Sektörden haberler

Web Optimizer çözümü ‘Google Yakınımdaki Yerler’ aramasını avantaja dönüştürüyor

İşletmeler için "yakınımdaki yerler" araması geçmişe göre çok daha önemli bir işleve sahip olacak.

Google’ın 2021 Türkiye arama trendleri verilerine göre salgının etkisinin sürdüğü yılda tüketicilerin yakınımdaki alışveriş merkezleri araması yüzde 50, yakınımdaki restoranlar araştırması yüzde 60, yakınımdaki sanatsal gösteri araması yüzde 500’e varan oranda artış kaydetti. Entegre dijital pazarlama alanının lider kuruluşu Setrow’un Yönetici Ortağı Turgut Taneli, bir şirketin ticari başarı elde etmesi ve bunu koruması için Google’ın yakınımdaki yerler aramasının yeni geliştirilen özelliklerini en etkin şekilde kullanması gerektiğini belirtti.

Haritada Aranan İşletmeler Ekranın Üstünde Yer Alacak

Google’ın 2022 yılında yerel arama sisteminde önemli değişikliklere gittiğini anlatan Taneli, “Buna göre yerel sonuçlar ekranın solunda görüntülerken, bu sonuçların sağında ise bir harita görüntüleyecek. Masaüstü versiyonlarındaki güncellemeyle beraber kullanıcı yakınındaki yerleri veya işletmeleri arattığında, örneğin ‘yakınımdaki parklar’ veya ‘yakınımdaki restoranlar’ şeklinde bir arama yaptığında yerel sonuçları sol tarafta görürken sağ tarafta ise bir harita görecek. Yani işletme listeleri üstte yer alacak.” dedi. Google My Business (Google Benim İşletmem) aracını Google Business Profile (Google İşletme Profili) olarak değiştireceğini de duyuran Taneli, şunları söyledi:

“İşletme Profilinizi, hâlihazırda kullanmakta olduğunuz Google ürünlerinden direkt olarak güncelleyebilirsiniz. Google yayınları oluşturma, yorumları yanıtlama, fotoğraf ekleme ve işletme bilgilerini güncelleme işlemlerini doğrudan Google Arama ve Haritalar üzerinden yapabilirsiniz. Web Optimizer çözümü ise bilgilerin güncellenmesine gerek kalmadan, tüm listelemeleri 30 dakikada bir dağıtıyor.”

Özel Olarak İşaretle Seçeneği Avantaj Sağlayacak

Google İşletme Profili’nde, ürünlerin en üstte görüntülenmesi için ‘Özel Olarak İşaretle’ seçeneğinin sunulduğunu anlatan Taneli, “Google, ‘Özel olarak işaretlenen ürünler sayfanın en üstünde görüntülenecek.” dedi. Google Haritalar ve Arama üzerinden mesajlaşma özelliğinin geldiğini öte yandan Google Yayını’nda yeni mesaj düğmesinin geldiğini de belirten Taneli, Google’ın, Haritalar ve Arama üzerinden, işletmen performansını gösterdiğini ve çevrimiçi varlığını nasıl iyileşeceğine dönük yardımcı araçlar sunulduğunu belirtti. Taneli, “Söz konusu ara yüz, ister İşletme Listelemelerinize bilgi ekleyerek, ister yeni müşteri yorumlarına cevap vererek olsun, Google’daki varlığınız nasıl iyileştirebileceğinize dair faydalı öneriler sunacak.” diye konuştu.

İşletme Profilleri İçin Doğrulama Yapılabilecek

“Artık İşletme Profiliniz için doğrudan Google Arama veya Google Haritalar uygulaması üzerinden düzeltme isteyecek ve doğrulama yapabileceksiniz.” bilgisini paylaşan Setrow Yönetici Ortağı Turgut Taneli, şirketler için şu maddeleri sıraladı:

-Google, işletmelerin bir adım öne çıkmasına ve sorgulara daha iyi yanıt vermesine yardımcı olmak için sürekli yeni yollar arar.

-Özellikler dinamiktir, her an değişebilir ve sıklıkla yeniden düzenlenmelidir.

-Listeleme panelinizde her türlü özellik doldurulmuş olmalı.

-Google’ı içeren tüm dizinler, özellikleri sübjektif bir şekilde ele aldığı için Google, işletmenizi ziyaret eden Google kullanıcılarının fikirlerini alarak bilgileri bu kişilerin geri bildirimlerine göre değiştiriyor, bu bilgiler de her zaman doğru olmuyor.

-Setrow Web Optimizer Yerel Listelemeler çözümü ile tüm özellikleriniz ve diğer birçok bilgi her 30 dakikada bir arama motoru ekosistemine dağılır.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
tr_TRTurkish