Neden önemli: Yeni açıklama, yanlış bilgilerin önüne geçerek kullanıcı güvenini güçlendirdi. BYD Türkiye, geri çağırma sürecine açıklık getirerek marka itibarını korudu.
BYD Türkiye, son günlerde gündeme gelen 115 bin araçlık geri çağırma haberleriyle ilgili açıklama yaptı. Ayrıca şirket geri çağırma kampanyasının yalnızca Çin pazarında geçerli olduğunu belirtti. Bununla birlikte yapılan açıklamada Türkiye’de satılan hiçbir BYD modelinin söz konusu kampanyaya dahil olmadığı vurgulandı.
BYD, Çin’deki geri çağırma kampanyasına ilişkin Türkiye için açıklama yaptı
BYD Türkiye, kamuoyuna yaptığı açıklamada bazı mecralarda yer alan haberlerin yanlış anlaşılmalara neden olduğunu ifade etti. Şirket açıklamasında, “Bazı haberlerde yer alan bilgiler üzerine kamuoyunu bilgilendirme gereği doğmuştur. BYD, kullanıcı deneyimini sürekli geliştirmek amacıyla belirli dönemlerde geri çağırma kampanyaları düzenlemektedir. Şirketin felsefesi, her aracın uzun ömürlü ve sorunsuz şekilde kullanılmasını sağlamaktır. Çin’de duyurulan söz konusu geri çağırma, yalnızca 2015-2022 yılları arasında üretilen TANG hibrit serisi ile Yuan Pro modellerini kapsamaktadır. Türkiye’de satılan hiçbir BYD aracı bu kapsamda değildir” ifadeleri kullanıldı.
Açıklamaya göre Çin’deki geri çağırma, belirli üretim partilerinde tespit edilen güvenlik güncellemeleriyle ilgileniyor. Türkiye’de satılan modellerin bu üretim aralığında yer almadığı belirtildi. BYD Türkiye, yerel kullanıcıların araçlarını güvenle kullanmaya devam edebileceğini vurguladı.
Şirket, Avrupa yatırımlarında yeni bir döneme hazırlanıyor
Çin merkezli otomobil üreticisi BYD, yalnızca iç pazarda değil küresel ölçekte de dikkat çeken bir büyüme stratejisi izliyor. Reuters tarafından paylaşılan bilgilere göre, şirket, Avrupa’da yeni bir üretim tesisi kurmak için İspanya’yı değerlendiriyor. Üretim maliyetlerinin düşüklüğü ve güçlü enerji altyapısı, İspanya’yı öncelikli seçenekler arasına taşıyor.
BYD, Avrupa pazarını elektrikli mobilitenin geleceği açısından stratejik bir bölge olarak görüyor. Şirket, üç yıl içinde Avrupa’da sattığı tüm elektrikli araçları yerel üretim tesislerinde üretmeyi hedefliyor. Bu planın ilk adımı, yıl sonunda faaliyete geçmesi beklenen Macaristan fabrikasıyla atılacak.
Avrupa genelinde üretim kapasitesini artırmayı planlayan BYD, aynı zamanda yerel tedarik zincirleriyle iş birliği içinde çalışmayı amaçlıyor. Uzmanlara göre bu yaklaşım, markanın Avrupa’daki varlığını güçlendirecek.
Türkiye’deki yatırım süreciyle ilgili belirsizlik sürüyor
BYD’nin Türkiye yatırımı da son günlerde gündeme taşındı. Manisa’da kurulması planlanan fabrikanın sahasında henüz somut bir ilerleme görülmemesi dikkat çekti. İhlas Haber Ajansı (İHA), üretim alanında şu anda herhangi bir faaliyetin bulunmadığını aktardı. Şubat ayında başlayan altyapı çalışmalarının haziran ayında durduğu, aradan geçen sürede yeniden hareketlilik yaşanmadığı bildirildi.
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu, konuyla ilgili yaptığı açıklamada “BYD yatırımı açıklandıktan sonra bir yıl geçti ve Manisa’da hâlâ bir faaliyet yok. Bu konuda yanıtı BYD vermeli.” ifadelerini kullandı.
Ancak CNBC-e’ye konuşan resmi kaynaklar, BYD’nin Türkiye’deki yatırım sürecinde bir gecikme bulunmadığını belirtti. Açıklamada, “BYD ve Chery’nin Türkiye yatırımları planlandığı şekilde devam ediyor.” denildi.
BYD, Türkiye pazarını stratejik bir konum olarak değerlendiriyor. Manisa’da kurulması planlanan 1 milyar dolarlık tesisin, yıllık 150 bin araç üretim kapasitesine ulaşması bekleniyor. Şirketin hedefi, elektrikli ve hibrit araç üretimini yerel kaynaklarla destekleyerek Türkiye’yi bölgesel üretim üssü haline getirmek
BYD Türkiye, hem geri çağırma iddialarına açıklık getirerek güven mesajı verdi hem de Avrupa ve Türkiye yatırımlarında kararlılığını koruduğunu ortaya koydu. Şirketin önümüzdeki dönemde hem iç pazarda hem de Avrupa genelinde üretim kapasitesini artırması bekleniyor.





