Site icon CIO Update

Garson robotlar Japonya’daki restoranlarda hizmete başladı!

SoftBank's robotics arm demonstrates a food service robot Servi, developed by California-based Bear Robotics to Japan as restaurants grapple with labour shortages and seek to ensure social distancing during the coronavirus disease (COVID-19) outbreak, in Tokyo, Japan, September 28, 2020. REUTERS/Akira Tomoshige

Pandemi nedeniyle iş gücünde büyük bir kayıp yaşanıyor. Uzaktan çalışma modeli ise restoran gibi hizmet sektöründe geçerli olmuyor. Bu nedenle müşterisi ve geliri azalan restoranlar için SoftBank firması Bear Robotics isimli yeni nesil robotları tanıttı. Servi ismi verilen ve hizmet etme sözcüğünden türeyen bu robotlar Japonya’da restoranlarda garsonların yerini almaya başladı.

Kiralama sistemi

Elbette orta ölçekli bir restoranın bu tarz bir robotu satın alması çok zor olabileceği için SoftBank kiralama sistemi geliştirmiş. Aylık tüm bakım ve masrafları dahil olmak üzere Servi robotu 950 dolara geliyor. İki elinde iki farklı yemek götürebilen robot, daha sonra da bulaşık işlerini halledebiliyor. Performans olarak iki hatta üç çalışanın yerini doldurabilen Servi, Japonya’da şimdiden rağbet görmeye başladı. Robotu merak eden müşteriler de sırf deneyimin parçası haline gelmek için restorana gidebiliyor.

Tam şarj olmuş bir halde iş yüküne göre 8-12 saat çalışma performansı gösteren robotlar bazı açılardan Boston Dynamics ile kıyaslanıyor. Ancak SoftBank yetkilileri Boston Dynamics kadar geniş amaçlı modeller yerine belirli alanda uzmanlaşmanın günümüz ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacağını düşünüyorlar.

Exit mobile version