Röportaj

Sektöre ve Türkiye’ye yeni bir perspektif kazandıracağız!

“Merak” sözcüğünün rotasında hızla ilerleyen Manastır Agency’in kurucusu Muhammed Attila Sevim, “Fifteen Seconds Festival’in yanı sıra sağlıklı yaşam, havacılık, stratejik dönüşüm ve yapay zeka odağında projelerimizle 2020 yılında entegre çözümler üreteceğiz” diyor.

Genç ve yetenekli bir CEO Muhammed Attila Sevim… Yıldız Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra Londra’da dil eğitim alan Sevim, lisans eğitimini tamamladığı üniversitede doktorasını da yapmış çok yönlü bir profesyonel. 2012 yılında temellerini attığı Manastır Agency’deki çalışmalarını anlatırken söze “Gerçekleştirdiğimiz projelerle bilginin kuşatıcı gücünü küresel ölçekli müşterilerimize yansıtabilmek amacıyla çalışmalarımıza devam ediyoruz” diye iddialı bir giriş yapıyor.

Manastır’ın üç kişilik bir masada kurulduğunu söyleyen Muhammed Attila Sevim, şirketin 8 yıllık hikayesinde ulusal ve uluslararası yüzlerce başarılı proje yer aldığını belirtiyor. Sevim, “Entegre bir çözüm ajansı olarak pazarın iş tasarımı, deneyim tasarımı ve interaktif alanlarındaki sorunlarına çözüm önerileri geliştiriyor ve iş ortaklarımızla çözüm ortaklığı kurarak terzi işi projeler üreterek geleceği tasarlıyoruz. Genç, dinamik ve enerjisi yüksek bir ekibimiz var. Bizi yönlendiren, gelişmemizi sağlayan en önemli unsur; merak. Çalışmaktan ve üretmekten zevk alan bir aile olmayı başarabildiğimiz için tüm kalbimle gururlu ve mutluyum” diyor.

Şu an ortak oldukları Moodley Design Group ile 2017 yılında, İstanbul’un UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı tarafından Tasarım Şehri seçilmesi için başvuru sürecinin yönetilmesi, unvanın şehre kazandırılması ve yerine getirilmesi taahhüt edilen projeleri gerçekleştirme konusundaki görevleri esnasında tanıştıklarını kaydeden Muhammed Attila Sevim, Moodley’i ve ortaklık süreçlerini şöyle anlatıyor: “Moodley, Avrupa merkezli, dünyanın 6 farklı şehrinde ofisi bulunan, Siemens, Volkswagen, Google gibi dünyanın en önemli markalarına hizmet sunan entegre tasarım odaklı bir çözüm ajansı. Artık, biz de bu global ajansın bir parçasıyız. Bu kapsamda, mevcut hizmetlerimizin yanı sıra servis tasarımı, marka kimliği ve endüstriyel tasarım alanlarında da çözümler ve ürünler üretmeye başladık. Bu değişim ve gelişimin bizi geleceğe taşıyacağına inanıyorum. Yeni nesil bir çözüm ajansı yapılanması ve global bir markanın ortağı olarak daha büyük projeler gerçekleştireceğiz ve geleceği tasarlamaya devam edeceğiz.”

“Kendine yatırım yapmayı hedefleyen meraklı zihinleri bir araya getireceğiz”

