MANŞETStart-up

Girişimciler için LinkedIn pazarlamasının sırları!

Sosyal medya, son yıllarda dijital pazarlamanın manzarasını oldukça değiştirdi. LinkedIn Pazarlama, Facebook reklamları, Instagram promosyonları ve çok daha fazlasına sahibiz.

Farklı çevrimiçi platformlar arasında gezinmek; şehirde dolaşıp iş ilanları, satışlar, promosyonlar ve diğerlerinin yanı sıra ilanlar için reklamlar görmenin dijital bir karşılığı gibi geliyor. Ortamın daha niş merkezli olduğu girişimler için, profilinizi özellikle sosyal medya pazarlaması için akıllıca bir şekilde iyileştirmek önemlidir. Bu, doğru kitleyi seçmeyi, doğru bağlantılarla iletişim kurmayı ve erişiminizi genişletmek için içeriğinizi oluşturmak için olanak tanır.

Diğer sosyal medya platformları zaten benzer pazarlama iş akışlarını içeriyor. Ancak işletmeler LinkedIn’i yalnızca platformun pazarlama çözümlerinden elde edilen nedenler ve faydalar için kullanıyor.

Dijital Pazarlama Platformu Olarak LinkedIn

İşletmelerin LinkedIn’i bir pazarlama platformu olarak kullanmayı tercih etmesinin birkaç nedeni vardır. 675 milyondan fazla profesyonel ve 30 milyon şirket ile, ulaşabileceğiniz ve bağlantı kurabileceğiniz geniş bir kitle var.

Platformda kendilerini pazarlayan işletmeler için çok değerli olduğunu kanıtlayan LinkedIn araçları var. İşletmenizin boyutu ve türü ne olursa olsun, LinkedIn’i işinize fayda sağlayacak şekilde optimize edebilirsiniz.

LinkedIn Pazarlama Çözümleri

Şu anda LinkedIn, platformunu pazarlama için kullanmak isteyen işletmeleri ve kişileri barındıracak şekilde genişletti. Sosyal medya platformlarına benzer şekilde LinkedIn, sayfa oluşturma, analiz ve reklamcılık için araçlar sunmuştur.

İşte startupların kullanabileceği bazı LinkedIn Pazarlama Çözümleri:

LinkedIn Sayfaları

LinkedIn Sayfaları, işletmelere LinkedIn sayfalarını kurma olanağı sunar. Bu, işletmelerin potansiyel bağlantılar, etkileşimler ve promosyonlar için dijital bir cephe oluşturmasını sağlar.

Güncellemeler yayınlamak ve mesajlara yanıt vermek gibi LinkedIn sayfalarındaki bağlantılarınızla etkileşime geçebilirsiniz. LinkedIn sanal etkinlikler çözümü, hedef kitlenizle gerçek zamanlı olarak bağlantı kurmanıza olanak tanır. Ayrıca, içeriklerini yeniden paylaşarak ekibinizle LinkedIn sayfaları aracılığıyla etkileşime geçebilirsiniz. Ek olarak, sayfanızın yayınlarını organik erişimi sağlamak için paylaşabilirler.

LinkedIn Reklamları

Bir başka etkili LinkedIn Pazarlama aracı da LinkedIn reklamlarıdır. Hedefinize göre başlangıç ​​içeriğinizi seçebileceğiniz yer burasıdır.

LinkedIn Reklamları, her tür kampanyaya uyan çok sayıda reklam türü sunar. Örneğin, hedef kitle olarak belirlenen kullanıcıların LinkedIn akışlarında görünecek sponsorlu içerik üretebilirsiniz. Benzer şekilde, kitlenizin gelen kutusuna gönderilecek sponsorlu mesajlar yayınlayabilirsiniz.

Bunun da ötesinde, pazarlama başarısı ve Startup’ınızı kurmak için özelleştirilebilen metin ve dinamik reklamlar da yürütebilirsiniz.

LinkedIn Reklamları Kampanya Yöneticisi

LinkedIn pazarlama çözümlerindeki bu panel, pazarlama çabalarınızı düzene koyduğunuz yerdir. Kampanya Yöneticisi, kampanyanızı tek bir sayfada oluşturmanıza, ölçmenize ve optimize etmenize olanak tanır.

LinkedIn’de Nasıl Pazarlama Yapılır?

İşletmeler ve yeni başlayanlar için tasarlanmış güçlü pazarlama araçlarıyla, şirketinizi başarıya hazırlayabilirsiniz. Bu araçlar, kampanyanızı doğru bir şekilde yürüttüğünüz zaman işe yarayabilir.

LinkedIn pazarlama stratejinizi geliştirmek için bazı ipuçları:

LinkedIn Sayfanızı Oluşturun

İlk adım, girişiminiz için bir LinkedIn sayfası oluşturmaktır. Bu, çevrimiçi varlık açısından girişiminizin ön cephesi olacaktır. Rolü, bağlantıların ve potansiyel kitlenin şirketiniz hakkında daha fazla bilgi edinmesine izin vermektir.

Profilinizi Oluşturun ve İyileştirin

Tanınacağınız için bir profil oluşturmak önemlidir. Girişiminizin bulmuş olabileceği marka ve sloganları birleştirin. Hedef kitlenize bir marka sesini veya kişiliğini tanıtın, böylece kendilerini bunun etrafında inşa edebilsinler.

Bunu yaparken sayfanızı sürekli güncelleyin, geliştirin ve %100 profil bütünlüğünü hedefleyin. Başarıları, kilometre taşlarını, becerileri ve en önemlisi ürününüzü yayınlayabilirsiniz.

Hedeflerinizi ve Hedef Kitlenizi Tanımlayın

Girişiminizi daha da geliştirmek için, ne yapmak istediğinizi ve bunu kim için yapacağınızı belirlemelisiniz. Hedefleme her zaman önemlidir.

Ne yapmak istediğinizi bilmek, hedef kitlenizi tanımlamanızı kolaylaştırır. Örneğin, bir yazılım geliştirme şirketiniz varsa, hedef kitleniz ve hedefleriniz profillerinde “yazılım geliştirici” olanları hedeflemelidir. LinkedIn pazarlama stratejinizin bu kısmında başarılı olursanız, girişiminiz için daha iyi potansiyel müşteriler oluşturulacaktır.

SEO İlkelerini Dahil Edin

Kitlenizi hedeflemenin yanı sıra, kitlenizin sizi aramasına da izin verebilirsiniz. Bu, iyi optimize edilmiş bir LinkedIn şirket sayfası aracılığıyla elde edilebilir. Olası bağlantıları doğrudan size yönlendirmek için sayfanızın aranmasının kolay olduğundan emin olmalısınız.

Bu nasıl yapılabilir? Sayfanızın küratörlüğünü yaparken ve içerik oluştururken temel SEO ilkelerini kullanabilirsiniz. İşte bilmeniz gereken bazı şeyler:

Anahtar kelimeler önemlidir: Girişiminizle alakalı anahtar kelimeleri ve anahtar cümleleri ekleyin ve dahil edin. Bunları Hakkında Sayfanıza veya yazılarınıza ekleyebilirsiniz.

LinkedIn bağlantısı: Web sitenizdeki LinkedIn sayfanıza yönlendiren LinkedIn düğmelerini veya bağlantılarını kullanın. Sayfanıza çeşitli kaynaklardan bağlantı verilmesi, arama sıralamanızı artırabilir. Bunun dışında, çalışanlarınızın profillerinin güncellendiğinden ve sayfanıza bağlandığından emin olun.

İlgili içeriği paylaşın: Sık sık paylaşarak ve yayınlayarak sayfa etkinliğinizi sürdürün. Okuyucuların onu başkalarıyla paylaşmasını sağlamak için içeriğinizi yeterince ilgi çekici tutun. Daha fazla gönderi, daha fazla etkileşim anlamına gelir. Ne kadar çok etkileşiminiz olursa, sayfanız arama motorlarında o kadar yüksek sıralanır.

Erişiminizi ve Katılımınızı Genişletin

Takipçilerinizi büyütmeye başlayın, böylece yayınlarınız doğrudan akışlarında görünecektir. Bunu, blogunuza veya web sitenize bir Takip Et düğmesi ekleyerek yapabilirsiniz. Ayrıca bağlantılarınızı sayfanızı beğenmeye davet edebilirsiniz. Mesajlarınıza, e-postalarınıza ve gönderilerinize sayfa bağlantınızı eklemeyi asla unutmayın.

Gönderilerinizde fotoğraflar, videolar, slaytlar, PDF’ler, tebrikler ve ekip anları gibi zengin medyalar kullanın. İzleyici görsellerle daha fazla ilgilenme eğilimindedir. İlginç ve ilişkilendirilebilir olduklarından emin olun. Genellikle onları satış reklamları gibi göstermek tercih edilebilir, ancak bir çeşit ilgi uyandırmaları gerekir. Bu, takipçilerinizden daha organik bir destek ve erişim sağlar.

Ayrıca başarılar ve kilometre taşları gibi en iyi içeriğinizi vurgulamaya devam edebilirsiniz. Sponsorlu reklamlar veya mesajlaşma yoluyla içeriği güçlendirin. Başarı, pazarlama açısından oldukça çekicidir.

LinkedIn Reklamlarını ve Kampanya Yöneticisini Kullanın

LinkedIn Pazarlama Çözümleri ile hedeflerinize ulaşın. LinkedIn, Kampanya Yöneticisi aracılığıyla reklam oluşturma ve analizleri yönetme fırsatları sunar.

Bu, reklamlarınızdan oluşturulan verileri analiz için kullanmanıza olanak tanır. Hangi alanları geliştirebileceğinizi ve hangilerinin başarılı olduğunu değerlendirebilirsiniz. Gerçek zamanlı ölçümleri ve etkileşimi görerek kampanyalarınızın nasıl performans gösterdiğini öğrenin.

Kampanya Yöneticisi aracılığıyla, kampanyalarınız için bir bütçe belirleyebilir ve kampanya hedefleriniz için sonuçları tahmin edebilirsiniz. Bu araçlar, LinkedIn pazarlama stratejinizi geliştirmek için kullanılabilir.

Nitelikli ve Yetkin Kişileri İşe Alın

Her startup, yetenekli kişilerden oluşan bir ekip kurmalıdır. Bu, şirketinizi ve ekibinizi tanıttığınızda daha çekici bir pazarlama noktası haline gelir.

Başlangıç ​​şirketleri için dijital varlık, özellikle bu teknoloji çağında çok daha önemlidir. İnsanlar ilerledikçe, çevrimiçi iş fırsatlarına göz atacak. Bu, sizi web siteleri ve sayfalar aracılığıyla çevrimiçi bir varlık oluşturmaya teşvik etmelidir.

Öte yandan, pazarlama olmadan başarıyı hedeflemenin bir anlamı yoktur. Çevrimiçi varlığınızı artırmak için SEO ve içerik yazma uzmanları tutmanız gerekir.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
tr_TRTurkish