Oracle Journeys, kuruluşların çalışan deneyimini zenginleştiriyor

Oracle Bulut HCM’deki en son yenilikler sayesinde İK ekipleri, çalışanlar için kişiye özel, yapay zeka temelli süreçler ve destekler oluşturup sunabiliyor.

Oracle, Oracle Fusion Bulut İnsan Kaynakları Yönetimi (HCM) içerisinde daha sezgisel, kişiye özel ve basitleştirilmiş bir çalışan deneyiminin sunulabileceği yeni bir platformu duyurdu. Oracle Journeys, kuruluşlara çalışanlarının işleriyle ilgili her konuya göz atabilmeleri ve karmaşık görevleri tamamlayabilmeleri için tek bir mağaza yaratabilmelerine yardımcı oluyor. Bu yeni özellikler İK ekiplerinin, çalışanların işe başlama, çocuk sahibi olma, işyerine geri dönme, yeni bir ürün piyasaya sürme veya kariyerlerinde ilerleme gibi birçok farklı olayı yaratıp, kişiye özel hale getirip ve adım adım takip edebilmelerini sağlıyor.

“Geçtiğimiz yıl evlerimiz de birer ofis halini alınca, teknolojinin tüketici olarak hayatlarımızı nasıl iyileştirdiğine şahit olduk ve artık çalışanlar aynı deneyimi iş yerlerinde de istiyor,” diyor Oracle Bulut HCM geliştirmeden sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Chris Leone. “Ofisler yeniden açılırken hem ofisteki çalışanlara hem de uzaktan çalışanlara tutarlı ve olumlu deneyimler sunmak önemli olacak, ama her şey bununla da bitmiyor. Kuruluşların, eğitimden bir mentor bulmaya, iş yerine geri dönüşden güvenle seyahat etmeye dek bir çalışanın tüm kariyeri boyunca kendisine rehberlik etmesi gerekiyor. Oracle Journeys İK ekiplerine, iş güçlerine kişiselleştirilmiş benzersiz deneyimler sunarak klasik İK süreçlerinin ötesinde bir değer katmalarına yardımcı olacak.”

Oracle Journeys, çalışanlara görevleri ve önemli dönüm noktalarında, tüm kuruluşta ve İK’da ihtiyaç duydukları kaynaklara hızlıca erişim imkanı sunuyor. Ayrıca çalışanların çeşitli etkinliklerde ilerledikçe eyleme geçmesini de kolaylaştırıyor. Oracle Journeys’deki bu yeni özellikler İK liderlerine; kişisel, profesyonel, operasyonel ya da idari olsun her tür görev için kişiye özel ve adım adım rehberlik hazırlayarak standart İK iş akışlarının ötesine geçebilmelerine yardımcı oluyor. Yapay Zeka tarafından önerilen ve bireysel ihtiyaçlara göre düzenlenmiş süreçlere kolay erişim imkanı sunan bu çözüm, çalışanların zamanlarından tasarruf etmelerine yardımcı oluyor ve verimliliği arttırıyor. Oracle Bulut HCM’deki en son yenilikler arasında şunlar yer alıyor:

· Journeys LaunchPad: Çalışanların, kendi ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş Yolculuğu keşfetmeleri, başlatmaları ve paylaşmaları için tek bir nokta sunuyor. Bir çalışan için uygun olan ve yöneticileri tarafından atanmış veya Yapay Zeka tarafından önceki eylemler, etkinlikler veya kariyer ilerlemeleri doğrultusunda önerilen her tür Yolculuğu barındırabilir. Örneğin, yeni terfi alan çalışanlar Yeni Yönetici Yolculuğunu, ofise geri dönmeyi planlayanlar ise Ofise Güvenle Dönüş Yolculuğunu görebilir veya yeni bir tesise geçiş yapanlar ise Yer Değişikliği Yolculuğunu görüp bir sonraki adımlar hakkında yönlendirilebilirler ve tüm bunlara doğrudan kendi LaunchPad’leri üzerinden erişebilirler. Çalışanlar, kendi Yolculuklarına masaüstü bilgisayar, mobil cihazlar, sohbet uygulamaları veya Oracle Dijital Asistan gibi herhangi bir cihazdan erişebilir ve tamamlayabilirler.

· Journeys Creator: İK ekipleri ile yöneticilere kurum çapında tüm Yolculukları oluşturma, değiştirme ve atama imkanı vermektedir. İK liderleri; organizasyon, iş gücü ve her ekibin benzersiz ihtiyaçlarına göre düzenlenebilecek hazır Yolculuk şablonları kütüphanesine erişebilirler. Bu sayede Yolculuklar, sadece birkaç dakika içinde ve herhangi bir BT veya kodlama bilgisine ihtiyaç duyulmaksızın, şirketin kendi ihtiyaçlarına, kurallarına ve marka yönergelerine göre tasarlanabilir. Organizasyonlar ayrıca bunları kuruluşlar arası görevlere dahil etmek amacıyla da adapte edebilir ve Masraflarım veya Yeni Ürün Lansmanı gibi Yolculuklar oluşturabilirler. Halihazırda İşe Başlama, İş Yerine Dönüş, Ebeveynlik İzni, Yer Değişikliği, Hastalık veya Yaralanma ve İzinden Dönüş ile ilgili şablonlar yer almaktadır.

· Journeys Booster: İK süreçlerinin ve finans, operasyonlar ve tesis yönetimi gibi diğer iş fonksiyonlarının, üçüncü parti sistemler ve kurum dışı uygulamalar ile entegre edilmesine yardımcı olur. Bu sayede, Oracle Süreç Bulutu’nun süreç otomasyonu özellikleri ile desteklenen, tekil bir deneyim ile uçtan uca süreç tamamlama işlemleri en az kod bilgisine ihtiyaç duyularak gerçekleştirilebilmektedir. Journeys Booster, istekleri ve hizmetleri İK, BT ve diğer iş sistemleri çapında otomatik hale getirir ve iş akışları içinde ilave bir desteğe ihtiyaç duyulduğunda da İK Yardım Masası ile genişletilebilir.

Destekleyici Görüşler

Küresel İK sektörü analisti Josh Bersin, “Çalışan deneyimi kritik, birden çok alanı kapsayan bir zorluk ve çalışanların ihtiyaçları da oldukça farklılık göstermekte. Şirketler, çalışanlarının dijital hayatlarını tasarlamak, ölçmek ve entegre etmek için kullanımı kolay ve oldukça uyarlanabilir platformlara ihtiyaç duyuyor. Oracle Journeys gibi çözümler de insan kaynakları sistemleri pazarının en canlı kısmı haline geliyor.”

“Çalışan deneyimi en kolay gözardı edilen bir alan ancak bu alana doğru yatırım yapıldığında karşılığını da alıyorsunuz. Kendi çalışanları için pozitif deneyim sunmak amacıyla görevleri daha hızlı ve daha kolay tamamlanabilir hale getirmeye çalışan şirketler, bunun karşılığını artan memnuniyet, katılım ve verimlilik ile alıyor.” diyor Constellation Research baş analisti R. “Ray” Wang: “Müşteriler, kendi yolculuklarını kendi temel İKY sistemlerinde yönetebilmek istiyor. Bu sadece kuruluşlara iş güçlerini zorlu zamanlarda daha iyi yönetebilme ve büyütebilme imkanı sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda İK’nın tüm işletme için bir inovasyon merkezi vazifesi görmesini de sağlıyor.”

“Çalışanların ihtiyaçları ve beklentileri önemli bir değişim gösterdi. Günümüzde çalışanlar, eskisinden çok daha fazla kişiselleştirilmiş rehberliğe, desteğe ve motivasyona ihtiyaç duyuyor.” diyor Fujifilm İnsan Kültürü ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk’tan sorumlu insan kaynakları grup yöneticisi Jacely Voon: “Oracle Bulut HCM, ekiplerimizi daha iyi yönetmemizi ve gelişen beklentilerine ayak uydurmamızı sağlayan tekil bir İK platformu sunuyor. İş gücünde ne gibi değişikliklerle karşılaşırsak karşılaşalım, tüm bölgede 14.000’den fazla ekip üyemiz için pozitif bir çalışan deneyimi sunmaya hazırız.”

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu