Entegrasyon Öne Çıkıyor: Artan Kaynak Talepleri Nedeniyle BT Liderlerinin %93’ü Yapay Zeka Temsilcilerine Yöneliyor

1.050 kurumsal BT lideriyle yapılan araştırmanın sonuçları, katılımcıların %95’inin sistemler arasında veri entegrasyonu konusunda zorluk yaşadığını gösteriyor.

Entegrasyon, birbirleriyle uyumlu çalışan sınırsız bir dijital iş gücü oluşturmak için kritik öneme sahip; işletmelerin %80’i veri entegrasyonunu yapay zeka benimseme sürecinde büyük bir zorluk olarak görüyor.

BT kaynaklarına olan talep hızla artarken, yeni araÅŸtırmaya göre kurumsal BT liderlerinin %93’ü yapay zeka temsilcilerini (AI agents) halihzaırda uygulamaya koymuÅŸ veya önümüzdeki iki yıl içinde koymayı planlıyor. Ancak entegrasyon zorlukları, bu teknolojinin sınırsız bir dijital iÅŸ gücü yaratma potansiyelinin tam olarak gerçekleÅŸtirilmesini engelliyor. Bu dijital iÅŸ gücü, BT ekiplerinin iÅŸ yükünü önemli ölçüde hafifletebilir.

1.050 kurumsal BT lideriyle yapılan araştırmanın sonuçları, katılımcıların %95’inin sistemler arasında veri entegrasyonu konusunda zorluk yaşadığını gösteriyor. Ayrıca, ortalama olarak kuruluşlardaki uygulamaların yalnızca %29’u birbirine entegre durumda. Bu da yapay zeka temsilcilerinin doğruluğunu ve etkinliğini olumsuz etkiliyor.

Neden Önemli?

Yapay zeka temsilcilerinin çıktıları, kullanıcı sorgularının baÄŸlamını ve detaylarını tam olarak anlamalarını saÄŸlayan baÄŸlı verilere dayanıyor. Bu temsilciler, CRMERP ve HCM gibi sistemlerin yanı sıra e-posta, PDF’ler, Slack ve diÄŸer birçok kaynaktan yapılandırılmış ve yapılandırılmamış verileri toplayarak iÅŸ süreçleri için karar alıp aksiyon alabiliyor.

Veri, sistem ve uygulamalarını entegre eden kuruluşlar, işletme genelinde hem basit hem de karmaşık görevleri başarıyla yerine getirebilen, yapay zeka destekli sınırsız bir dijital iş gücünden yararlanabiliyor.

Örnek olarak Adecco: Ã–nde gelen yetenek yönetimi ÅŸirketi olan Adecco Group, Salesforce’un Agentforce Ã§Ã¶zümünü kullanarak iÅŸe alım süreçlerini yeniden ÅŸekillendiriyor. MuleSoft ve Data Cloud’u kullanarak 40’tan fazla sistemdeki verileri merkezi hale getiren ÅŸirket, Agentforce ile iÅŸe alımları hızlandırırken, kiÅŸiselleÅŸtirilmiÅŸ hizmet sunmayı ve verimliliÄŸi artırmayı baÅŸarıyor.

MuleSoft’un 10. Yıllık Bağlantı Kıyaslama Raporu’ndan Öne Çıkan Bulgular:

Artan BT Talepleri, Yapay Zeka Temsilcileri İçin Yeni Fırsatlar Sunuyor

Mevcut sistemleri yönetmekle yükümlü olan BT ekipleri, yapay zeka çözümlerine yönelik yeni talepleri karşılamakta zorlanıyor.

  • Zamanında tamamlanamayan projelerin oranı 2024’te %29’a çıktı (2023’te %26 idi).
  • BT liderlerinin %86’sı iÅŸ yüklerinin gelecekte daha da artmasını bekliyor. Ortalama olarak, 2024’ten 2025’e kadar projelerde %18’lik bir artış öngörülüyor.
  • Bu artan talebi karşılamak için BT liderleri, 2024’te BT personeline ortalama 16,9 milyon dolar harcadı—bu, 2023’e kıyasla (%10,5 milyon) %61’lik büyük bir artış anlamına geliyor.

Yapay zeka temsilcileri ve entegrasyon çözümleri, BT ekiplerinin yükünü hafifletirken üretkenliği artırma, verimliliği yükseltme ve maliyetleri düşürme fırsatı sunuyor.

