Türk şirketleri dijital dönüşüm sayesinde global pazarda rekabet avantajı kazanıyor! 

IFS Türkiye CEO’su Ergin Öztürk, dünya genelinde iş yapış modellerinin belli standarda doğru gittiğini söylüyor. Bu standartları yakalayan şirketlerin küresel pazarda daha hızlı kabul gördüğünü belirten Öztürk, IFS’in kullanıcılarına dünya standartlarını tek bir çözümde sunduğunu söylüyor. 

IFS Türkiye CEO’su Ergin Öztürk verdiği röportajda dijital dönüşüm projelerine olan yaklaşımın değişmesi gerektiğini vurguladı. “Dijital dönüşüm denildiğinde kullanıcılar genellikle ‘dijital’ kelimesine odaklansa da asıl önemli olan kısım ‘dönüşüm’ tarafıdır.” diyen Öztürk, bu projelerin bir altyapı değişimi değil şirketin işleyişinde yapılan değişikliklerden oluştuğunun üstünde durdu. 

Öztürk, dijital dönüşümün üç temel noktası olduğunu belirtirken her birinin ayrı önem taşıdığına dikkat çekti. Ergin Öztürk, “İlk temel nokta, en gelenekseli ve en çok tercih edileni: Operasyonel iyileştirme. Bir bakıma maliyet düşürme, kaynakları daha iyi kullanabilme diyebiliriz. Yapılan bir araştırmaya göre operasyonel iyileştirme yapan işletmeler yüzde 80 oranında avantajlı. Bu çözümü kullananla kullanmayan arasında belli farklar oluşuyor. İkinci nokta ise, müşteri deneyimi. Bu alanda iyileştirme de son derece fayda sağlıyor. B2B uygulamalarla müşteriye daha rahat ulaşma, satışı güçlendirme gibi konularda farkını ortaya koyuyor. Diğeri ise yeni iş ve gelir modeli.” diye konuştu. 

Dijital dönüşüm çok katmanlı bir süreçtir

Dijital dönüşümün, pandemi sürecinde daha fazla önem kazandığının altını çizen Öztürk, şirketler için bu tarz projelerin çok katmanlı ve komplike olduğunun unutulmaması gerektiğini belirtiyor. Şirketlerin kalıplaşmış iş yapış şekillerinin, yöntemlerinin, alışkanlıkların değişmesi anlamına gelen dijital dönüşüm projelerinin çalışanlar tarafından kabulü her zaman kolay olmuyor. IFS bu noktada hizmet verdiği 50’den fazla ülkede çeşitli sektörlerdeki şirketlerden edindiği bilgi ve birikim ile şirketlerin dönüşüm süreçlerini kolaylaştırmakta. 

Farklı katmanlardan oluşan dijital dönüşüm projelerinin adım adım, sabırla ve iyi bir planlamayla yapılması gerekliliğini savunan Ergin Öztürk, temelde faydaya odaklanılması gerektiğini söylüyor. Donanımlardan iş uygulamalarına, veri katmanlarından işleyişe kadar uzanan bu yolculukta, atılan tüm adımların şirkete bir fayda sağlamasının gerektiğini de hatırlatıyor. 

İşletmeyi insan zekasıyla yönetmek “dijitalleşme” ile kolaylaşıyor

Ergin Öztürk, dijitalleşmenin şirketlerin verimliliğine ve karlılığına nasıl katkıda bulunduğunu şu sözlerle ifade etti: “Günümüzde büyük şirketleri sadece insan gücüyle yönetmek mümkün değil. Pandemi sebebiyle yaşanan tedarik zinciri krizleri gibi durumlarda karlılıklar düşüp, maliyetler artarken şirketleri başarıya ulaştırmak için dijital dönüşüm projeleri çok kritik bir önem kazanıyor. Şirketin karlılığı, verimliliği, kapasitesi gibi verileri anlık olarak ve %100 doğrulukla takip etmeniz ve bu verilere göre karar vermeniz gerekiyor.”. 

Global standartlar, uluslararası kabulü kolaylaştırıyor 

Öztürk, şirketlerin iş modellerinin farklı olduğunu ve rekabet konusunda da belli standartların varlığından şu şekilde bahsetti: “Artık dünya genelinde iş yapış modelleri belli bir standarda doğru gidiyor. Siz de bu standarda ne kadar yakın iş yapıyorsanız kabul görme süreciniz o kadar kolaylaşıyor. Çünkü şirketler de kendi içlerinde operasyonlarını standartlaştırmaya çalışıyor. Aslında biz şirketlere dünyada kendi sektörlerinde daha önce denenmiş ve başarıya ulaşmış hazır standartlar sunuyoruz. Birlikte bunun dönüşümünü yapıyoruz. Siz de buna uyunca ‘dünya standardına uygun bir şirket’ haline geliyorsunuz.” Küresel rekabette avantaja sahip olmanın altın kurallarından birinin uyumluluk olduğunun altını çizen Öztürk, IFS sayesinde dönüşümlerini tamamlayan şirketlerin global pazarda büyük başarılar elde ettiğini anlatıyor. 

Yalınlık şirketler için önemini korumaya devam ediyor 

Bazı trendlerin, güncel olarak konuşulmasa da, hala etkili olduğunu anlatan Öztürk, “yalınlık” trendinin de bunların başında geldiğini söylüyor. “Özellikle üretim endüstrisindeki şirketler için yalın üretim hala çok önemli bir kriter. Dijital dönüşümün bize sağladığı asıl fayda da bu noktada ortaya çıkıyor. Çünkü önemli olan teknoloji satın almak değil, doğru metotlarla verimli çalışma sistemleri oluşturmaktır. Bu da doğası gereği yalınlığı beraberinde getirerek şirketlerin verimliliğini artıran bir sürecin kapılarını açıyor.” diyerek sözlerine son veriyor IFS Türkiye CEO’su Ergin Öztürk. 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu