Cihazlarınızı izlemenize yardımcı olacak sensörler geliştiriyoruz!

İnovasyonun günümüzde her zamankinden daha fazla önem taşıdığını söyleyen Xerox Türkiye Genel Müdürü Gabriel Pantelimon, ”Sürekli olarak bir sonraki büyük gelişme hakkında düşünmek önemlidir. Bu, Xerox’un 114 yıllık tarihi boyunca hep yaptığı bir şey. Başkalarının başaramadığı, belirsizlik zamanlarında başarılı olmamızı sağlayan da bu olmuştur. Örneğin, cihazlarınızı ve diğer varlıklarınızı izlemenize yardımcı olacak sensörler geliştirme sürecindeyiz.” dedi.

Xerox Türkiye organizasyonu ve Xerox Global’in Türkiye’deki yatırımları hakkında bizi bilgilendirebilir misiniz?

Xerox, 1989 yılından beri Türkiye pazarında bulunmaktadır. Yerel pazardaki portföyü, tüm Xerox donanımlarını (A4 boyutundan Üretim Yazıcı segmentine kadar yazıcılar ve çok işlevli cihazlar), belge yönetim yazılımlarını ve global düzeyde mevcut hizmetleri içerir. Xerox’un Türkiye’deki kapsam stratejisi esas olarak yerel satış ortaklarıyla birlikte çalışılarak gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, kendini kurumsal müşterilere ve global hesaplara adamış bir Xerox ekibi vardır. Xerox Türkiye, ülkenin tümünü kapsayan güçlü bir yerel ortaklar ağına sahiptir. Yerel operasyon, ortaklarla yönetim ve iş birliği için uzman olan bir ekibe sahiptir. Müşterilerimiz, ev kullanıcılarından büyük ölçekli işletmelere kadar tüm segmentlerde ve finansal hizmetler, imalat, petrol ve gaz, eğitim, kamu hizmetleri, kamu sektörü gibi tüm sektörlerde bulunuyorlar. Ayrıca ticari baskı önemli bir segmenttir ve müşterilerimizin çoğu bu sektörden gelmektedir. Xerox Türkiye ekibi, müşteriler ve iş ortaklarıyla çift taraflı kazanç yaklaşımı içinde yakın çalışmaya hazır, deneyimli, yetenekli ve etik bir ekiptir.

Xerox Türkiye Genel Müdürü
Gabriel Pantelimon

Kurumsal ürün pazarının en önde gelen oyuncularından biri olarak Xerox’un pazardaki konumu hakkında ne söylersiniz? Teknolojik açıdan sizi farklı kılan nedir?

Son iki yılda Xerox, Türkiye’de pazar payı kazandı ve iyi şekilde ilerlemeye devam ediyor. Örneğin; 2020 yılında Xerox, Türkiye’de satılan lazer baskı ünitesinin sayısını % 130 artırdı. Bu büyüme, Xerox Türkiye’nin yüzde 5,6 puan büyüdüğü evden çalışma yaklaşımına bağlı olarak kişisel baskı alanından elde edildi. Diğer bir büyüme alanı, Xerox Türkiye’nin ayrıca piyasayı geride bırakarak pazar payını yüzde 8 puan artırdığı üretim yazıcı ticari baskı alanında oldu.

Biz, büyük ve küçük ölçekli işletmeler için yazılım ve donanım üreten ve entegre eden bir teknoloji şirketiyiz. Müşteriler, dijital ve fiziksel platformlarda bilgi yönetme arayışındayken, Xerox kusursuz, güvenli ve sürdürülebilir bir deneyim sunuyor. Portföyümüz bugün yalnızca baskı donanımı ekipmanlarını değil, aynı zamanda IT hizmetleri çözümlerini ve farklı belge yönetimi yazılımlarını ve uygulamalarını da içermektedir. Ofis lazer yazıcılardan AltaLink® ve VersaLink® gibi çok fonksiyonlu cihazlara kadar, ister geleneksel ofis veya bir home office olsun herhangi bir iş yeri için güvenilirlik ve daha yüksek baskı kapasitesi sunan bir cihaz yelpazemiz mevcuttur. En güçlü yönlerimizden bir tanesi ise, bir cihazı akıllı bir İşyeri Asistanına dönüştüren ve fiziksel ve dijital arasında bir köprü oluşturan ConnectKey teknolojimizdir. Xerox Akıllı İşyeri Hizmetleri, bir müşterinin sadece baskı ortamındaki değil, çalışma ortamı içindeki iş akış ihtiyaçlarını gösterir. Sunduğumuz ürün analitik, güvenlik, bulut ve iş akış yetkinliklerini kapsamaktadır.

