MANŞETStart-up

Dijital pedagoji alanında uzmanlaşmış firma sayısı yetersiz!

Öğrenme sürecinde teknolojinin nasıl kullanılacağı noktasında kendini geliştirmenin önemine değinen Doping Hafıza CEO’su Semih Hakyemez, “Yani çağdaş dijital teknolojilerin öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılması olarak tanımlanan ‘dijital pedagoji’ alanında uzmanlaşmış ve odaklanmış çok fazla firma bulunmuyor” dedi.

Pandemi sürecinin de etkisiyle yeni eğitim-öğretim hayatının fiziksel olarak başlaması deyim yerindeyse bir muamma haline geldi. Bu süreçte dijital eğitim sık sık gündeme gelirken, online eğitim platformları da hayli önem kazandı.

2011 yılında kurulan Doping Hafıza, 200 kişilik kadrosuyla online eğitime destek veren önemli kurumlardan biri. Kurulduğu günden bugüne on binlerce öğrenciye yeni nesil bir öğrenme deneyimi sunan Doping Hafıza; 70 bini aşkın video, tamamı çözüm videolu 100 bini aşkın soru, 5 bini aşkın konsept, 20 bini aşkın görsel ve animasyon, 350 bin dakikayı aşkın içeriğe sahip.

Pandemi döneminde de tamamen öğrenci ihtiyaçlarına göre hizmet ve çözümlerini geliştiren Doping Hafıza’nın CEO’su Semih Hakyemez ile birlikte online eğitimi, hedeflerini ve bu alandaki girişim ekosistemini değerlendirdik…

Bu yıl ne tür yenilikler yaptınız, anlatır mısınız?

Öğrencilerimizin, mevcut ürünlerimize dair ihtiyaç ve taleplerini karşılayabilmek için onlara daha fazla olanak sağladık ve daha fazla temas kurduk. Öğrencilerden aldığımız değerli görüş ve önerileri göz önünde bulundurarak gerekli geliştirmelerimizi yaptık ve yapmaya da devam ediyoruz. Bildiğiniz gibi Doping Hafıza bir online bir eğitim platformu…  Dolayısıyla öğrencilerimiz, 7/24 istedikleri zaman, istedikleri yerde, istedikleri ders ve konulara çalışabilir. Sistemimizde bulunan 100 bini aşkın video çözümlü nitelikli soruyu çözebilirler.  Sistemimizde, her öğrencinin kendi çalışma temposuna uygun bir biçimde ayarlayabileceği kişiselleştirilmiş ders çalışma programı mevcut. Böylece öğrencilerimiz, kendilerine özgü çalışma takvimi oluşturabiliyorlar. Ayrıca “matematik” eğitimimizi temel seviye ve ileri seviye olmak üzere yani öğrencilerimizin kendi akademik altyapısına uygun olacak şekilde iki farklı seviyede hazırladık. Sistem içerisinde soru sayısını ise öğrencilerimizin başka hiçbir kaynağa ihtiyaç duymayacakları şekilde 125 bine çıkardık.

Bunlara ek olarak birbirinden değerli iki mobil uygulamayı daha hayata geçirmek üzere adım attık. Bunlardan ilki “Koçum Yanımda” adıyla geliştirdiğimiz uygulamamız… Tamamen öğrencilerimizin rehberlik ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirildi. Öğrencilerimiz, ihtiyaç duydukları anda sisteme girerek sadece tek bir tıkla sistemde bulunan yetkin psikolog ve psikolojik danışmanlar ile canlı ve görüntülü görüşmeler gerçekleştirerek danışmak istedikleri konularda rehberlik desteği alabiliyorlar.

İkinci ve yine çok değerli olduğunu düşündüğümüz uygulamamız ise “Şimdi Anladım”. Bu uygulamamız ile öğrencilerimiz, canlı ve görüntülü olarak ihtiyaç duydukları tüm derslerin öğretmenleri ile anında görüşme fırsatına sahip olacaklar. Uzun uzun ders anlatılan özel ders konseptinden farklı olarak 10 dakika sürecek ekspres özel ders formatı olacak bir kurgu yaptık. Öğrenciler, ders/konu çalışırken anlamakta zorlandıkları yerleri anında ve doğrudan yetkin bir branş öğretmeniyle görüşerek anlama fırsatına sahip olacak. Böylece öğrenme süreçlerine eksiksiz devam edebilecekler. Bu uygulamalarımız ile fiziksel bir görüşmeye gerek kalmadan canlı görüşmelerle öğrenciler, hem akademik hem de rehberlik ihtiyaçlarını eksiksiz bir şekilde karşılama imkânı bulabilecekler.

Yapay zekâ alanındaki çalışmalarınızı takip ediyoruz, bunları bizim için biraz detaylandırır mısınız?

Online eğitim platformumuz için çok önemli gördüğümüz özelliklerden biri de hiç kuşkusuz sisteme yapay zekanın entegre olması. Aslında amacımız sistemimizde yapay zekâ var demek değil; öğrencinin öğrenme kalitesini en üst seviyeye çıkarmak. Ve bunun için de tabii ki yapay zekâ gibi modern bir teknolojiyi kullanıyoruz. Doping Hafıza online eğitim platformumuz içerisinde yapay zekâ destekli bir akıllı test panelimiz mevcut. Bu sayede öğrencilerimizi, yapamadıkları soruların muadilleri olan sorularla karşılaştırarak benzer soru tipleri ile karşılaştıklarında, bu soruları rahatlıkla çözebilmelerine olanak sağlıyoruz. Böylece ilgili konuda tam öğrenmelerine destek oluyoruz.

Yine yapay zekâ destekli ve kişiselleştirilmiş bir öğrenme deneyimi sunduğumuz bir modülümüz bulunuyor. Sistemimiz, öğrencilerimizin çalıştıkları derslerin ve çözdükleri tüm soruların analizini yaparak onlara hangi konuda eksik olduklarını ve bu doğrultuda nasıl bir yol izlemeleri gerektiğini bir reçete olarak sunuyor. Böylece, öğretimde standartlaştırma ve ‘tek beden herkese uyar’ mantığından tamamen kurtulmak amacıyla her öğrencimize özel, kendi ihtiyaçlarına ve öğrenme düzeyine uygun kişiselleştirilmiş bir öğrenme deneyimi yaşatıyoruz.

Peki ürün ve hizmetlerinizde farklı yeni nesil teknolojiler kullanıyor musunuz?

Elementel düzeyde bulunan mikro yazılım sistemlerinin birbirleriyle entegrasyonlarını sağlayarak sistemik ve bütüncül bir otonom yazılım mimarisi inşa ediyoruz. Bu kapsamda ortaya çıkan “big data”nın makine öğrenimi ile yorumlanmasını ve yönetilmesini sağlıyoruz. Sistemimizde bulunan yüzbinlerce öğrencinin eş zamanlı olarak video izleme deneyimini kesintisiz ve sorunsuz bir şekilde “İçerik Dağıtım Ağı Yöntemi” ile gerçekleştiriyoruz. Doping Hafıza online eğitim sistemimizde bulunan ders anlatım videolarımıza ek olarak, öğrencilerimizin video izlerken düşünme süreçlerini daha da aktif hale getirecek ve ders içerikleri ile etkileşimlerini artıracak interaktif videolar üzerinde çalışıyoruz.

Girişim ekosistemi içinde kendi sektörünüzde eksik bulduğunuz noktalar neler? Hangi konularda desteklerin artmasını istersiniz?

Şunu iyi biliyoruz ki teknoloji; eğitim ve öğretimde bir amaç değil, bir araç olmalı… Yani öğrencilerimizin en iyi şekilde öğrenme kalitelerini ve motivasyonlarını artırmak için bir kaldıraç görevi görmeli. Bu kapsamda, sektörde her ne kadar umut vaat eden oyuncular olsa da özellikle teknolojinin öğrenme sürecinde nasıl kullanılacağı noktasında kendisini geliştirmiş maalesef sayıca yeterli düzeyde ve yetkin firmaların yer almadığını düşünüyoruz. Yani çağdaş dijital teknolojilerin öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılması olarak tanımlanan “dijital pedagoji” alanında uzmanlaşmış ve odaklanmış maalesef yeterli sayıda firma bulunmuyor.

Ürün geliştirme noktasında ne tür zorluklarla karşılaştınız?

Ürünlerimiz, bildiğiniz gibi dijital ürünler. Dolayısıyla başarılı dijital bir ürün geliştirmede en önemli zorluklardan biri; bu alanda, doğru insanlarla kaliteli bir ekip kurabilmek… Dolayısıyla bu kapsamda özellikle kaliteli insan kaynağı bulma noktasında çok titiz olmaya gayret ediyoruz.

Yurt dışındaki sınavlara yönelik çalışmalar başlattık

Gündemin yoğunluğu noktasında; bu süreç sizin 2022 planlarınızda değişikliğe yol açacak mı?

Kısa vadede pazara uygun ürünlerle global pazara açılmayı planlıyoruz. Şu anda yurt dışındaki sınavlara yönelik (ABD’de SAT gibi) çalışmalarımız başlamış durumda. Yani globalleşme de ajandamızda ilk sıralarda. Eylül ayı içerisinde Londra ofisimizi kuruyoruz ve dünyaya buradan açılmak istiyoruz. Bu kapsamda bünyemizde “global büyüme” için bir ekip kurduk ve çalışmalara başladık.   Yine kısa süre içerisinde ve globale açıldığımız bu süreçte, bize bilgi birikimleri ve vizyonlarıyla danışmanlık yapacak çok değerli bilim insanlarından oluşan “Bilim ve Teknoloji Kurulu”nu oluşturuyoruz. Dijital ürünlerin yanında, donanım tarafında da robotlar vasıtası ile kodlama süreçlerine dahil olmak, gelecek planlarımız arasında yer alıyor. Bu süreci başlatmış durumdayız. Nihai hedefimiz ise tüm global ekosistemde bilinen, teknoloji üreten, çağdaş eğitim ve öğretim teknolojileri ile insanların hayatlarına değer katan dijital bir teknoloji şirketi olmak.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
tr_TRTurkish