniliğin ağırlığına yenik düşerek orijinal hedeflerinden
uzaklaşabiliyorlar.

IPSOS’un reklam yöneticileri ile gerçekleştirdiği güncel bir çalışma, reklam dünyasına yönelik bir güven
problemi olduğunu ortaya koyuyor. 1960’lı yıllardan bu yana reklamcılara duyulan güvenin kademeli
olarak azaldığı biliniyor. Cambridge Analytica gibi veri skandalları da son dönemde güvenin sarsılmasında etkili oldu.
Reklam dünyası da reklamlarını yayınlamakta kullandıkları araçlara ve teknolojik altyapıya, gizli
maliyetler, veri ayrılığı ve araçların birbiriyle uyumsuz olabilmesi gibi sebeplerle güven kaybı yaşıyorlar.
Adform Türkiye Ülke Müdürü Cem Eroğlu, konu hakkında “Djiital reklamcılıktaki hızlı ilerleme ve ortak
güven problemleri yüksek performanslı ve yaratıcı reklam kampanyalarının önüne geçebiliyor. Ancak
Adform olarak reklam teknolojilerinin kullanımında reklamın temel prensiplerine sadık, saydam ve net
hizmet veriyoruz. Markaların reklam yolculuklarında daha iyi karar alabilmeleri için kritik hataların önüne
geçmelerini istiyoruz. Bu sebeple kritik hataların bir listesini çıkarttık” dedi.

İlgili Makaleler

Dağınık veriler verimliliği düşürüyor
Dijital reklamcılığın can damarı olan verilerin farklı araçlar ve kaynaklarda birbirinden ayrı, parçalar
halinde durması ve çeşitli sebeplerle birleştirilememesi hem verimlik hem de kampanya etkinliği üzerinde
olumsuz etki yaratıyor.
Bu yıl üçüncü taraf çerezlerin kullanımında yaşanacak olan değişiklikler de web üzerinde kullanıcıları
hedefleme başarısının düşeceğini işaret ediyor.

Çözüm: Tek ve entegre bir reklam platformuna geçiş yapmak bu anlamda önemli bir gereklilik olarak
göze çarpıyor.

Medya yatırımlarınız sahtecilik kurbanı olabilir
Dünya Reklamcılar Federasyonu (WFA), reklamların yüzde 30’unun tüketiciler tarafından görülmediğini
belirtiyor. Yeterli koruma olmamasının sebep olduğu reklam sahteciliği, online reklamcılığa her yıl 21
trilyon zarar veriyor.

Çözüm: Doğru teknoloji ortakları, reklam satın almadaki kaliteli envanter önceliklendirmesini sağlıyor.
Reklam verenlerin, kendi reklam sahtecilik çözümleri bulunan yapılarla çalışması tavsiye ediliyor. Gelecek
dönemde teknoloji şirketlerinin de araçlar, içgörüler ve sinyaller konusunda iş birliği ve paylaşım
yapmaları, reklam sahteciliğini büyük ölçüde azaltacak.

Teknolojideki her katman ekstra maliyet demek
Kapsamlı reklam kampanyaları giderek daha fazla teknolojiye gereksinim ortaya koyuyor. Yeni özellikleri
kullanmak reklam maliyetlerini yukarı çekiyor. WFA verilerine göre reklam bütçelerinin yüzde 55’i
programatik reklamcılığa ayrılıyor, ancak bu durumda da bütçelerin önemli bir kısmı yayıncıya gidene
kadar aracı üçüncü taraflarda kalıyor. 2017 yılında harcanan 63 milyar doların 30 milyar dolardan büyük
kısmı bu aracı kuruluşlar tarafından alındı.

Çözüm: Doğru bir reklam teknolojisi stratejisi oluşturmak, son dönemde çeşitlenen araçlar ve teknolojiler
sebebiyle zorlu bir sürece dönüştü. Reklam teknolojisi şirketleri ise bu teknolojileri bünyelerinde
toplayarak üçüncü taraf maliyetlerini olduğu kadar, zaman, enerji ve iş gücü kaybını da azaltıyor.
Birbiriyle haberleşmeyen platformlarla çalışmayın
Çoklu reklam platformuyla çalışmak, iş raporlamaya geldiğinde tutarsızlıklar ortaya çıkartabiliyor. Bu
sebeple reklam verenin ve reklam yayınlayanın elde ettiği veriler birbirinden farklı oluyor. Pazarda veri
farklılığı için kabul edilebilir seviyenin yüzde 10 olduğunu unutmayın.

Çözüm: Entegre reklam platformları tüm uygulamalarda doğru raporlama sağlıyor. Daha verimli bir
raporlama ise belirgin bir verimlilik ve kalite artışı getiriyor. Üstelik tek noktadan yapılan işlemlerle önemli
bir vakit kaybının da önüne geçilebiliyor.
Pazarlamacılar için zamanın para olduğunu unutmayın
Reklam teknolojisi sağlayıcıları arasındaki eşleştirme zaman aralıkları 15 dakikadan başlayarak saatlere,
hatta günlere kadar çıkabiliyor. Bu durumda bazı fırsatlar kaçabiliyor. Geciken güncellemeler sebebiyle
pasif bir tüketicinin harekete geçip geçmediğini anlamak güçleşirken, tüketici davranışı hakkındaki
çıkarımların da kalitesi düşüyor.

Çözüm: Optimizasyon, hedefleme ve gerçek zamanlı kampanya etkinleştirebilme, reklamcılar için artık bir
zorunluluk. Örneğin 8 saat yerine 30 dakikada bir eşleştirme belirgin bir rekabet avantajı getiriyor. Sık
güncellemeler, güncelleme süresinin de kısalmasını sağlıyor.
Ekip büyüklükleri organizasyonel engeller yaratıyor
Sedulous Consulting’e akıcı müşteri deneyiminin önündeki en büyük engel devasa ekipler. Müşteri
deneyimi profesyonellerinin yüzde 41’i ekip silolarını “kayda değer bir engel” olarak görüyor.
Siloların kampanyalar hakkında bilgi alması daha karmaşık ve zaman alıcı bir hale geliyor. Üstelik bu
durum sadece marka pazarlama organizasyonlarında değil, yaratıcı ajanslar ve medya ajansları için de
geçerli.

Çözüm: Kurumların belirli ihtiyaçları ve gereksinimlerine uygun çalışan ve adapte olan teknoloji
partnerleri ile çalışmalı. Teknoloji tedarikçileri, müşteri, ajans ve iç ekipler arasında bilgi paylaşımını en
üst seviyeye çıkartmak, pazarlamada büyük resmi görmek için gereken iş birliğini de sağlayabilirler.
Ayrıca gereksiz adımları ortadan kaldıran bir süreç yönetimi yaparak da zaman kazandırabilirler.
Karmaşık ve dağınık iş akışları
Eskiyen teknoloji ve bölük pörçük platform tasarımları reklam teknolojisindeki en yeni özelliklerle uyumlu
değil. Reklamcılar platformdan platforma, panelden panele geçme zorunluluğu hissediyorlar. Diğer
yandan da gereksiz süreçlerle uğraşıyorlar. Bunlar zaman alırken verimliliğin azalmasına sebep oluyor.

Çözüm: Entegre bir reklam platformu tek bir kullanıcı arayüzü üzerinden daha hızlı etkinleştirme
sağlayarak stratejiye ayrılacak zamanı artırıyor. İş akışlarının karmaşıklığını azaltıyor ve kullanıcı
deneyiminin gelişmesine katkı sağlıyor. Ekip çalışması için ayrılan zamanı artırdığı gibi gerçek iş

problemlerini çözerek reklam deneyimini de geliştiriyor. Markaların da bu sayede çalışanlarına sadece tek
bir araç için eğitim vermeleri yeterli.
Tekil platform ile operasyonel olarak yüzde 30 avantaj sağlıyor

Eroğlu, raporun çıktılarını “Adform olarak yaptığımız bir araştırmaya göre reklamcılar her iş için ayrı bir
çözüm yerine entegre reklam platformu kullandıklarında, çalışanların tam zaman eşdeğeri (FTE) de
operasyonel anlamda yüzde 30 azalıyor. Veri yönetimi, talep bazlı ve reklam sunma platformlarımızla
gelişmiş analiz ve raporlama yetenekleri sunuyoruz. Yüksek performanslı ve yaratıcı reklam kampanyaları
için güven, saydamlık ve netlik reklamcılığın olduğu kadar Adform’un da temel çalışma prensibi” diyerek
yorumladı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu