MANŞETNasıl yapılır?

POS sistemi ile ödemelerinizi ve finansal işlemlerinizi nasıl yönetirsiniz?

Satış noktası sistemleri (POS), ilk çıktığı andan bugüne ciddi anlamda gelişme yaşadı.

Günümüz POS sistemleri, artık sadece alışveriş için kullanılmamakta, buna ek olarak perakende işlerin merkezi olarak da hizmet etmektedir. Aynı zamanda işlemlerinizin çoğu yönünü de tek bir çözümden denetleyebilmenize imkân vermektedir. 

Ödemelerin kabul işlemlerini yapabilirsiniz, satışları, müşterileri, envanterleri takip edebilirsiniz. Bunlara ek olarak, POS, gerçek zamanlı analitik özellikleri sayesinde işle ilgili karar vermeniz için verileri kullanmanıza da izin vermektedir. Hataya açık manuel veri giriş yerine otomatik olarak verileri işlemesi sayesinde muhasebeye ciddi anlamda zaman kazandıracaktır. Çünkü sizin yapmanız gereken tek tek sayımlar yoktur ve bunu sistem kendiliğinden yapabilmektedir.

Bütün bu avantajları ve faydaları sağlayan POS sistemini mutlaka tanımalısınız ve onunla ilgili yaptığınız bir araştırma size onun değerini anlamanıza yardımcı olacaktır. Biz de bu yazımızda size bunu anlatacağız. 

POS Sisteminde bulunan temel finanslar araçlar 

Doğru kullanacağınız bir POS sistemi, bir işletme sahibini birçok açıdan rahatlatacaktır.  Çünkü işletme finansmanını izleme ve takip etme gibi işlemleri POS sistemi ile yapabilmeniz mümkündür.  Görevleri optimize etmek için ve iyileştirme de yapabilmeniz için kullanabileceğiniz bazı temel özellikler bulunmaktadır. İşte o özellikler:

  1. Ödeme çeşitliliği: Bir Pos sisteminin temel amacı satışları artırmaktır. Çoğu POS sistemi banka kartı, temassız ödemeleri, kredi kartlarını, çekleri kabul etmektedir fakat gelişen teknoloji ile birlikte karta gerek kalmadan Apple Öde veya Google Öde gibi ödeme seçenekleri de yaygınlaştı. Böylece satın alma ve ödeme işlemleri için birçok yöntem oluştu. 
  2. İpuçları: POS sistemlerinde, mobil ödemeleri destekleyip desteklemediğini kontrol edin. Sistemi hediye kartları veya sadakat programlarıyla güncelleyin. Böylece gelirleriniz ve müşterileriniz artabilir. Bunlara ek olarak, en yüksek satış dönemlerinizi ve müşterilerin eğilimlerini de anlamanıza yardımcı olacak raporlar oluşturabilirsiniz.
  1. Envanterleri yönetin: POS sisteminde bulunan envanter araçları, sayımlardan vergi zamanına kadarki süreci tamamen inceler ve raporlar. Otomatik olarak işlemleri oluştururken özenli envanter yönetimi, aşırı harcamaları, eksiklikleri, gözden kaçırılmış bazı detayları da görmeniz için bir anahtardır. Birçok sistemde satış gerçekleştiği zaman stoklarınız otomatik olarak güncellenir. Aynı zamanda satılan malların maliyetlerini de görüp harcamaları takip edebilirsiniz. Hangi ürünlerin ne kadar çok sattığını görmeniz de karlılığınızı artırmak için güzel bir ipucu olabilir.
  1. Satış raporlaması: POS sistemleri verileri toplar, bu sayede karmaşık perakende analitiğiyle uğraşmak zorunda kalmazsınız. Raporların işletme numaralarını alır ve kolay anlaşılabilecek hale dönüştürür. 
  1. Mali durum: Mali durumu düzenli olarak takip edebilmek için raporlarınızı günlük, haftalık ve yıllık tarzında almalısınız. Çoğu POS sistemi de kapsamlı günlük rapor sunabilmektedir. 

Raporlarınız için yararlanabileceğiniz beş standart kategori vardır: 

Satış raporları

Satış raporlarında dikkat etmeniz gereken noktalar, tarihe çalışana veya kategoriye göre satış ayarlarının olması, ürünlerin ortalama sipariş değerleri, en çok satan veya en az satan malların tespiti, hangi ürünlerin iade edildiği ve satılan malın maliyetleridir.  

Ödeme raporları 

Ödeme raporları için de temel alınan noktalar ödeme yöntemleridir. Şirketin ödediği vergiler ve aldığı bahşişler, iptal edilen ürünler gibi daha çok mali yönlerle ilgilenilen raporlar oldukça önemlidir. 

Çalışan raporları 

Çalışanlarınızın takibi de en az mali alandaki değerler kadar önemlidir. Çünkü bir işletmede satılan ürünlerden ziyade çalışanların motivasyonu ön plandadır. Çalışanların saat sayısı, çalışanlara göre satışlar, onlara göre karlılık veya zarar oranları ve vardiya raporları gibi bilgiler de işletme için yararlı bilgilerdir.

Gerçek zamanlı envanter izleme raporu

Envanterlerin sayılarındaki bir aksaklık veya yanlışlık işletmenin aleyhine sonuçlar doğurabilir ama izleme raporları sayesinde müşteri raporlarının, yeniden siparişlerin, envanter değerlerinin takibi kolaylıkla yapılabilir. 

Müşteriye göre satın alma tutarları

Burada da en önemli nokta müşterilerin isteklerini ve iade geçmişlerini değerlendirmektir. Böylece en iyi müşterilerinizi de belirleyebilirsiniz.

Bütün bunlar performansınızı ve değerinizi artıracaktır.

Yazılım entegrasyonları ne işe yarar?

Yazılım entegrasyonları POS sistemlerinde kullanılırken oldukça fayda ve kolaylık sağlamaktadır. POS sistemleri, yazılım entegrasyonları sayesinde ödemeler ve finansal işlemler açısından tek noktalı bir mağaza haline gelebilmektedir. Muhasebe, maaş bordroları gibi birçok işletme yönetimi araçlarını da bağlayabilir ve bu sayede işlerinizin farklı yönlerini de senkronize edebilirsiniz. 

Şunu da söylemeliyiz ki; ödemelerinizi ve finansal bilgilerinizi yönetmek istiyorsanız iki önemli POS entegrasyonu vardır: Entegre ödemeler ve muhasebe yazılımı.

  1. Entegre ödemeler ne işe yarar?

Entegre ödemeler için POS sisteminizi ödeme işlemcinize bağlayın. Bu, size birçok avantajın kilidini açacaktır. Asıl amacı ödeme sürecini hızlandırmaktır. Ödeme verileri de birinden diğerine sorunsuz bir şekilde akar.  Aynı şekilde kart veya müşteri ayrıntıları da otomatik olarak POS sistemine eklenir. 

Entegre ödemeler manuel gün sonu raporlamasının yapılmasına gerek kalmadan zamandan tasarruf sağlar ve işlem ücretlerini de denetlemeyi kolaylaştırır. 

  1. Muhasebe yazılımı ne işe yarar?

Muhasebe yazılımlarınızı POS sistemlerinize entegre etmek ciddi anlamda kolaylık sağlamaktadır. İşlemler birinden diğerine rahatça akar ve böylece saatlerinizi harcamanıza gerek kalmadan veri girişi sağlanmış olur. Bunların yanı sıra POS ve muhasebe yazılımı entegrasyonu vergi zamanının da rahat bir süreç olarak geçirilmesini sağlar. 

Bordro ve personel yönetimi entegrasyonları size nasıl fayda sağlar?

Bordro, bir perakendeci için oldukça önemli bir masraf alanıdır. Bordro veya İK sistemi entegre edildiği zaman yapacağınız işlemler basit bir hale gelecektir.  Ayrıca, POS’u maaş bordrosuna veya çalışan yönetimi çözümüne bağlarsanız, maliyetler için de bütçe ayırmanız kolay olacaktır. Vardiya planlamalarınızı da yine aynı şekilde veri destekli kararlarla yönetebilirsiniz.

Modern bir POS sistemi kullanmak size fayda sağlar

Bir POS sistemi, büyük finanslar açısından yardımcı araçlar sağlamaktadır. Modern ve doğru seçilmiş bir POS sistemi sayesinde yapılan entegrasyonlarla gösterge tablonuzu ve raporlarını da kullanabilirsiniz. Bunu yaparken de sistemin otomatikleştirme özelliği sayesinde size zamandan ve iş yükünden tasarruf sağlayacaktır. Böylece işletmeniz, finansal olarak daha uygun bir hale gelecektir. Verimliliğiniz artacaktır ve bu sayede işletmenizi genişletmek için de atacağınız adımları düşünebileceksiniz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
tr_TRTurkish
tr_TRTurkish