IT profesyonellerinin 12 alışkanlığı

Bu tuzaktan kurtulmanın yolu: Bilgi ve uzmanlığı istiflemeyin. Sorumluluğu dağıtın. Şimdiden yerinize geçecek kişiyi eğitmeye başlayın ya da mevcut sorumluluklarınızı dışkaynağa aktarmanın yollarını arayın ki bu şekilde daha mücadeleli görevleri üstlenebilesiniz.
“Hem vazgeçilmez hem de vazgeçilebilir olduğum zamanlar oldu. Vazgeçilebilir olduğum dönemlerde işim daha güvendeydi ve daha mutluydum,” şeklinde konuşuyor “Mutluluğa İnsancıl Yaklaşım: Pratik Hikmetler.” kitabının yazarı Jen Hancock.
Hancock şunları söylüyor; “Vazgeçilmez olduğumda, işler güçleşti. Uzun bir haftasonu tatili yapmaya çalıştığımda, geri döndüğümde temizlemek zorunda olduğum karmaşayla karşılaştım. Ne kadar uzun süre uzak kalırsam, karmaşa o kadar kötüleşiyordu. Ne zaman yetki paylaşımına yönelip düzgün bir biçimde yönettiğimde, her şey akıcı bir biçimde çalışmaya başladı.”

Efektif IT Alışkanlığı No. 12: Kendinizi Ne Zaman Kovacağınızı Bilin
Bir IT profesyoneli olarak bazen vazgeçilmez olmanın en iyi yolu, boğucu kariyer yörüngesinden uzaklaşmaktır; kendi işinize yönelmeniz anlamına gelse bile.

“Ben kariyerimi kendi firmamı faaliyete sokarak hızlandırdım,” şeklinde konuşuyor Innovator LLC’den Lowe. “İkramiyelerimi ikiye katladım, çalışma saatlerimi kendim belirledim ve motivasyonu yüksek insanlarla gerçekten ilginç şeyler üzerinde çalışmaya başladım.”
“Başarılı bir kariyer” kavramı, bir firma veya endüstri içerisinde daha fazla ücret ödenen işlere doğru istikrarlı bir ilerleyiş anlamına geliyor,” diyor Lowe.

“Bugün ise başarılı bir kariyer, keşifler yaptığınız ve yaptığınız şeyi sevdiğiniz bir yolculuktur,” şeklinde konuşuyor Lowe. “Eğer bu işlerine üretkenlik ve verimliliğin yeni seviyelerini kazandırmak üzere yeni yolları vaat ediyorsa, harika bir şey.”
Kendi başınıza olduğunuzda, vazgeçilmez olmak problemleri çözüp diğerlerinin bunun meyvelerini toplamasına izin vermek anlamına gelir, diye konuşuyor Lowe. “Benim danışmanlık kariyerimin esası bu. Ben yenilik sağlıyorum, onlar başarılı oluyor ve her ikimiz de kazanıyoruz. Müşteri karşılaştığı bir sonraki zorlukta, ilk önce beni arıyor.”

Önceki sayfa 1 2 3 4 5

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu