Tesla Cybertruck kapı tasarımı nedeniyle dava edildi

ABD’deki trajik kaza sonrası Cybertruck kapı mekanizması tartışma konusu oldu ve Tesla hakkında dava açıldı.

Kaliforniya’da meydana gelen trajik bir trafik kazası, Tesla Cybertruck’ın kapı tasarımını güvenlik soruşturmasının odağına taşıdı. Kazada hayatını kaybeden 19 yaşındaki üniversite öğrencisi Krysta Tsukahara’nın ailesi, acı kaybın ardından Tesla’ya karşı hukuki süreç başlattı. Ailenin avukatları, kazanın ana nedeninin aracın acil durumlarda dışarıdan müdahaleye izin vermeyen kapı mekanizması olduğunu iddia etti.

Elektrikli kapı sistemi kurtarma çalışmalarını engelledi

27 Kasım 2024’te meydana gelen trajik kazada, yüksek hızla seyreden bir Tesla Cybertruck kontrolden çıkarak ağaca çarptı. Araçtaki dört yolcudan yalnızca biri hayatta kaldı. İlk etapta kazadan sağ çıkan 19 yaşındaki Krysta Tsukahara, çarpışma sonrası oluşan yangın ve yoğun duman nedeniyle aracı terk edemedi. Genç kızın bu nedenle hayatını kaybettiği tespit edildi.

Yapılan ön incelemeler, çarpmanın etkisiyle aracın elektrik sisteminin tamamen devre dışı kaldığını gösterdi. Otomatik kapılar da açılmadı. Tsukahara’nın ailesine göre Tesla’nın acil çıkış için tasarladığı gizli kablo mekanizması kullanıcılar tarafından yeterince bilinmiyordu. Bu nedenle genç kızın bu sistemi kullanma şansı olmadı.

Güvenlik uzmanları, Tesla’nın elektrikli kapı kollarının yangın veya elektrik kesintilerinde risk oluşturduğunu uzun süredir uyarıyor. ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) de benzer kazaların ardından Cybertruck kapı mekanizmasıyla ilgili inceleme başlattı.

Tesla geçmiş şikayetlere rağmen tasarımı değiştirmedi

Dava dosyasında yer alan detaylara göre Tesla, Cybertruck kapı mekanizması için daha önce de benzer güvenlik uyarıları aldı. Ancak şirket bu konuda herhangi bir tasarım revizyonuna gitmedi. Tsukahara ailesi, kazaya karışan sürücü Soren Dixon’ın alkol ve uyuşturucu etkisi altında araç kullandığını vurguladı. Bu durum otopsi raporuyla da teyit edildi. Aile, hukuki sorumluluğun hem üretici hem de sürücü tarafında olduğunu savunuyor. Dixon’ın mirasına karşı da yasal işlem başlattı. Onlara göre bu trajik olay önlenebilirdi. Çünkü hem üreticinin güvenlik eksiklikleri hem de sürücünün ihlalleri kazada rol oynadı.

Tesla, geçtiğimiz ay kapı tasarımında değişikliğe gideceğini duyurdu. Baş tasarımcı Franz von Holzhausen, elektrikli ve manuel açma mekanizmalarını tek bir düğmede birleştireceklerini açıkladı. Yeni sistemde elektriksel sorun olsa bile düğmeye basıldığında kapı açılabilecek.

Cybertruck güvenlik tartışmaları devam ediyor

Tesla’nın Cybertruck kapı tasarımı, estetik ve aerodinamik avantajları nedeniyle öne çıkarılırken, güvenlik uzmanları risklerin ciddiyetini vurguluyor. Çin gibi bazı ülkeler, gizli kapı kollarının kullanımını yasakladı. Tesla, güvenlik kaygılarını gidermek amacıyla yeni sistem üzerinde çalışsa da davalar ve tartışmalar devam ediyor.

Uzmanlar, elektrikli kapı sistemlerinin acil durumlarda kullanıcı dostu olmaması halinde ciddi tehlikelere yol açabileceğini belirtiyor. Cybertruck kazası, Tesla’nın tasarım öncelikleri ile kullanıcı güvenliği arasındaki hassas dengenin yeniden sorgulanmasına neden oldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu