Volvo, uzun bir aranın ardından ikonik XC70 modelini SUV olarak yeniden piyasaya sürüyor. İsveçli otomobil üreticisi, bu yeni SUV modelini ilk olarak Çin’de satışa sunmayı planlıyor. İlerleyen dönemlerde diğer pazarlara da ulaşması bekleniyor. Yeni XC70, önceki XC60’tan daha büyük olacak ve genişletilmiş iç mekanıyla dikkat çekecek.
Yeni XC70, uzatılmış menzil teknolojisine sahip
Volvo’nun yeni XC70 modeli, uzun menzil sunan bir plug-in hibrit (PHEV) olarak dikkat çekiyor. Modelin menzilinin, XC60’taki 18.8 kWh bataryanın çok daha ötesine geçmesi bekleniyor. Ancak XC70’in “uzatılmış menzil” tanımının sadece bataryadan değil, aynı zamanda Volvo’nun ana şirketi Geely’nin geliştirdiği bir güç aktarım organından kaynaklandığı belirtiliyor. Bu teknoloji, içten yanmalı bir motorun sadece bataryayı şarj etmek için jeneratör olarak kullanıldığı bir sistemden oluşuyor. Mazda’nın MX-30 modelinde kullanılan rotalı motor ya da Ram 1500 Ramcharger’daki V6 motoru gibi bir yapı söz konusu.
Volvo’nun yeni güç aktarım sistemi: Horse ortaklığı
Geely ve Renault’un ortak girişimi olan Horse, XC70’in menzil artırıcı teknolojisini geliştirdi. Bu yeni sistem, yalnızca yarı boyutunda bir batarya ile 200 km elektrikli menzil vadediyor. Toplam sürüş menzili ise 805 km civarına çıkabiliyor. Bu yeni güç aktarım teknolojisinin, XC70’e sağladığı avantajlar arasında uzun menzil, hızlı şarj imkanı ve daha verimli enerji kullanımı bulunuyor.
XC70 tasarımında yenilikçi detaylar
Yeni XC70’in tasarımı, Volvo’nun son dönemdeki SUV model dilini yansıtıyor. Model, XC60’tan daha uzun olacak ve AWD (her iki aksa da güç verildiği) özelliğiyle dikkat çekecek. Tasarımda, Thor’un Çekici gündüz farları etrafında konumlandırılmış matrix LED farlar ve kapalı bir ızgara bulunuyor. Bu unsurlar, XC70’in modern ve şık tasarımını tamamlayan önemli detaylar arasında yer alıyor.
Volvo’nun plug-in hibrit satışları yükseliyor
Volvo, 2025 yılının ilk dört ayında plug-in hibrit satışlarında %11’lik bir artış sağladı. 56.722 adetlik satış rakamına ulaşan marka, yeni XC70 ile birlikte ilk “uzatılmış menzilli” plug-in hibrit modelini tanıtacak. XC70, 200 km tamamen elektrikli menzil sunarak, XC60’ın ABD’deki 58 km’lik EV menzilini oldukça geride bırakıyor. Avrupa’da ise XC60’ın 80 km’lik menziline kıyasla neredeyse iki katı bir mesafe sağlanıyor. Ancak, bu karşılaştırmaların sadece Çin’in optimist CLTC test döngüsüne dayandığını ve gerçek menzilin daha düşük olabileceğini unutmamak gerekiyor.
Volvo, yeni XC70 modelini önümüzdeki aylarda resmi olarak tanıtacak. Bu yeni SUV, markanın elektrikli araç alanındaki iddialı adımlarından birini daha temsil ederek piyasada büyük bir merak uyandırıyor.