TeknolojiYapay Zeka

En iyi 5 artırılmış gerçeklik kullanım örneği

Artırılmış gerçekliğe olan ilgi, müşteri deneyiminde ve etkileşiminde oynayabileceği rolleri keşfettikçe daha da fazla artıyor. Gelişmekte olan bu teknoloji, kuruluşların çalışma şeklini değiştirmek için muazzam bir umut vadediyor.

AR’nin teknoloji endüstrisi için ekonomik bir itici güç olması bekleniyor. Araştırmalar, 2020’de küresel artırılmış gerçeklik endüstrisinin 17,67 milyar dolar değerinde olduğunu gösteriyor. Tahminciler, 2028 yılına kadar yıllık %43,8’lik bir bileşik büyüme oranı öngörüyor. Peki bu yeni teknolojiyi hangi dikey pazarlar benimseyecek? ABI Research araştırma analisti Eric Abbruzzese gibi sektör uzmanları, gelirlerin eğitim, oyun, sağlık, endüstriyel ve perakende gibi birkaç ana dikey sektör arasında bölüneceğini söylüyor.

Abbruzzese, daha ilerici teknoloji benimseme alışkanlıkları ve güçlü kullanım senaryosu uygulanabilirliği sayesinde, gelirlerin öncelikle pazarın yaklaşık %54’üne sahip olan sağlık ve endüstriyel sektörleri desteklemesini beklediğini dile getiriyor.

Artırılmış gerçeklik (AR), gerçek hayattaki nesnelere yapay, dijital nitelikler eklemek için teknolojinin kullanılması olarak tanımlanıyor. Daha basit bir ifadeyle, gördüğünüz bir şeye yeni manzaralar, sesler veya duyusal uyaranlar eklemek için herhangi bir yazılım veya cihaz kullandığınızda, bu AR’dir. Bu nedenle AR’nin genellikle yalnızca baktığınız şeye yeni görsel öğeler ekleyen akıllı telefon uygulamalarından oluştuğu düşünülür. Ancak AR, bu tek kullanım türünden çok daha geniş bir alanı kapsıyor.

AR’nin yaygın bir örneği, çevrimiçi gözlük alışverişi yaparken ortaya çıkıyor. Gözlüklerinizi denediğinizde, ekrana uzanıp dokunamayacağınız için fiziksel olarak yeni çerçeveler takmıyorsunuz demektir. Bunun yerine, gözlüklerle gerçekte nasıl görüneceğinizi en iyi şekilde tahmin etmek için çerçevelerin fotoğrafını çekiyor ve yüzünüzün üzerine yerleştiriyorsunuz. Yüzünüzün gerçekliğini artırıyorsunuz ve bir kez sipariş edip gözlüklerinizi takmaya başladığınızda, bu artırılmış kimlik gerçek kimliğiniz oluyor.

Artırılmış Gerçeklik Nasıl Çalışır?

Artırılmış gerçeklik, belki de biraz erken gelen uzun vadeli bir gelecek gibi görünebilir, ancak onu destekleyen teknoloji nispeten tanıdık ve basittir. AR, kullandığınız platformun veri elde etmesine, analiz etmesine ve göndermesine izin vermek için bilgisayar görüşü, haritalama, yerelleştirme ve derinlik izleme teknolojisini birleştiriyor. Bu veriler, artırılmış duyusal deneyiminizin temelini oluşturuyor.

Derinlik izleme, bu artırılmış gerçeklik özelliklerinden en ilgi çekici olanıdır. Derinlik izleme teknolojisi sayesinde, bir AR platformu bir nesneye ne kadar yakın olduğunuzu söyleyebiliyor. Bu özellik olmadan, endüstriyel saha hizmetleri ve 3D çevrimiçi alışveriş gibi AR kullanım durumları çalışmaz. Bununla birlikte, haritalama en önemli AR özelliği olabilir, çünkü örneğin gözlüklerinizi yüzünüzün üzerine koyabilirsiniz.

Artırılmış Gerçeklik ile Sanal Gerçeklik Arasındaki Fark Nedir?

Artırılmış gerçeklik, kullanıcının gerçek dünya ortamına sanal nesneler ekleyerek gerçek hayatı iyileştiriyor, geliştiriyor veya genişletiyor. Sanal gerçeklik ise, kullanıcıların kendilerini gerçek dünyadan izole eden cihazları kullanarak etkileşimde bulunduğu tamamen sanal bir dünya yaratıyor. Sanal gerçeklik manşetlere çıkıyor, ancak araştırmacılar AR’nin zamanla daha büyük bir pazar olacağını kanıtlayacağını belirtiyor.

İşletmeler Artırılmış Gerçekliği Nasıl Kullanıyor?

AR için kullanım örnekleri çoktur, ancak burada kuruluşların size neyin mümkün olduğuna dair fikir vermek amacıyla AR’yi kullanmanın en iyi yollarından beş tanesi var.

1. Perakende

Perakende işletmeleri için AR, müşterilere ürünleri satın almadan önce denemeleri için bir yol sunuyor. Örneğin, Sephora, müşterilerin makyaj ürünlerinin nasıl görüneceğini görmelerini sağlayan bir uygulamaya sahip ve Wayfair, müşterilere evlerinde mobilyaların nasıl görüneceğini göstermek için AR kullanıyor.

Herhangi bir akıllı telefon veya tablet, ister geleneksel bir tuğla ve harç içinde olsun, isterse e-ticaret stratejinize uygulanıyor olsun, müşteriler için bir alışveriş ortamı oluşturmak için bir AR platformu olabilir. AR uygulama şirketi Marxent, Harley-Davidson’ın sanal bir alışveriş deneyimi sağlayan bir iPad uygulaması oluşturmasına yardımcı oldu ve müşterilere gerçekten özel bir bisiklet tasarımı için farklı vücut tipleri, koltuklar, ışıklar ve diğer seçenekleri deneme olanağı sağladı.

2. Endüstriyel saha hizmetleri

Gerçek zamanlı AR iş birliği çözümlerinin lider geliştiricisi Fieldbit, AR akıllı gözlükleri ve bir mobil uygulama platformu kullanarak İsrail’in ulusal su şirketi için saha onarım hizmetlerini kolaylaştırıyor. Çözüm, görevlendirilen saha mühendislerinin dünyanın herhangi bir yerindeki uzmanlardan veya üreticilerden gerçek zamanlı uzaktan yardıma erişmelerini sağlıyor.

AR, uzaktaki uzmanın işaretleri, mesajları ve diyagramlarını doğrudan mühendisin görüş alanına yerleştirmesine olanak tanıyor ve akıllı gözlüklerin kullanılması, mühendisin ellerini aynı anda düzeltmeler yapmak için serbest bırakmasını sağlıyor.

AR’nin sahada kullanılması güvenliği artırabilir, kafa karışıklığını azaltabilir ve muhtemelen tüm teknolojiler ve altyapılarda uzman olamayacak mühendislerin üzerindeki baskıyı azaltabilir. AR, çalışanları dünya çapındaki uzmanlara bağlayarak mobil iş gücünü güçlendirebilir.

3. Tasarım ve modelleme

Artırılmış gerçekliğin şirketlerde kullanılmasının bir yolu 3D modellemedir. Bu genellikle ev ve araba gibi öğeler için tasarım sürecinde kullanılıyor. AR aynı zamanda erken aşama ürün tasarımı ve geliştirmeye yardımcı olarak da kullanılabiliyor ve tasarımcılara ürün biçimi ve işlevi hakkında kesin bir görüş sağlıyor.

Başka bir örnek, AR uygulama şirketi Augment’in AR’yi nasıl kullandığıdır. Havayolu endüstrisinin önde gelen uçak içi ürün tedarikçisi olan Watermark Products için uçtan uca bir AR çözümü uyguladı. Tasarımcılar, Augment’in eklentisini kullanarak, tabletleri aracılığıyla ürün maketlerini uygun ölçekte görselleştiriyor. Pahalı prototipler oluşturmak yerine, müşterilere yeni ve eski ürünlerin yan yana karşılaştırmalarını gösteren ve müşterilerin önerilen yeni ürünlerin etkisini hızlı bir şekilde anlamalarını sağlayan bir AR deneyimi sunabilirler.

4. Eğitim ve öğretim

AR tıp eğitiminde ivme kazanıyor. Cleveland Clinic ve Case Western Reserve arasındaki ortaklık sayesinde, sağlık eğitimi öğrencileri bir 3D holografik anatomi programı alabiliyorlar. Program, bir Microsoft HoloLens kullanıcısının sanal kadavraları görmesine ve insan vücuduna daha derin bir dalış yapmasına olanak tanıyor. Okul yetkililerine göre, bu yetenek geleneksel kadavra laboratuvarında onlarca saat tasarruf sağlıyor. Case Western, diğer eğitim çalışma alanlarındaki uygulamaları da görüyor.

Walmart ve Chipotle gibi şirketler, çalışanlarını eğitmek için AR kullanıyor. Bu onlara gerçek dünyadan pahalıya mal olan hatalar riski olmadan uygulamalı bir eğitim deneyimi sağlıyor. Çalışanları veya öğrencileri herhangi bir eğitim düzeyinde eğitmek için AR’Yİ kullanmak, dersler, bilgi kartları ve ders kitapları gibi geleneksel yöntemlerden genellikle daha etkili olan sürükleyici, çok duyusal bir deneyim sunuyor. Sonuç, daha büyük bir eğitim derinliği ve daha hızlı ustalıktır.

5. Tamir ve bakım

2015 yılında Hyundai, bir AR kullanım kılavuzu yayınlayan ilk ana akım otomobil üreticisi oldu. Tüketiciler bir akıllı telefon veya tablet kullanarak onarım, bakım ve araç özellikleri için nasıl yapılır bilgilerine ulaşıyor. Uygulama, nasıl yapılır videoları, kullanıcılar araçlarının çeşitli alanlarını (motor bölmesi gibi) taradıklarında görünen 3D bindirme görüntüleri ve düzinelerce bilgilendirici kılavuz içeriyor. Hyundai, AR kullanıcı el kitabı programını 2016 yılında genişletti.

AR, deneyimsiz kişilerin bile AR paylaşımlarını kullanarak adım adım talimatları izleyerek sorunları tanımlamasını ve onarım yapmasını mümkün kılıyor, kesinti süresini ve ilgili maliyetleri azaltarak müşteri memnuniyetini de artırıyor.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
tr_TRTurkish