Apple Vision Pro’ya büyük darbe: Teknoloji devleri Apple’a karşı birleşti

YouTube, Netflix, Meta ve Spotify, Vision Pro'yu desteklemeyeceklerini açıkladılar.

Apple’ın Vision Pro AR/VR cihazı, piyasaya sürülmesiyle birlikte bazı popüler içerik platformları tarafından desteklenmeyerek sınırlı bir kitleye hitap edecek gibi görünüyor. Vision Pro’nun başlangıç fiyatı 3.500 dolar olup, bu fiyat Apple’ın on yıl içinde çıkardığı ilk yeni ürünün kitlesel benimsenmesine engel olabilir. Ancak, daha fazla neden, ürün incelemeleri bile başlamadan öne çıkmaya başladı.

YouTube, Netflix, Meta ve Spotify, Vision Pro’yu desteklemeyeceklerini açıkladılar. Vision Pro sahipleri, YouTube videolarını, Netflix orijinallerini veya Spotify çalma listelerini Safari tarayıcısında kullanmak zorunda kalacaklar. Bu durum, zaten zorlu bir arayüz deneyiminde oldukça zahmetli olabilir.

Apple Vision Pro için VisionOS uyumlu uygulamaların sayısı lansman sırasında hayal kırıklığı yaratabilir
Apple Vision Pro için VisionOS uyumlu uygulamaların sayısı lansman sırasında hayal kırıklığı yaratabilir

Apple, yıllardır Google’ın popüler uygulamalarından bağımsızlaşmaya çalışırken, Google, iOS cihazlarda varsayılan arama seçeneği olmak için Apple’a milyarlarca dolar ödüyor. Steve Jobs’un Android yazılımının iOS kavramlarını çaldığına inandığı için Google’a “termo nükleer savaş” başlatma isteği düşünüldüğünde, Google’ın Vision Pro ve yeni visionOS’unun kitlesel kullanıcılar arasında başarı elde etmesini yavaşlatmak istemesi anlaşılabilir.

Netflix, Spotify ve diğer içerik devleri de, iOS üzerinden yapılan aboneliklerden Apple’ın aldığı “vergi” üzerine kendi mücadelelerini vermiş olabilir ve Vision Pro’nun yeni sanal gerçekliği içinde bu deneyimi tekrarlamak istemeyebilir. Apple, Epic Games ile olan komisyon anlaşmazlığını çözmüş olsa da, direkt ödeme bağlantısı alternatifi için hala %27 oranında komisyon talep ediyor.

Vision Pro’nun başarılı ön siparişlerinin ardından, talep iPhone lansmanlarından farklı olarak düşüşe geçmiş gibi görünüyor. Google ve diğer içerik devleri, Apple Vision Pro’nun insanların zihninde yeterince yer edinip edinmeyeceğini ve yazılım geliştirme ve destek için özel kaynaklar ayırmaya değip değmeyeceğini görmeyi bekliyor olabilir.

Bununla birlikte, Apple’ın bu yıl yarım milyon AR/VR kulaklık satabileceği düşünülüyor, ancak sadece erken benimseyenlerin ilgisini çekip talebin düşeceğinden endişe ediliyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu