Neden önemli: Aerodinamik tasarım geliştirmeleri, elektrikli araçlarda enerji verimliliğini artırarak kullanıcıya doğrudan menzil avantajı sağlıyor. Mercedes elektrikli CLA, bu inovasyonla günlük sürüşte tasarruf ve konforu bir araya getiriyor.
Mercedes-Benz, yeni elektrikli CLA modelinde aerodinamik tasarım geliştirmeleri sayesinde sürüş verimliliğini yükseltiyor. Şirket, yapılan ince ayarların yılda ortalama 370 kilometre ek menzil sağladığını duyurdu. Mühendisler, yeni modeli aerodinamik verimliliği ve kabin sessizliğini artıracak şekilde geliştirdi.
Sürtünmeyi azaltan tasarım verimliliği artırıyor
Mercedes elektrikli araç verimliliğinde aerodinamiği merkeze aldı ve önemli bir mühendislik başarısı elde etti. Ayrıca, yeni nesil CLA için yapılan çalışmalar sürtünme katsayısında iyileşme sağladı. Her 0,01’lik iyileşme menzili yaklaşık %2,5 oranında artırıyor. Bununla birlikte, bu kazanım yılda 15 bin kilometre sürüşte 370 kilometre ek menzil getiriyor.
Bu hedefe ulaşmak için her model varyantı özelinde hava akışı optimize edildi. Tasarıma entegre edilen çift renkli aerodinamik jantlar, EQS ve EQE’den ilham alan neredeyse tam kapalı alt gövde yapısı ve üst düzey gövde sızdırmazlığı, araçta son derece düşük bir sürtünme değeri elde edilmesini sağladı. Ayrıca mühendisler, özel aeroakustik rüzgâr tünellerinde testler yaparak kabin sessizliğini ve sürüş konforunu yükseltti.
Aerodinamik miras Mercedes elektrikli CLA ile devam ediyor
Mercedes-Benz’in aerodinamik çalışmaları 1930’lara kadar uzanıyor. Wunibald Kamm’ın tasarımları ve ilk tam boyutlu rüzgâr tüneli testleri, markanın aerodinamik mirasının temelini oluşturuyor. Günümüzde Sindelfingen ve Untertürkheim tesislerinde yürütülen gelişmiş aeroakustik ve rüzgâr tüneli testleri, elektrikli araçların menzilini artırma ve kabin konforunu iyileştirme hedeflerini destekliyor. Şirket, hava akışını optimize etmek için yoğun yağmur koşullarında görüşü iyileştirecek aero düzenlemeleri de gerçekleştiriyor.
Mercedes-Benz küçük dokunuşlarla büyük etki yaratıyor
Yeni CLA’da yapılan küçük aerodinamik dokunuşlar, sürtünme katsayısını 0,21 seviyesine çekti. Bu değer EQS modeliyle kıyaslandığında küçük bir fark gösteriyor ancak verimliliğe katkı sağlıyor. Mercedes mühendisleri, hava akışını ve gövde tasarımını geliştirerek düşük sürtünme ve sessiz sürüş sağladı. VISION EQXX konsepti ile 0,17 Cd’ye ulaşan şirket, elektrikli araçlarda verimlilik konusunda sınırları zorluyor.





