Haberler

Teknoloji devleri arasında 5G akıllı telefon rekabeti kızışıyor

Counterpoint Market Monitor Service'tan alınan son verilere göre, akıllı cihaz satışları 2021 in ikinci çeyreğinde ilk çeyreğe göre %5 düştü. Ancak aynı dönemde 5G cihaz satışı %6.5 arttı.

Apple’ın ilk 5G özellikli cihazı olan iPhone 12’nin yarattığı coşku ve OPPO, Vivo, Xiaomi ve Realme gibi üreticilerin düşük bütçe segmentlerinde 5G modellerini tanıtması, 5G’deki artışı tetikliyor. Ayrıca, özellikle Güneydoğu Asya ve Orta Doğu gibi gelişmekte olan ekonomilerin bulunduğu ülkelerde 5G altyapı çalışmalarının yaygınlaşması düşük maliyetli 5G telefonlara olan talebi artırıyor.

Özellikle gelişmekte olan pazarlardaki akıllı telefon üreticileri artık portföylerinde 5G ürünlerine öncelik veriyor. Örneğin, bu pazarlardaki akıllı telefon sevkiyatlarındaki 5G payı ilk çeyrekte %8,8’den ikinci çeyrekte %15,9’a yükselen Realme’yi ele alalım. Marka, 2021 yılının ikinci çeyreğinde yıllık %135 küresel sevkiyat artışıyla 15 milyona ulaşarak rekabette en önemli büyümeyi gördü.

Akıllı telefon üreticisi ilk kez küresel piyasada 6 sıraya geldi. Yükselişteki şirketin 5G destekli cihaz satışı 2. çeyrekte %37’ye yükseldi. Bu da ilk çeyreğe göre %22.7’lik artışla ciddi bir yükselişe işaret ediyor.

5G akıllı telefonlar, özellikle ABD gibi gelişmiş pazarlarda artık standart hale geldi. Bununla birlikte daha uygun fiyatlı 4G destekli cihazlarında satışındaki azalma da bu tarz gelişmiş pazarlarda görüyor. Bu verilerden bu tarz pazarların 5G cihazlar açısından gelişimini tamamladığı manasını çıkartabiliriz.

5G teknolojisi ve altyapısı konusunda gelişmekte olan Güneydoğu Asya ve Ortadoğu ülkelerinde yılın 2. yarısında 5G satışlarında artışlar görülecek. Fakat asıl artışın 5G tamamen kullanıma sunulacağının düşünüldüğü 2022 yılında olacağı tahminler arasında.

Cihaz geliştiricilerinin gittikçe daha uygun fiyatlı ve toplumun her kesiminden ulaşılabilir 5G teknolojili cihaz teklifleri ile bu cihazların pazardaki payları gittikçe artacak. Bu da 5G piyasasında ciddi bir rekabetin olacağını ve bu pastadan her üreticinin pay almak için çaba sarf edeceğini gösteriyor.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
tr_TRTurkish