Manastır bir yandan hızla büyürken bir yandan da bugünlerde önemli bir projenin heyecanını yaşıyor… Anti konferans yaklaşımıyla tanınan ve Avrupa’da lider olan Fifteen Seconds Festival’ini İstanbul’a getirecekleri bilgisini veren Sevim, “Avrupa’dan gelen misafirlerimiz ve dünyanın birçok yerinden gelecek olan konuşmacılarımızın İstanbul’dan etkilenerek ayrılmaları bizim için çok önemli. Bu anlamda proje farklı bir değer taşıyor ve biz de çok kıymetli bir şeye hizmet ettiğimizin farkındayız. Etkinlik sektörü büyük bir harita ve her ajans kendi ekseninde katılımcıları ile markalarına belirli bir hizmet sunmaya çalışıyor ve bir sonuç ortaya koyuyor. Fifteen Seconds Festival’in ekseni ise alışılagelmişin dışında. Herkese fayda sağlamayı hedefleyen bir yolu var ve bu yolda ilerlemek için belirlediğimiz yöntemlerimiz var. Şu anda Türkiye’de bizimle aynı eksende hizmet veren başka bir içerik daha yok. Festivalin kime ve neye hizmet ettiği konusunda çok net bir duruşumuz var. Yönümüzü belirlediğimiz için aksiyon almak ve içeriği şekillendirmek daha kolay bir hale geliyor. Festivali bilgi transferi ve networking eksenleri üzerinde kurgulayarak içeriğin tüm katılımcılarımıza, partner markalarımıza ve konuşmacılarımıza aynı oranda fayda sağlayabileceği şekilde düzenliyoruz. Kendine yatırım yapmayı hedefleyen meraklı zihinleri bir araya getireceğiz” diye konuşuyor.

Festival’in özellikle marka tarafında bir dönüşüm yaratabileceğine inandıklarını söyleyen Muhammed Attila Sevim, 2 günde 4 bin kişiye ulaşma fırsatı sunacaklarını ifade ediyor. “Her marka için markaya özel olarak temsilcileri ile birlikte içerik üreterek ayrı bir değer yaratıyor olacağız” diyen Sevim, bu sayede gerçek ve uzun soluklu bir işbirliğinin adımlarını da atmış olduklarını dile getiriyor.

Ekip Yönetimi aracından dijital etkinlik yönetimine kadar pek çok çözüm

Günümüz süreçlerine uyumlu olarak özellikle dijital dönüşüm alanındaki projelerinden de bahseden Sevim, ucu yazılıma değmeyen bir servis ve ürününün kalmadığını anlatırken, kendilerinin de bu kapsamda tüm hizmetlerini sürdürülebilir kılmak için çalıştıklarına işaret ediyor. Sevim, konuyla ilgili şöyle devam ediyor: “İnteraktif tarafta müşterilerimize özel sağladığımız hizmetler dışında kendi projelerimizi de geliştirdik. ‘Revize’ isminde bir proje ve ekip yönetimi aracımız var. SaaS hizmet verebildiğimiz, agile/scrum gibi proje yönetim metotlarına uygun ve ekibin zaman yönetimi için yapay zeka destekli öneriler sunmayı amaçlayan Revize ile uzaktan ekipler ya da outsource edilen proje kısımları için takibi ve yönlendirmeyi olduça kolaylaştırdığını söyleyebilirim. ‘Audito’ ismini verdiğimiz mobil-denetim çözümümüz ile sahada denetim yapılan projeler için tüm süreçleri iyileştiriyoruz. Karmaşık donanımlı bir terminal gerektirmeden denetimcinin cep telefonunda internetsiz ortamlarda dahi çalışmaya devam eden bir uygulama geliştirdik. Gizli denetimler, sesli yanıtlar, video ve fotoğraflı görevler, lokasyon kontrolü, anlık anketler gibi denetimin esnek ve doğru olmasını sağlayacak pek çok ayrıntıyı Audito’ya ekledik. Rapor sayfalarını, anlık verilerle sürekli güncel ve müşteriye göre özelleşebilen bir yapıda tasarladık. Tüm Türkiye’de denetim yapan müşterilerimiz tarafından kullanılıyor biz de sürekli geliştirmeye devam ediyoruz. Aynı zamanda; dijital etkinlik yönetimi için geliştirdiğimiz EVENT-API ile bir etkinliği dijital tüm mecralarını çok kısa sürede oluşturup tek bir yönetim panelinden tüm etkinliğin yönetilmesini sağlıyoruz. Konuşmacı değişiklikleri, program değişiklikleri, katılımcılara anlık bildirimler gönderme gibi tüm etkinlik ihtiyaçlarını her ekran için tek bir panelden kontrol etmek hayat kurtarıyor. Alanda kaç kişi bulunuyor, hangi konuşmacı sahnede, program kaç dakika sarkıyor gibi soruları da “EVENT-API” ile tek bir panelde etkinlik yöneticilerine ulaştırabiliyoruz.”

 

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
tr_TRTurkish