Belge yönetimi yazılımımız ve uygulamalarımız, farklı sistemler arasında dosya aktarımının yanı sıra basılı belgelerin toplanmasına ve dijitalleştirilmesine yardımcı olmaktadır. Xerox DocuShare, mevcut uygulamalar ve bağlayıcılar aracılığıyla ConnectKey, çok fonksiyonlu yazıcınız ve Bulut Depolama, ERP ve CRM platformları gibi diğer önemli iş araçlarıyla tam olarak entegre olmaktadır.

Xerox ayrıca, şirketin standart hale getirmiş olduğu popüler CRM veya ERP sistemlerine bağlanabilen birçok uygulamaya sahiptir. Bazı durumlarda müşteriler bu uygulamalara işletmelerinde AltaLink gibi departmana özgü MFP’daki işlerinde sahip olabilmektedir. Bunun güzel tarafı, home-office ortamında VersaLink yazıcılarında aynı fonksiyonelliğe sahip olmalarıdır. Salesforce veya Oracle NetSuite gibi uygulamalar sayesinde işletme açısından kritik yazılımlara doğrudan bağlanabilir, müşteri sözleşmelerini veya alacaklılar hesabının dokümantasyonunu yükleyebilir veya işletmenin önemli belge işlerini güncel tutabilirler.

Xerox Liquid
Metal Printer

IT sektörü içinde öncelikli yatırım yapılması gereken alanlar sizce hangileridir?

Kâğıt tabanlı süreçlerden, daha üretken, güvenli bir dijitalleştirilmiş iş akışına geçiş, sağlam zemine dönüşü hızlandırabilir. Mümkünse, şimdi başlamak, düşündüğünüzden daha kısa sürede karşılığını daha düşük maliyetler ve artan gelirle verecektir.

Dijitalleşmenin işe yaradığını biliyoruz çünkü her müşterimiz iş yapma hızında ve kalitesinde muazzam bir iyileşme ve önemli ölçüde maliyet tasarrufu görüyor. Organizasyon ne olursa olsun, kaçınılmaz olarak bu ”Bunu dijitalleştirebilir miyiz?” kapsamına giren ciddi miktarda çalışma var. Cevabı da neredeyse her zaman evettir. Hemen hemen her süreç dijitalleştirilebilir ve bir şekilde otomatikleştirilebilir, bu da bu kadar az zaman ve para ile çok daha fazlasını yapmayı mümkün kılmaktadır.

2021’de ve sonrasında Xerox’taki yeni teknolojiler ve ürünler ile ilgili neler görmeyi beklemeliyiz?

İnovasyon bugün her zamankinden daha önem taşımaktadır. Sürekli olarak bir sonraki büyük gelişme hakkında düşünmek önemlidir. Xerox’un 114 yıllık tarihi boyunca hep yaptığı bir şeydir. Başkalarının başaramadığı, belirsizlik zamanlarında başarılı olmamızı sağlayan da bu olmuştur. Örneğin, cihazlarınızı ve diğer varlıklarınızı izlemenize yardımcı olacak sensörler geliştirme sürecindeyiz.

COVID-19 salgını ve krize eşlik eden ekonomik sonuçlar, dikkatleri 3D baskıya çevirdi. Xerox bu yönde büyük adımlar atmıştır; bu yılın başında, Xerox ve Deniz Yüksek Lisans Okulu (NPS-Naval Postgraduate School), özellikle 3D baskı olmak üzere, katmanlı imalat araştırmalarını ilerletmeye odaklanan stratejik bir iş birliğini duyurdu.

Ayrıca yapay zekanın üçüncü dalgasına tanık olmaya başladığımız için 2021 yılı bir dönüm noktası olacak şekilde şekilleniyor – bu dalgada yapay zeka sistemleri yeni görevler ve durumlarla karşılaştıkça öğrenip akıl yürütmekle kalmayıp aynı zamanda karar vermelerini açıklama becerisine de sahip olacaktır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu