MANŞETYeni Normal

2021’de uzaktan çalışma yöntemlerinde 5 önemli trend!

COVID-19 sebebiyle çalışanların işlerini devam ettirme şekilleri uzaktan çalışmaya dönüştü. Bizler de bu yazımızda, 2021 yılında uzakta çalışma ve işe alma konusunda öncelikli olabilecek iş yeri trendlerini anlatıyoruz.

Uzaktan çalışma şekli zaman geçtikçe normal hale geliyor. Bu yüzden de kuruluşların uzun vadede özellikle COVID-19 sonrası için dağıtılmış bir iş gücü modeli benimsemesi bekleniyor. İşte, uzaktan çalışmanın bireysel yaşam tarzlarını, iş yüklerini ve insan kaynakları gibi işlevsel alanlarını ilgilendiren 5 önemli değer:

  1. Karma Bir Model Benimsenmesi

            Uzaktan çalışma ve iş yerinde çalışmanın bir karışımı olan karma çalışma modelinin, işletmeler tarafından benimsenme oranı pandemi sonrasında da artacak. Bazı çalışanlar daha fazla üretkenliği, esnekliği öne sürerek, işe gitmeyi istemeyip onun yerine tam zamanlı olarak evden çalışmayı tercih ederken bazı çalışanlar da ekip arkadaşlarıyla birlikte, yüz yüze ve ofis ortamında çalışmayı tercih edebilir. İşletmeler de bu istekler karşısında, örneğin, çalışanların haftada sadece belli günler ofise gelmesini ve geri kalan günlerde uzaktan çalışmalarını isteyebilir. İşte bu model de “karma model” olarak anlattığımız model. Eğer benimsenirse, birçok işletme ve çalışanları için olumlu geri dönüşler yaşanabilir.

  • Hub ve Bağlı Ofislerle Çalışma Modeli

            Hub denilen göbek ve bağlı bileşen çalışma alanı oldukça ilgi gören bir model olabilir. Bu modelde işletmeler, periyodik ekip toplantıları ve strateji çalışmaları için bir genel merkezi ve diğer konumlarda küçük uydu ofisleri ağını elinde tutuyor.

            Hub ve bağlı ofislerle çalışma modeli iki yönlü fayda sağlıyor. Küçük ofisler operasyonel maliyetleri önemli ölçüde azaltıyor ve aynı zamanda çalışanların yaşadıkları yere daha yakın bir ofiste çalışmasını da sağlıyor. Bu faydalar da işletmelerin metropol alanda bulunmalarına gerek olmadığını fark ettiriyor. Böylece ikinci ve üçüncü kademe konumların gerçek anlamda yeniden canlandırılması mümkün oluyor.

  • Bulut Tabanlı İK Teknolojisi

            İşletmeler uzaktan çalışanlara sorunsuz çalışan deneyimi sunmaya çalışıyor ve bu çabaları devam ettikçe de bulut tabanlı İK teknolojilerinin kullanımı artacak gibi görünüyor. Bu artış da onların bağlı ve üretken kalmalarına yardımcı olacak. Bu araçlar, sanal işe alma, öğrenme ve geliştirme, akıllı karar verme gibi birçok işlemi kolaylaştırmak için kullanılabilir.

  • Uzaktan İşe Alma Çözümü

            2020 yılında, işletmelerin çalışanları işe alma şekli ciddi anlamda değişime uğradı. Özellikle pandemi sonrasında, yüz yüze görüşülen mülakatların yerini video konferanslar aldı. Yapılan bir ankete göre, APAC bölgesinde bulunan işletmelerin yüzde 74’ü pandemi sonrası dünyada sanal işe alımlara devam edecek.

            Birçok işletme, iş başvurusunda bulunan adayları değerlendirmek için gelenekselleşmiş testlerini ve ardından mülakata aldıkları modellerine geri dönse bile, bu yaklaşım artık genel olarak değerlendirildiğinde etkisiz olabilir. Ama bunun yerine, açık kaynak platformlarına, örneğin Twitter, Instagram, Youtube gibi kullanım alanlarına ilgi artacak ve bir adayın yeteneklerini değerlendirmeye odaklanılacak.

            İş başvurusunda bulunan adayların değerlendirmesinde; iletişim, iş birliği ve uyum yeteneği gibi becerilere daha fazla önem verilecek.

            Çeşitlilik ve kapsayıcılık da işe alım stratejisinin ayrılmaz bir parçası haline gelebilir ve uzaktan çalışma, birçok işletmenin iş gücü çeşitliliğinin gelişmesini de sağlayacak bir etken.

            İş başvurusunda bulunan adayın bakış açısından uzaktan çalışma, daha düşük yaşam maliyeti gibi özellikler taşıyan esnek politikalar sunan işletmeler ön planda olabilir. Hatta şunu söyleyebiliriz ki; spor salonları, oyun odaları, sınırsız ücretsiz atıştırmalıklar gibi ayrıcalıklar da çekiciliğini ve avantajlı yönlerini kaybedebilir.

  • Performans Değerlendirme Eğilimlerinin Değiştirilmesi

            Uzaktan çalışma yöntemi performans yönetimini de önemli ölçüde değiştirdi. Artık işletmeler, en çok ilgi çeken ve önemli olan şeylere daha fazla odaklanacak. Örneğin; çalışılan saat yerine yapılması gereken işlere veya tamamlanmayan görevler yerine tamamlanan görevlere odaklanabilir.

            Bazı işletmeler de yıllık yerine sürekli olarak performans incelemesi yapıyor. Sürekli geri bildirim, çalışanları yönetebilmek için gerekli hale gelecek ve bu da, uzaktan çalışan kişilerin iş sorumluluklarını sorunsuz olarak yerine getirmelerine yardımcı olacak. Hedeflerin nasıl belirlendiğini yeniden düşünmek ve en önemli performans düzeylerini belirlemek de yeni normalde diğerlerini yönetebilmek için son derece gerekli olacak.

            Çok fazla alana yayılmış olan ekonomi, salgın sonrası bir gerçeklik haline gelmeye hazırlanıyor. Fiziksel bir iş ortamı ile coğrafi bağlar ortadan kalktıkça, daha fazla yetenekli personel, birden fazla iş sözleşmesine yönelecek. Örneğin; birisi fatura ödemesi yaparken bir diğeri iş için yeni fikirler üretecek.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
tr_TRTurkish