  • BT liderlerinin %93’ü, yapay zeka geliÅŸtiricilerinin üretkenliÄŸini önümüzdeki üç yıl içinde artıracağını düşünüyor. Yapay zeka temsilcilerini kullananlar arasında bu oran %98’e çıkıyor.
  • BT ekiplerinin zamanının %39’u sistemler ve veriler arasında yeni özel entegrasyonlar tasarlamak, inÅŸa etmek ve test etmek için harcanıyor. DoÄŸru entegrasyon çözümleriyle bu süreçler otomatikleÅŸtirilebilir.

Giderek Karmaşıklaşan BT Altyapıları, Yapay Zeka Temsilcilerinin Etkinliğini Azaltıyor

KuruluÅŸlarda kullanılan uygulama ve yapay zeka modellerinin sayısı arttıkça, veri siloları oluÅŸuyor ve bu da temsilcilerin etkili çalışmasını engelliyor.

  • BT liderlerinin %90’ı, veri silolarının iÅŸ süreçlerini olumsuz etkilediÄŸini söylüyor. Yapay zeka temsilcilerini kullanan ÅŸirketlerde bu oran %94’e çıkarken, kullanmayanlarda %87 olarak görülüyor.
  • Bugün iÅŸletmeler ortalama 897 uygulama kullanıyor.
    • Yapay zeka temsilcilerini kullanan kuruluÅŸlar, ortalama 1.103 uygulama ile %45 daha fazla uygulama kullanıyor.
  • Kullanılan yapay zeka model sayısı 2024’te 9 iken, 2025’te 18’e çıkması bekleniyor.
    • Yapay zeka temsilcileri kullanan organizasyonlar ortalama 22 model, kullanmayanlar ise 15 model kullanıyor.

API’ler ve Bağlantı Çözümleri, BT ve Yapay Zeka Temsilcilerinin Performansını Artırıyor

Entegrasyon ve yapay zeka stratejilerini uyumlu hale getiren işletmeler, veri altyapılarını sadeleştirerek yapay zeka temsilcilerinin potansiyelini en üst düzeye çıkarabilir. Bu sayede temsilciler, kritik iş verilerine daha verimli erişerek mevcut sistemler ve otomasyonlarla doğrudan etkileşim kurabilir.

  • Yapay zeka temsilcilerini kullanan organizasyonlar, API’leri ÅŸu amaçlarla kullanıyor:

o   BT altyapısını geliÅŸtirmek (%56)

o   Ekipler arasında veri paylaşımını saÄŸlamak (%49)

o   Farklı sistemleri entegre etmek (%46)

  • KuruluÅŸların iç yazılım varlıklarının ve bileÅŸenlerinin ortalama %50’si dahili yeniden kullanım için uygun durumda. Bu da iÅŸletmelerin, sıfırdan inÅŸa etmek yerine API’leri kullanarak güvenilir verilerini ve mevcut yatırımlarını deÄŸerlendirme fırsatına sahip olduÄŸunu gösteriyor.

API’ler Daha Geniş İş Değerleri Sunuyor

API’ler, yapay zeka temsilcilerinin uygulamalar tarafından sağlanan hizmetlere, veritabanlarına ve işlevlere erişmesini sağlamakla kalmaz, aynı zamanda önemli iş kazanımları da sunar.

  • API kullanan kuruluÅŸların en çok elde ettiÄŸi avantajlar ÅŸunlar:

o   Ãœretkenlik artışı (%49) ve iÅŸ ihtiyaçlarını daha hızlı karşılama (%49)

o   Ã‡alışan baÄŸlılığının ve iÅŸ birliÄŸinin artması (%47)

o   Ä°novasyonun artması (%46) ve ekiplerin kendi BT ihtiyaçlarını yönetebilmesi (%46)

  • BT ekiplerinin %37’si, API’leri kullanarak uygulama geliÅŸtirme süreçlerini daha verimli hale getiriyor.
  • BT liderleri, ÅŸirket gelirlerinin ortalama %40’ının API ve API ile ilgili uygulamalardan geldiÄŸini belirtiyor. Yapay zeka temsilcilerini kullanan kuruluÅŸlarda bu oran %45’e çıkıyor.

Ä°lgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu