Müşteri odaklı IT

Proje yönetimi
Başarılı projelerin nasıl yaratıldığı, IT’nin proje yaratım sürecine ne gibi katkılar sağladığını Öbek şu şekilde dile getiriyor: “Analiz ekiplerimizde uygulama tarafını da iş tarafını da bilen ve bu sayede iki tarafı da ortada buluşturabilen bir ekibe sahibiz, dolayısıyla bu ekip iş süreçlerini de biliyor ve gelen talebi aldıktan sonra üzerinde analiz yaparken iş süreçlerini ve iş hedeflerini de dikkate alarak çalışıyorlar. İş birimi bir şey istiyor, ve bu istediği işi tam olarak istekte ifade edildiği şekilde tamamlayabilmek belki de 3 ay sürecek, ya da tam olarak istekte ifade edilen şekilde yapılırsa arzu edilen iş hedefi ne ulaşılamayabilecek. Biz bu tür durumlarda projenin daha kısa sürede istenilen meyveleri verebilmesini sağlamak için iş birimini yönlendirmeye çalışıyoruz. İstenilen talep üzerinden birebir gitmek yerine iş birimine bu talebi neden yaptığını ve tamamlandığında hangi amaca hizmet edeceğini, hangi hedefi n gerçekleşeceğini de soruyoruz. Bunun sonucunda belki daha pratik ve hızlı uygulanabilecek çözümler ortaya çıkabiliyor, diyoruz ki ‘Bakın şu işi böyle yapalım. Öyle değil de şu şekilde bir kurgu koyalım, gerekirse fazlara bölelim ki siz ilk faz ile meyvelerini toplamaya başlayın’ şeklinde yönlendirmeler yapabiliyoruz. Finansör isimli ürünümüz de buna çok güzel bir örnek. Ürünü fazlara böldük, iş birimleri ve IT olarak tam bir işbirliği içinde çalıştık ve birbirimizi yönlendirdik ve işi fazlara böldük. Böylece ürün çok kısa bir zamanda müşterilere sunulmuş oldu. Amacımız iş biriminin işini yapmak veya işine karışmak değil, hedefini görmek, anlamak, ortak hedef olarak benimsemek ve sonrasında da hedefe nasıl daha hızlı ve kolay ulaşabiliriz diye düşünüp bunu sağlamak.”

Önceki sayfa 1 2 3 4 5 6Sonraki sayfa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu