MANŞETStart-up

Kişisel blog fikri dünyaya açıldı, şimdi hedef medya devleri arasına girmek!

Uluslararası standartlarda insan odaklı bir şirket kültürüyle hareket ettiklerini söyleyen Interesting Engineering CEO’su Hüseyin Kılıç, “Biz bir değer yaratmak istiyoruz. Dünyaya bilim ve teknoloji ihraç ediyoruz. Bu anlamda bir sonraki hedefimiz 3 yıl içinde daha büyük bir yayıncıya şirketimizi devretmek ve elde ettiğimiz deneyimlerle daha büyük işlere imza atmak” diyor.

Babasının işlettiği internet kafede web sitelerine olan yoğun ilgisi Hüseyin Kılıç’ı bugünlere taşıyor. O dönemde kendi kendine web sitesi yapmaya başlayan Kılıç, kodlama öğreniyor, hatta internet kafeleri için bir de site hazırlıyor. Kısa süre sonra kendine bir de blog açan Hüseyin Kılıç, blog yazılarına İngilizce olarak devam etmeye karar veriyor.

2011 yılının ortalarında InterestingEngineering.blogspot.com’u açan Kılıç, farklı sitelerden bulduğu yazıları ekleyerek blog çalışmalarına devam ediyor. Fakat bu sırada ilginç bir şey oluyor: Hüseyin Kılıç’ın eklediği yazılardan birinin fotoğrafı sitesine ciddi bir trafik çekiyor. İşte tüm hikaye de bundan sonra başlıyor…

Interesting Engineering’in bundan sonraki hikayesini sizden dinlemek isteriz…

Trafik akışından sonra bu durumu bir gelire dönüştürebileceğimi düşündüm ve reklamlardan gelir elde edilmesini sağlayan Google AdSense’e başvurdum. Başvurudan 6 ay sonra Google AdSense’ten onay geldi. Bu arada 2011’in sonlarına doğru bir de Facebook sayfası açmıştım, hızla büyüyen Facebook sayfasının etkisiyle ziyaretçi sayımız günlük 10 bin seviyelerine sonra da 50-100 bin seviyelerine kadar çıktı. Ve önemli oranda para kazanmaya başladım.

Üniversiteye devam ediyordum bir yandan ve mezuniyet sonrası da askerlik arası oldu. Askerlik döneminde siteyi üniversite arkadaşıma ve ardından da freelance yazarlarımıza emanet ettim. Bir süre de yurtdışı maceramın ardından 2016 yılında Türkiye’ye döndüğümde bir şirket kurdum. Tam zamanlı çalışanlarla profesyonel şekilde çalışmalarımızı devam ettirmeye başladık. Ilk kez planlar oluşturduk, stratejiler çizdik. 2018 yılına kadar site için Gaziantep’ten çalışmayı sürdürdüm.

Ancak o yıldan sonra bir ofis kurma kararı aldım ve İstanbul’a taşındım. Bir ekip oluşturup ve ilk ofisimizi açtık. Şu an ekibimizde 20 kişi çalışıyor. Türkiye’de ve ABD’de çalışma arkadaşlarımız bulunuyor. Yani ciddi bir operasyon dönüyor. Sadece Facebook’ta değil bütün sosyal medya platformlarında büyüdük. Yaklaşık 16 milyon kişi bizi takip ediyor. LinkedIn’de 1,3 milyon takipçi sayısını geçtik. Teknoloji ve mühendislik konularında ünlü bir yayıncıyız. Ekip konusunda da çok seçici davranıyoruz. Tamamen İngilizce yayıncılık yaptığımız için rakiplerimizin hepsi ABD’de… Türkiye’de başlayan serüvenimizin bir ayağı da aslında ABD’de devam ediyor. Yani iki şirketiz. Web sitemizde aylık ortalama 7 milyon sayfa gösterimine ulaşıyoruz. Hızla büyüyoruz. Yatırımlarımız olumlu sonuç vermeye başladı. Startup kültürü oluşturmaya çalışıyoruz. Amacımız yalnızca bir gelir elde etmek değil, aynı zamanda bir değer yaratmak da istiyoruz. Bir anlamda yayınımız aracılığıyla Türkiye’den dünyaya bilim ve teknoloji ihraç ediyoruz. Bu anlamda bir sonraki hedefimiz 3 yıl içinde daha büyük bir yayıncıya şirketimizi devretmek ve elde ettiğimiz deneyimlerle daha büyük işlere imza atmak.

Yakın dönemde bir altyapı yatırımı yaparak web sitemizi tamamen değiştirip kaliteyi de en üst seviyeye çekmeyi hedefliyoruz. ABD’de bir editoryal ekip kuruyoruz ve bir Yazı İşleri Müdürü arayışımız var, deneyimli bir kadro oluşturduktan sonra bazı değişikliklerle yolumuza devam edeceğiz.

Kendinize rakip olarak kimleri görüyorsunuz?

İçeriklerimizin çok fazla uyuştuğu ve benzeştiği şirketler Futurism, Popular Mechanics gibi yayıncılar Onlarla çok benziyoruz ama onlar genelde bilim, fütüristik konular, uzay teknolojileri gibi başlıklara çok odaklanıyorlar, bizde bu konuların yanında mühendislik de var.

Peki, bazı yayın grupları sosyal platformlara ya da birtakım reklam servislerine bağlı olarak gelir modeli oluşturmak yerine yayın gücünü kullanarak gelir elde ediyorlar. Örneğin; bir baraj belgeseli çekiyorlar. Siz gelir modellerinizi geliştirmek ve genişletmek adına bu tür çalışmalar yapıyor musunuz?

Farklı gelir modellerimiz var, bunların bazıları programatik reklamcılık, marka içerikler, sponsorlu makaleler.

Bunun dışında aslında tam de bahsettiğiniz gibi, bir baraj çekimi için özel bir petrol şirketiyle görüşmeler yaptık. Ancak birtakım nedenlerden dolayı süreç nihayete ulaşamadı. Amaç burada erişim gücümüzle büyük firmalar için bir marka bilinirliği oluşturmaktı.

Ayrıca bir süre sonra özel içeriklerimiz için abonelik modeline geçeceğiz, amacımız; daha okunabilir, kaliteli bir web sitesi ile okuyucularımızdan direkt olarak gelir elde edebilmek.

Bunun dışında uzun vadedeki hedeflerimizden biri de kaliteli belgeseller üreterek bunları medya ve eğlence platformlarına satabilmek.

Şunu sormak istiyorum; diyelim ki, yatırım aldınız, başka ne yapardınız?

Yatırım henüz aramıyoruz, ama yurtdışı yapılanması için böyle bir sürece girebiliriz. Yatırımı yurtdışı editoryal ve video produksiyon tarafında değerlendiririz.

IE yanında başka girişimlerimiz de var. Güzel bir girişimimiz var, ismi “Turkey Welcomes You”, aylık 15-20 milyon turiste erişiyoruz. Oluşturduğumuz Facebook sayfasını şu anda yaklaşık 500 bin kişi takip ediyor. Burada küçük prodüksiyonlarla Türkiye’yi en güzel noktalardan tanıtıyoruz. Hedefimiz; bu platformu ilerleyen dönemde bir tur şirketine dönüştürmek ve yüzbinlerce turisti Türkiye’ye getirmek.

Well Done Stuff adında başka bir girişimimiz daha var. Bununla ilgili de planlamalar yapacağız.

Şirket olarak daha önce de belirttiğim gibi, uluslararası standartlarda insan odaklı bir kültür oluşturma çabasındayız. Şampiyonlar liginde mücadele ediyoruz ve en iyi insan kaynağını iyi bir kültür, rahat bir çalışma ortamıyla kendimize çekebileceğimizi düşünüyoruz. Sağladığımız olanaklar sektör standartların üzerinde, mesela stajyerlerimize aylık güzel bir maaş ödeyip, özel sağlık sigortası yapıyoruz. Yetiştirmek için aldığımız kişileri ekibe dahil etmeye özen gösteriyoruz. Kurucu ekibin vizyonuna inanan ve tutkulu bir ekiple daha da başarılı işlere imza atacağımıza inaniyoruz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
tr_TRTurkish
tr_TRTurkish