“Pandemiye rağmen, hizmet kalitesini daha da artıran şirketler büyük fark yarattı”

IDC Türkiye ve IFS Türkiye iş birliğiyle saha servis yönetiminin müşteri deneyimi açısından taşıdığı kritik öneme dikkat çekmek için dijital olarak düzenlenen “Müşteri Deneyimini Saha Servis Çözümleri ile Geliştirmek” konulu dijital etkinlik 19 Ocak’ta gerçekleştirildi.

Pandemi sonrasında daha da kritik hale gelen saha servis hizmetlerine dikkat çekmek ve müşteri deneyimini geliştirmede oynadığı rolü ayrıntılı bir şekilde tartışmak üzere IDC Türkiye ve IFS Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen “Müşteri Deneyimini Saha Servis Çözümleri ile Geliştirmek” başlıklı etkinlikte sektörün önde gelen isimleri buluştu. IFS Türkiye CEO’su Ergin Öztürk etkinlikte dijital dönüşüm ve saha servis çözümleri ile ilgili açıklamalarda bulundu.

Pandemi sonrasında saha servis hizmetlerinin ne denli kritik bir konu haline geldiğini hatırlatan Öztürk, “IFS olarak bu alandaki uzmanlığımızı aktarabilmek ve pandemi sonrasında müşteri deneyimlerindeki dönüşüm ile beraber özellikle servis alanındaki dönüşümü, bu konunun uzmanları ile birlikte konuşmak istedik. Bu amaçla IDC Türkiye iş birliğiyle bu dijital etkinliği düzenledik.” dedi.

Pandemi süresince şartlar ne olursa olsun müşterilerin yanında olan şirketlerin net bir şekilde fark yarattığını belirten Öztürk, sözlerine şöyle devam etti: “Ürünler arasındaki farklar azalırken servis hizmetleri daha önemli bir ayrıştırıcı haline geldi. Müşteri deneyimi daha iyi olan ürünler, kalitesi biraz daha iyi olan ürünlerden daha çok tercih edilmeye başlandı. İyi şirketler ve çok iyi şirketler arasındaki farklar bu dönemde ortaya çıktı. Pandemiye rağmen hizmet kalitesini daha da artıran şirketler ise büyük fark yarattı.”

IFS’in Saha Servis Yönetimi Gelirleri 2020 yılında yüzde 50 arttı

Rakipsiz özellikleriyle dünya standartlarında planlama ve optimizasyon çözümleri sunan IFS, 2020 yılında gelirlerini yüzde 105 oranında artırarak Saha Servis Yönetimi alanındaki liderliğini sürdürdü. Diğer taraftan hizmet sektöründeki büyüme de devam ediyor. Şu anda dünya ekonomisinin yüzde 70’ini hizmet sektörü oluşturuyor. Yapılan araştırmalar, geleneksel olarak ürün odaklı işletmelerin hizmetten elde ettikleri gelir oranının önümüzdeki üç yıl içinde ikiye katlaması bekleniyor.

Müşterilerine daha iyi hizmet veren şirketler kazanacak

Hem mevcut işlerini büyüten hem de portföyünü özellikle satış sonrası hizmetlere ve yeni ürünlere genişletebilen şirketler değer üretecek ve rakiplerinden farklılaşacak. Yeni teknolojiler satış sonrası hizmetleri yeniden şekillendirecek ve hem müşteriler hem de şirketler bundan faydalanacak.

Pandemi süresince müşteri beklentilerinin de yeniden belirlendiğini ifade eden Öztürk, “Müşteriler artık daha hızlı, daha hassas ve daha özenli hizmet bekliyor. Bunların teknoloji aracılığıyla sunulmasına ve kullanmaya hazırlar. Müşterilerin beklentilerini karşılayamayan şirketlerin geleneksel yöntemlerle artık ayakta kalmaları imkansız. Müşteri deneyimini merkeze koyan, bir ürün veya hizmeti satın alma aşamasından başlayıp satış sonrasına devam ettiren kusursuz servis anlayışını benimseyen ve bu teknolojilere yatırım yapan şirketler ön plana çıkacak” dedi.

Etkinlik, saha servis hizmetlerinin ve müşteri deneyimini geliştirmede oynadığı rolün ayrıntılı bir şekilde tartışıldığı panelle tamamlandı. Panelde IFS Türkiye CEO’su Ergin Öztürk’ün yanı sıra IDC Türkiye Araştırma Müdürü Ayşe Kaptanoğlu, BSH CIO’su Berke Menekli, İBB CIO’su Erol Özgüner, İSKİ CIO’su Tayfun İşbilen, Hayat Holding Kurumsal İş Çözümleri Grup Müdürü Ömer Manan, Karel Elektronik CTO’su Yaman Tunaoğlu, TAV Technologies Saha Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cem Aslantaş, Vestel Müşteri Hizmetleri Çözüm Merkezi Müdürü Burcu Taşdelen ve Zorlu Enerji CIO’su Fulya Bıçak Muştu yer aldı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu