Avrupa’da IT bütçeleri hız kesti

Şirketlerin IT bütçeleri en az büyüme Avrupa’da olacak. Computer Weekly/TechTarget tarafından binden fazla profesyonel arasında yapılan araştırmaya göre şirketler mobiliteye odaklanmayı sürdürecek.
Dünyada IT bütçelerinin sürekli artıyor olmasına rağmen, Computer Weekly/TechTarget araştırmasının ortaya koyduğuna göre 2015, Avrupa’da IT bütçelerinde en düşük artışın yaşanacağı yıl olacak. “2015 IT Öncelikleri” adlı raporda, dünyanın farklı ülkelerinden binden fazla IT profesyoneli arasında yürütülen araştırmaya göre 2015 yılında IT bütçelerindeki en düşük büyüme yüzde 3.6 ile Avrupa’da gerçekleşecek. Buna karşın Ortadoğu’da yüzde 9, Güney Amerika’da yüzde 8.7, Afrika’da yüzde 8.7, Asya-Pasifik bölgesinde yüzde 8.4 ve Kuzey Amerika’da ise yüzde 5.7 düzeyinde bir IT bütçesi artışı bekleniliyor.
grafik 1Avrupa’da işletmelerin üçte birinden fazlası (yüzde 37) IT bütçelerinin 2015’te aynı düzeyde kalmasını bekliyor. Yüzde 18’i yüzde 10’dan fazla bir artış planlarken, yüzde 19’u da yüzde 5 ilâ 10 arasında bir artışı gündemine alıyor. Yüzde 10’u ise yüzde 5’ten az bir artış planlıyor (Grafik 1). Açıklanan rakamlar Avrupa’da IT bütçelerinin giderek sature olduğunu gösteriyor. Geçtiğimiz yıl işletmelerin yüzde 36’sı, 2013’te de yüzde 19’u IT bütçelerinin aynı kalacağını söylemişti. Avrupa’da en büyük yükselişin Almanya’da olması planlanıyor. Almanya’dan IT profesyonellerinin yüzde 18’i yüzde 10’dan fazla bütçe artışı planlandığını söyledi. Yüzde 20’si de yüzde 5 ilâ 10 arasında artış tahmininde bulundu. İngiltere’deki profesyonellerin yüzde 16’sı yüzden 10’dan fazla artış, yüzde 25’i de yüzde 5 ilâ 10 arasında bir artış öngördü. Avrupa’da IT bütçesini en az artırmayı düşünen ülke ise Fransa. Fransa’dan profesyonellerin yüzde 13’ü yüzde 10’dan fazla, yüzde 15’i de yüzde 5 ilâ 10 arasında artışı öngördü.

grafik 2Kuzey Amerika’da bütçeler canlı

Profesyonellerin verdiği yanıtlara göre Kuzey Amerika’daki işletmelerin yüzde 20’si bütçelerini yüzde 10’dan fazla artıracak. Katılımcıların yüzde 30’u da yüzde 5 ilâ 10 arasında bir artış sağlayacak. (Grafik 2). Asya Pasifik’teki şirketler de Avrupa’dakilerden daha yüksek bir bütçe artışına gitmeyi planlıyor. Bölgedeki işletmelerin yüzde 32’si yüzde 10’dan fazla, yüzde 33’ü ise yüzde 5 ilâ 10 arasında bir bütçe artışı planlıyor.
grafik 3IT’de beklenen bütçe artışlarında başı yazılım kanadı çekiyor. Araştırmaya katılan profesyonellerin yüzde 48’i yazılımdaki bütçelerini kullanmayı ya da sürdürmeyi planladıklarını söyledi. Buna karşın yüzde 45’i donanımdaki, yüzde 39’u da bulut hizmetlerindeki bütçelerini kullanmayı ya da sürdürmeyi planladığını açıkladı (Grafik 3).

Bulut bütçeleri artıyor

grafik 4Avrupa’daki profesyonellerin yüzde 39’u işletmelerinin bulut servisleri alanındaki bütçelerini artıracağını söyledi. Yüzde 34’ü de yazılım kanadındaki bütçelerini artırma öngörüsünde bulundu. Bu rakamları yüzde 31 ile donanım, yüzde 27 ile dış kaynak, yüzde 25 ile eleman artışı, yüzde 18 ile de mevcut sistemi sürdürme giderleri takip ediyor (Grafik 4).
İngiltere, Almanya ve Fransa’daki IT profesyonellerinin 2015 bütçelerinde odaklanacakları alanlar farklılık gösteriyor. İngiltere’de profesyonellerin yüzde 40’ı bütçe artışındaki en önemli kısmının çalışanlara gitmesini bekliyor. Fransa’daki işletmelerin yüzde 44’ü ise artışın önemli kısmını bulut hizmetlerine harcamayı planlıyor. grafik 5Almanya’da da profesyonellerin yüzde 39’unun bütçe artışının donanıma yapılan yatırımlara gitmesini beklediklerini ortaya koyuyor. Diğer yandan Avrupa’nın genelinde donanıma yapılan harcamaların azalması bekleniliyor. Avrupa pazarında bu öngörüde bulunan profesyonellerin oranı yüzde 44 (Grafik 5).

İlgili Makaleler

Bütçe kalemlerinde mobilite

grafik 6Araştırmaya katılanların yüzde 40’ı şirketlerinin 2015’te veri merkezlerinde konsolidasyona odaklanacağını söyledi (Grafik 6). Yüzde 38’i de şirketlerinin mobilite çözümlerinin uygulamanın önceliklerinden olduğu açıkladı. Öncelikler veri merkezi konsolidasyonu (yüzde 33), büyük veri (yüzde 26), uyum (yüzde 22), tümleşik iletişim (yüzde 22), sosyal medya işbirliği (yüzde 20), video konferans (yüzde 14) ve nesnelerin interneti (yüzde 13) şeklinde sıralanıyor (Grafik 7).

1 2Sonraki sayfa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu