Özel Ar-Ge bölümü ile artık sahada!

SEM; yazılım ve bilişim ile veri ekiplerinden oluşan 25 kişilik özel bir Ar-Ge bölümü kurarak müşterilerine global ölçekte başarı sağlayacak projeler üretmek ve bunları hayata geçirmek için sahaya indi.

SEM’in değişen yüzüyle beraberbundan sonra müşterileri için yalnızca ‘reklam kampanyaları yürüten bir işortağı’ olmayacak. SEM artık ‘marka, ürün, pazarlama ve satış stratejilerininkurgusundan veriye ve teknolojiye dayalı kararları alma süreçlerine kadar’yanlarında olacak ve danışman görevini de üstlenecek. Şirket yapay zekayı,yılların dijital pazarlama tecrübesiyle birleştirerek müşterilerinin sağladığıbaşarı çıtasını da yükseltecek.

Türkiye ve dünya giderek dijitalleşiyor. Ülkemizde her dörtkişiden üçü sosyal medya kullanıcısı. İnternette geçirilen zaman da 7 saattenfazla. Haberleri okumak ve izlemek için kullanılan ilk platformlar da dijitalmecradakiler. Bu gelişmeler ışığında aynı zamanda Covid-19’un da etkisiyleberaber dijital pazarlama ve reklam alanında büyük bir hareketlilik yaşanıyor. 2020yılında dijital mecralara verilen reklam artışı yüzde 38 artış gösterdi. Öteyandan sosyal medya platformları arasında Clubhouse gibi yeni mecralar dagirdi. Teknolojide birbiri ardına yaşanan baş döndüren gelişmeler uzmanlarınbile zaman zaman konuyu takip etmelerini zorlaştırırken, iş dijital pazarlamayageldiğinde ise şirketlerin hem diğer şirketler hem de son tüketicilere yaptığısatış konusunda yeni fikirler bulması ve rekabetin yoğun yaşandığı bu sektördevarlığını sürdürmesi gerekiyor. İşte bu noktada da başarılı işler yapmış daolsa dijital pazarlama gibi önemli bir alanda yaşanan her gelişme de hedefiulusal ve global pazarda başarı olan tüm şirketleri yakından ilgilendiriyor.Türkiye’nin dijital pazarlama alanındaki en yetkin ve başarılı şirketlerindenSEM, bugüne kadar sürdürdüğü müşterilerini hedeflerine ulaştırma misyonunu biradım öteye taşımak için yeni teknolojik yüzünü açıklıyor. Bir teknolojik evrimyaşayan SEM, her an yeni bir gelişmenin meydana geldiği dijital pazarlamaalanında bundan sonra müşterilerine reklam stratejilerini yürüten iş ortağıolmanın yanında yeni hizmetler de sunacak.

Danışmanlık verilecek

Bu amaçla yazılım, bilişim ile veri ekiplerinden oluşan 25kişilik bir Ar-Ge bölümü yatırımı yapan SEM, bu ekibi çeşitli alt dallaraayırarak müşterilerine;

-Marka

-Ürün

-Pazarlama

-Satış Stratejileri konularında teknolojiye dayalıdanışmanlık verecek.

Son teknolojikgelişmeler için

Dijital pazarlama alanındaki uzun yıllardır elde ettiği birikimini müşterilerinin yerel ve global pazarlardaki başarıları için ileri teknoloji ile birleştiren SEM, yapay zekayı devreye alarak işlerin otomasyon şekilde ilerlemesini sağlayacak. Bu sayede de SEM’in alanında uzman insan kaynağı, müşterilerinin iş kararlarını alma süreçlerinde onların danışmanı olarak görev yapacak. SEM’in uzman ekibi, müşterilerine dijital pazarlama alanındaki son teknolojik yenilikleri sunarak onların karar alma süreçlerini kolaylaştıracak. Aynı zamanda da marka, ürün, pazarlama ve satış stratejileri konusunda müşterilerinin talepleri doğrultusunda birçok faaliyeti birlikte yürütecek.

Google Coloud, BigQueryve Looker ürünleri

Şirketin yaşadığı değişimi ve yenilikleri anlatan SEM YönetimKurulu Başkanı Ali Yılmaz, bir teknolojik evrimi hayata geçirdiklerinibelirtti. Başarılı bir şirket olmalarına karşın daima yeniliklerin peşinde koşmalarıgereken bir sektörde yer aldıklarının altını çizen Yılmaz, SEM’in yeni yüzününuzun zamandır hayalini kurdukları bir değişim olduğunu belirtti. Sektörde uzunyıllara dayanan tecrübeleri bulunduğunu hatırlatan Yılmaz, “Çeyrek asırlık yazılım,bilişim, ürün geliştirme ve bulut teknolojileri tecrübesiyle aramıza katılanErdin Kurbanoğlu önderliğinde önce bir teknoloji ekibi oluşturduk ve yerindeAr-Ge için düğmeye bastık. 8 senedir şirkette kullandığımız teknolojileri,Google Cloud üzerinde çalıştırıyoruz. Tecrübemiz sayesinde son iki yılda GoogleCloud Technology Partner olduk ve kendi içimizde kullandığımız bazı araçlarıglobal ölçekte pazara sunmak istedik. Bunu yaparken de mevcut tecrübemizi yapayzekâ algoritmalarına dökerek Google Cloud, BiqQuery ve Looker gibi araçlarüzerinde çalışan ürünler ortaya çıkarmayı hedefledik.” dedi.

Geleceğişekillendirecek

Dijital karar alma süreçlerinin her geçen gün biraz dahakarmaşıklaştığını ve müşterileri için bunu daha kolay hale getirmeyi hedeflediklerinianlatan Yılmaz, iş yapma süreçlerinin otomasyona devredildiğini, SEMekiplerinin ise müşterilerine danışmanlık hizmeti vereceğini hatırlatarak “Bütünbu yapılanların müşterilerimiz açısından anlamı, artık sadece pazarlamabütçelerini yöneten bir ekipten ziyade, geleceğe dönük iş kararlarını almadaonların yanında olan ve teknolojiden beslenerek onlara destek veren bir ekipleçalışacak olmalarıdır.” ifadelerini kullandı. Yılmaz, SEM’in bu yeni yüzü veekibinin temel işlevlerinden birinin de karmaşık dijital pazarlama dünyasındamüşterilerin yanlış kararlar almasının engellenmesi olacağını sözlerine ekledi.

Dijital Pazarlama Teknolojileri Geliştirme

Sürekli gelişen ve kendini yenileyen iletişim teknolojileri, dijital pazarlama teknolojilerinin evrimini ve uygulamasını zorunlu kılıyor. Sektördeki tüm aktörler müşterilerine verdiği hizmetlerin katma değerli, eksiksiz, uygun maliyetli ve sürdürülebilir olmasını sağlamak durumunda. SEM, bu sebeplerle dijital pazarlama faaliyetlerinde otomasyonu maksimum seviyeye çıkarmak, doğru karar vermeyi kolaylaştırmak, hizmetlerinde kalite standardını yükseltmek ve danışmanlık hizmetlerinde verimliliği arttırmak için sektörel liderliğini makine öğrenmesi ve bilişim teknolojileri ile harmanlayarak, global pazara yön verecek araştırma ve geliştirme çalışmalarını başlattı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu