Panasonic, 5 soruda mobil bilişimin etkisini ve eksiklikleri yanıtlıyor

Panasonic şirketlerin mevcut mobil bilişim teknolojilerinin etkisini ölçebilmeleri ve pandemide oluşan eksiklikleri gidermeleri için 5 sorudan oluşan bir liste sunuyor.

Geçen yıl yaşanan zorluklarla birlikte iş dünyası büyük değişim yaşadı. Eski alışkanlıklar zor kaybolduğu için eski çalışma yönteminin bazı kısımları yeniden hayatlara girebilir ancak yine de çalışanlar ve onları desteklemek için gereken teknoloji alanlarında birçok yeni fırsat ve istek bulunuyor. Yine de şirketlerin yeni güçlüklere karşı mobil bilişim teknolojilerinin ne kadar başarılı olabileceği önemli bir soru.

1. Bağlantı imkanlarından fedakarlık yapıyor musunuz?

Bağlantı imkanları artık hiç olmadığı kadar önemli. Yakın sosyal temasın neredeyse mümkün olmadığı günümüz dünyasında mesafemizi korumaya alıştık. Bu yüzden mobil bilişim teknolojisinin her ortamda kullanılabilen bir bağlantı sunması çok kritik. Saha çalışanlarının ve onlara eşlik eden teknolojilerin kendi başlarına bağımsız ve yüksek düzeyde bağlantılı mobil ofisler olarak çalışabilmesi gerekiyor.

Mobil bilişim cihazlarınızda yerleşik, yeni nesil entegre kablosuz teknolojisi kullanıldığında iletişimdeki dış müdahale ortadan kaldırılabiliyor ve ekiplerin en zorlu ortamlarda daha uzun süre ve daha yüksek hızlarda bağlanabilmesi sağlanıyor.

2. Uzaktan yönetmek mümkün mü?

Yakın zamanda yaşananlar, çevikliğin ve esnek çalışabilmenin değerini gözler önüne serdi. Ofislere gitmeden ve ofis kaynaklarını kullanmadan üretken kalınabileceği de görüldü. Öte yandan bu durumun BT üzerinde yarattığı etkiyi de incelemek gerekiyor. Birçok BT ekibi kendisini güvenlikten ve performanstan ödün vermeden teknolojileri uzaktan yönetmesini ve güncellemesini sağlayacak araçlardan ve sistemlerden yoksun kaldı. Ancak hem Android hem de Windows cihazları etkili bir şekilde yönetmek için çözümler bulunuyor. BT departmanlarının cihazları uzaktan yönetme, güncelleme, güvenliğini sağlama ve yapılandırma imkanı sunan yeni uzaktan çözümler, şirketlerin zamandan ve maliyetten tasarruf etmesine de yardımcı oluyor.

3. Kullanılan teknoloji çalışanların aynı anda birden fazla iş yapabilmesine yardımcı oluyor mu?

Değişen iş dünyası hem çalışma şekline hem de işi yapanın kendisine dair farklı taleplerin oluşmasına neden oluyor. Mobil çalışanlardan yeni ve muhtemelen beklenmedik işlerin aynı anda yapılması istenebiliyor. Bu noktada mevcut mobil teknolojinin bu yeni koşullarda yardımcı mı yoksa engel mi olduğunu belirlemek çok önemli. Mobil cihazların sunduğu esnek yapılandırma imkanlarının kapsamı da büyük rol oynuyor. Mobil bilişimin geleceği, standart endüstriyel ve eski bağlantı noktaları, cihaz çalışırken değiştirilebilir modüller, uzun ömürlü batarya, barkod, parmak izi ve akıllı kart okuyucuları ve güvenlik seçenekleri gibi entegre esneklikten geçiyor. Şirketlerin yeni nesil cihazlarında bu özelliklerin dahili olarak yer aldığından emin olması gerekiyor.

4. İstediğiniz hizmeti kullanabiliyor musunuz?

Şirketlerin göz önünde bulundurması gereken bir sonraki konu ise hizmet. Önceliklerin ve ihtiyaçların değiştiği bir dünyada şirketin ihtiyaçlarına destek sunma imkanı, mobil çalışanların sorunsuz bir şekilde işlerini yapabilmesinde kilit role sahip. Özel mühendislik ve çözüm danışmanlığı, uçtan uca dağıtım desteği, 24 saatte ürün değiştirme seçeneği ve kaza sonucu oluşan hasar garantisi ile Avrupa çapında 96 saatte onarım ve 5 yıla kadar uzatılmış garanti seçeneklerine sahip bir teknoloji sağlayıcısı, ile çalışmak gerekiyor

5. Paranızın karşılığını alıyor musunuz?

Bütçeler üzerinde baskı olduğu herkes tarafından bilinen bir gerçek. Bu nedenle akıllıca yatırım yapabilmek ve mobil bilişim teknolojinizden sağlıklı bir getiri elde edebilmek çok önemli ve elde etmesi de her zaman kolay değil. Örneğin, birçok şirket başlangıçta daha ucuz görünebilen ancak çalışmaya başladığında maliyetleri artmaya başlayabilecek kurumsal kullanıma özel olmayan ekipmanları satın alma hatasına düşebiliyor. Burada toplam sahip olma maliyetini mümkün olduğunca düşük tutmaya ve yatırım getirisini en üst düzeye çıkarmaya dikkat etmek gerekiyor. Bunun için mobil bilgisayar üreticilerinin cihaz arıza oranlarına yakından bakmak doğru bir başlangıç oluyor. Bu oranlar son derece değişken olabiliyor ve çalışmadığı için onarması gereken bir cihaz, şirketlerin verimliliğinin azalmasına ve maliyetlerin artmasına neden oluyor.

Bunlar dışında şirketler mobil bilişim cihazlarını finanse etmenin en iyi yolunu düşünmesi gerekiyor. Panasonic’in Hizmet olarak TOUGHBOOK gibi imkanları, şirketlerin ödemeleri aylık olarak yapılandırmasına olanak tanıyarak sermaye yatırımları yapma zorunluluğunu ortadan kaldırıyor ve bunların daha kolay bütçelendirilmesini sağlıyor.

Değişen iş ve mobil bilişim gereksinimleri ne olursa olsun, bu ilk beş soruyu göz önünde bulunduran şirketler, yeni kurumsal geleceği benimsemek için mobil çalışanlarına etkili mobil bilişim teknolojisini daha kolay sağlayabiliyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu