Neden önemli: Panasonic yeni batarya teknolojisi, Tesla modellerinde menzili artırıyor. Ayrıca maliyetleri düşürüp daha hafif tasarımlar sunuyor.
Japon teknoloji şirketi Panasonic, elektrikli araçlar için geliştirdiği yeni pil hücresinin enerji yoğunluğunu yükseltmeyi amaçlıyor. Şirket, 2027 yılına kadar anotsuz batarya alanında lider konuma ulaşmak istediğini duyurdu. Bu adımın, özellikle Tesla modellerinde menzil artışı sağlayabileceği ifade ediliyor.
Panasonic yeni batarya teknolojisinde anotsuz hücrelere odaklandı
Panasonic, batarya üretiminde kullanılan grafiti devreden çıkarmayı planlıyor. Grafit, tedarik zincirinde Çin’in ağırlığından dolayı hem maliyet hem de üretim açısından sorun yaratıyor. Şirket, grafit yerine katotta nikel, manganez ve kobalt gibi daha aktif malzemeleri öne çıkarmak istiyor. Tasarım sürecinde anotu üretim aşamasında kaldıran Panasonic, ilk şarjdan sonra hücre içinde doğal bir lityum metal anot oluşmasını sağlayacak. Böylece şirket hücrenin hacmini değiştirmeden kapasite artışı elde edecek. Panasonic, bu yöntemle enerji yoğunluğunu yüzde 25 oranında artırabileceğini belirtiyor.
Menzil artışı konusunda iddialı açıklamalar gündeme geldi
Panasonic’in sunduğu veriler, Tesla araçları için dikkat çekici bir gelişmeye işaret ediyor. Şirket, arkadan itişli Model Y’nin yeni hücreler sayesinde yaklaşık 145 kilometre ek menzil kazanacağını iddia ediyor. Mevcut durumda 575 kilometre menzil sunan Model Y, anotsuz hücrelerle 720 kilometreye kadar çıkabiliyor. Panasonic, bu teknolojiyi yalnızca menzili yükseltmek için değil aynı zamanda bataryaları daha hafif ve daha düşük maliyetli üretmek için de geliştirmeyi planlıyor.
Şirket küresel batarya yarışında konumunu güçlendirmek istiyor
Panasonic’in çalışmaları yalnızca Tesla ile sınırlı değil. Ayrıca şirket, nikel kullanımını azaltarak maliyetleri aşağı çekmeyi de amaçlıyor. Bununla birlikte batarya sektöründe rekabet giderek yoğunlaşıyor. Örneğin ABD merkezli QuantumScape, Volkswagen ortaklığıyla benzer bir anotsuz batarya üzerinde çalışıyor. Öte yandan Our Next Energy, BMW iX prototipinde 965 kilometre menzil vadeden bataryaları test ediyor. Dahası, General Motors 2028’den itibaren kamyonet ve SUV modellerinde lityum-manganez tabanlı hücrelere geçmeyi planlıyor. Sonuç olarak Panasonic, geliştirdiği teknolojiyle küresel rekabette öne çıkmayı hedefliyor. Şirket 2027 sonuna kadar anotsuz bataryayı geliştirmeyi planlıyor.
